HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Styra volym via Hegel eller Sonos connect?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
onkyo Posted - 2015/12/28 : 20:10:15
Hej,

Har precis skaffat en Hegel H80 som driver ett par xtz 99,26 och som matas av en sonos connect via coax. H80 har en hygglig dac inbyggd.
Undrar om det finns någon fördel att styra volymen via Hegeln? Eftersom jag har flera rum sonoskopplade så det enklare att sätta Hegeln på full volym och styra via kontrollerappen vilket jag gör.
Kör idag enbart genom sonos connect (flac via nas alternativt spotify)
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
AlfaGTV Posted - 2015/12/29 : 22:39:21
Personligen skulle jag försöka använda volymkontrollen i Hegel hellre än den i Sonos. Av precis den anledning du nämner, bättre ljud. Volymkontrollen i Sonos är en digital variant som oftast inte låter så roligt, ffa på de lägrevolymerna.
Vh Micke
onkyo Posted - 2015/12/29 : 12:36:43
Såg att man kan sätta volymen på fixed från Sonos Connect. Upplever en ljudförbättring men kan inte förklara om det finns en logisk förklaring.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000