HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Golfsäsongen är här

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
brewitz Posted - 2009/03/16 : 10:38:55
Jag tycker mig minnas att detta ämne är på tapeten varje vår.

Klockan 7.50 igår morse invigde jag årets golfande med en riktigt rökare ner efter ettans fairway på Finchley Golf Club. Dryga tre timmar senare och med fyra par på de nio sista klev jag av 18e green med 35 pinnar. Jag var otroligt nöjd med paren med tanke på att jag spelar på 21 och ännu nöjdare med 35 poäng räddade under årets första runda. Kortärmat i solen gjorde inte saken sämre.
Har några andra lyckats komma ut och spela ännu?
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
byZan Posted - 2012/04/05 : 18:19:15
Vinterträningen avklarad sedan ett par veckor och den gav lite resultat när det gäller närspelet

Idag så blev det säsongsstart på Kungsängens GK (Kings), vädret helt okej enligt mig, 5 gr vid start och 8,5 när vi kom i mål (5 lager tröjor), ganska blåsigt men strålande sol. Greenerna mycket bra för årstiden, även fairways var bra.

Resultatet var okej (30p) likaså närspelet Transportslag och puttar borde jag tydligen tränat mer på under vinterträningen, men jag ska inte klaga, bästa golfpolaren fick pisk med 5p
quote:
Tack för i år och med hopp om en föreslagen hifi-golf någonstans i Sverige nästa år

Nå, syns vi i sommar någonstans?

/byZan
byZan Posted - 2012/01/05 : 17:24:32
Tack för tipset jari

Lite roligt känns det med säsongstart trots att det är inomhus
jari Posted - 2012/01/05 : 16:39:00
byZan skrev:

quote:
själv börjar jag inomhussäsongen om två veckor

Håll ner huvudet,löst grepp,om du är högerspelare,får det gärna strama i vänsterbenet.
HLindgren Posted - 2012/01/05 : 13:06:40
Beddinge GK har öppet och dom kör ordinarie greener så länge dom kan, så skulle inte förvåna mig om det är så nu. Ingen snö och ingen frost och banan ligger på rätt väldränerade marker. Så dit kan man åka o spela.
byZan Posted - 2011/12/31 : 20:30:51
Det är orättvist att du kan spela nu, själv börjar jag inomhussäsongen om två veckor
Lycka till med säsongsstarten
brewitz Posted - 2011/12/31 : 18:46:32
Nu har jag avslutat årets säsong med en nyårsaftonsrunda. 4 temporära greener på Finchley GC spelade ingen roll alls, 11 grader och nästan ingen vind förlåter mycket på årets sista dag.
Första rundan 2012 är inbokad 0923 nu på måndag, det ser jag fram emot.
byZan Posted - 2011/10/24 : 17:11:17
Tack och grattis själv brewitz

brewitz Posted - 2011/10/24 : 16:01:40
Grattis till sänkningen. Min sista runda i Sverige blev en 40-poängare och sänkning av det svenska handicappet. Som tur är har jag ett hcp i England också och det är oförändrat inför vinterronderna.
byZan Posted - 2011/10/16 : 12:44:19
Ovan skrev jag om säsongsstarten och nu tänkte jag avsluta säsongen med följande.

I går så spelade jag förmodligen säsongens 20:e och sista golfrunda? Hur gick det då? Jo sänkning av hcp med 0,9, både kul och osmart Nu måste jag ju börja nästa säsong tidigt med inomhusträning (hur kul är det) för att kunna försvara den nya hcp.
Jaja, det blir nästa års bekymmer.

Tack för i år och med hopp om en föreslagen hifi-golf någonstans i Sverige nästa år

/byZan
byZan Posted - 2011/04/22 : 09:22:03
Hemma nu från Marbella. Vistelsen började med 3 dagar sol, bränd näsa och panna, resterande dagar var det mulet och regn. Golfen spelades på 6 olika banor av varierande kvalitet och karaktär. Resultaten för egen del är inget att skryta med men var väl väntade. Runt 100 slag +/-5 slag - hcp 17-21 slag, då förstår ni att det gick sådär.

Annars var boende, mat och 13 trevliga kompisar det som var höjdpunkten. Undrar vad jag skrivit om det varit 90 slag +/-5 slag?

Säsongsdebuten är avklarad och jag ser fram emot få en helt återställd rygg och därefter få kunna utmana någon svensk bana i sommar.

Ha en bra golfsommar, vi kanske syns någonstans i Sverige.

//byZan
lindvall Posted - 2011/04/12 : 03:20:24
quote:
Jag ska faktiskt göra en tur i sommar ner mot Skåne och Västkusten, jag kanske kan få återkomma i frågan?

Kanske ni ska besöka någon av Landskronas fem golfbanor?
byZan Posted - 2011/04/11 : 12:49:21
quote:
Hoppas din rygg fixar sig Byzan, pool och läskeblask i all ära men golf är roligare,.

