HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Centerkanal till elektrostater

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
OcA Posted - 2010/01/12 : 13:30:05
Har ett problem... Final Sound verkar ha slutat med verksamheten att tillverka de mindre centerpanelerna som matchar mina högtalare.

På begat marknaden står de inte som spön i backen precis, så vad gör man?

När jag kollar på film och musik så saknar jag centern faktiskt. Speciellt om man sitter flera och tittar så kan det bli lite kinkigt med centerljudet när jag kör fantomvarianten pga spridningen från panelerna.

Men som det verkar går det inte att få tag i 90 eller 150 panelen i centervariant längre.

Då är ju frågan vad man gör? SKa ju helst matcha klangmässigt till frontarna och det blir nog rätt knepigt att plocka in ett annat märke, men har ni några bra idéer på vad som kan tänkas passa och inte kostar vansinniga pengar? Max 5000 spänn kan jag tänka mig att lägga (ungefär vad en 90 panel kostar ny, eller 150 panel begad.)

De större modellerna tillverkas fortfarande, men de kostar för mycket och är för stora för att funka hemma hos mig.
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
educk Posted - 2010/02/10 : 20:13:03
låter intressant har du en länk till testet. hade varit kul å läsa
esl Posted - 2010/02/10 : 16:29:26
Ångrar mig beträffande banddiskant efter att ha läst en test av en hög banddiskanter samt en fin dome diskant.
Dome diskanten regerade hela vägen... det har tydligen hänt en hel del på dome diskant fronten.
Så jag skulle gå på en sådan!
OcA Posted - 2010/01/13 : 13:10:11
esl -> Har spanat på herr McGyvers tråd om elektrostatbygge... Hade jag haft färdigheterna hade jag gärna provat.

Men 4" och banddiskant verkar vara en överkomlig lösning...

Om man kan klara sig med Hivi, Tangband eller andra billigare prylar kan totalkostnaden hållas nere också - det gillas.
esl Posted - 2010/01/12 : 21:59:25
Banddiskant och 4" element från fostex.
Blir antagligen lägre dist än från Final..
Annars kan du bygga en egen elektrostatpanel!

/esl
OcA Posted - 2010/01/12 : 14:28:59
Enligt vad jag läst så har de slutat med de mindre modellerna och gör numera bara 600-serien och uppåt...

De mindre grejerna har blivit Loewe-produkter istället...
johan.björklund Posted - 2010/01/12 : 13:32:45
på deras sida finns ju en uppsjö av centrar ?
Ingen som passar .....

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000