HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Ljudkortsmätning med REW.

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
CH Posted - 2014/09/05 : 23:04:17
Har börjat labba lite med REW och bland det första man skall göra är att mäta upp sitt ljudkort för att ev. kunna kompensera för avvikelser.
Tror inte det behövs med detta dock. Kanske inte så konstigt att Sveriges Radio köpt 2000(!) enheter..

-3db vid 1,8hz resp. 23,3khz.
Disten är omätbar, som det verkar.

Angående REW så återkommer jag med skärmdumpar och helt säkert frågor då detta är nytt för mig. Adhoc, är du däär..

1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
johan.björklund Posted - 2014/09/06 : 09:43:05
En av dom viktigare sakerna när man kör med REW är att ha en kalibreringsfil till micken. Behringer som jag själv använder har ingen sådan fil men man hittar en på REW:s hemsida. Där har dom mätat av ett par stycken mickar o tagit fram ett genomsnitt.

Sen är det bara att mäta och tyda det man får fram ;)
Du kör med Dirac så det hade varit riktigt intressant och se hur ditt group delay ser ut. När jag tajmade in subarna (även när det kom till peq) så var GD till riktigt stor hjälp.
Även fasen var något jag höll ett öga på.

Resten får Adhoc ta :o)

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000