Tack brewitz - efter dagens behandling så känns det som om det går åt rätt håll
Golf är roligt när det går bra men det kan också vara frustrerande när det inte stämmer teknikmässigt.

Burmäster, frågor kommer
Burmäster Posted - 2011/04/11 : 09:26:23
Byzan, mail mottaget! Bara att skjuta frågor...
Batman, trevligt att träffas och tack för inbjudan Dessvärre har jag dock ingen närmare kännedom om Torrevieja. Där har jag varit på ett par uppdrag jobbmässigt men kan aboslut inte stället. Det är 60 mil hemifrån mig....
JonasY Posted - 2011/04/11 : 08:39:02
Här är det för varmt för att spela golf, och tur är väl det, eftersom ingen dödlig människa ändå har råd med greenfeen ...
JonasY Posted - 2011/04/11 : 08:38:34
Här är det för varmt för att spela golf, och tur är väl det, eftersom ingen dödlig människa ändå har råd med greenfeen ...
brewitz Posted - 2011/04/11 : 07:53:20
Ahh, golfsäsongen har ju faktiskt varat ett tag redan i England. Jag har lyckats ta mig ut och spela två rundor. Underbar terapi för en jobbsituation som är urusel. Tyvärr blev det inget nu i helgen när temperaturen klättrade upp mot 20 grader båda dagarna.

Hoppas din rygg fixar sig Byzan, pool och läskeblask i all ära men golf är roligare,.
Batman Posted - 2011/04/10 : 09:11:46
quote:
Jag ska faktiskt göra en tur i sommar ner mot Skåne och Västkusten, jag kanske kan få återkomma i frågan?

Det skulle vara jättekul! Hör bara av dig! Jag har gäststuga också om du ( ni ) vill sova över!
byZan Posted - 2011/04/10 : 09:05:14
quote:
Byzan, vill du ha insider information så hojta till. Med 26 år som fast bosatt i Marbella har jag spelat samtliga banor och kan givetvis tippsa om allt annat runtomkring

Vilket erbjudande, du har mail
quote:
Låter som vi skulle kunna ha ett HiFiforum mästerskap?! Å Byzan, nu har du ett skäl till för att komma till Tjörn!

Det skulle jag inte ha något emot, vare sig Tjörn eller golf med likasinnade

Batman Posted - 2011/04/10 : 08:42:23
Hej Burmäster, Batman här! Vi sågs ju hos Marten senast! Åker till La Zenia söder om Torrevieja om 2 veckor och tänkte gå ett par rundor. Har du några bra tips här också? Ska ut å slå min första hink idag, banan öppnar nästa helg. Låter som vi skulle kunna ha ett HiFiforum mästerskap?! Å Byzan, nu har du ett skäl till för att komma till Tjörn!
Burmäster Posted - 2011/04/10 : 07:52:40
Byzan, vill du ha insider information så hojta till. Med 26 år som fast bosatt i Marbella har jag spelat samtliga banor och kan givetvis tippsa om allt annat runtomkring
byZan Posted - 2011/04/10 : 07:11:05
Den årliga - åka och spela golf med grabbarna - går av stapeln i Marbella i år

Men det finns ett orosmoln hängande över mig, jag fick ryggskott i torsdag och har en vecka på mig innan jag ska stå på första tee, undrar om jag hinner bli återställd? Har bokat ytterligare tider hos kiropraktorn i början på veckan så min förhoppning är att det ska fixa sig.

Om inte så blir det.......... poolen och.......
mabron Posted - 2010/04/26 : 09:16:25
Micke Y det är en sorts jakt:
Sorkjakt
byZan Posted - 2010/04/26 : 08:17:44
Då har man avverkat 4 banor i Skåneland.

Dag 1, Lilla Vik (trevlig och rolig bana, hyfsade greener ) - 73 slag i mycket blåst är jag nöjd med, tack forken din banguide var perfekt.

Dag 2, Djupadal (trevlig, rolig och kuperad bana, bra greener) - 74 slag i ännu mera blåst, tack igen forken.

Dag 3, Ystads GK, (trevlig bana med bra greener) - 73 slag med en satans massa besök i diverse bunkrar.

Dag 4, Assartorp ( kuperad, mycket blinda utslag och dåliga greener) - 83 slag, åldern och de dåliga greenerna tog ut sin rätt:(

Inget regn, bara blåst, lite sol, ok resultat gjorde resan minnesvärd.
Herresta Gästgiveri var ett ok boende med mycket god mat.

Edit: slagen är netto, så ni inte trodde att jag är pro
byZan Posted - 2010/04/19 : 21:51:27
Tack forken, verkligen utförligt detta skriver jag ut och har som spelstrategi och banguide
sladdbarn Posted - 2010/04/19 : 21:50:56
Ja nu är det snart dags!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000