HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Hagtech USB-->S/PDIF-omvandlare, första test

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
zix Posted - 2008/07/08 : 16:02:00
OK, nu har den lilla HagUSB-klimpen anlänt. Har hittills bara testat hörlursuttaget - innan jag kan testa S/PDIF-konverteraren i hemmet måste en del annat hända, t.ex. ska en bokhylla platsbyggas. Och högtalare. Och DAC. Och slutsteg...
Oops, det var visst en del
kanske blir test hemma hos någon hififorummedlem i göteborg först... om intresset finns så hojta till bara. Annars kanske jag tar med mig den ändå, den är inte svår att smuggla in i hemlighet.

Lite om boxen: den är liten och kvadratisk! En post-it-lapp är faktiskt större - en halv centimeter på varje sida större, närmare bestämt. En ca 2 meter lång USB-kabel följde också med, så det var bara att koppla upp till jobb-burken och testa.
Enheten identifierar sig som "USB Audio DAC" i ljudinställningarna på macen. Man väljer den som ut-signal, sätter på iTunes åså är det bara att åka.

Första jämförelsen av lyssning genom hörlursttaget på HagUSB jämfört med datorns eget uttag:
Man uppfattar ganska omedelbart lite högre dynamik och lättare att urskilja detaljer. Större "rymd".
Sen är tyvärr inte nivåerna exakt likadana ut - det är lite högre volym ut från HagUSB. Men även när man kompenserar genom att dra ner på volymen för HagUSB så förblir de här intrycken.

Vad jag framförallt märker är att jag slipper mitt glappiga och brusiga vanliga hörlursuttag från datorn... lycka.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000