HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 VM-kval (Sverige-Irland)

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
byZan Posted - 2013/03/22 : 18:50:15
Hej på er!

Nu är jag på G igen med lite sportsnack, hoppas ni står ut

Jag är inte på plats denna gång utan det får bli via TV.

Jag hoppas och tror att vi ska ta Irländarna i kväll även med en 4-4-2 uppställning. Tycker att uttagningen av Hysén är perfekt i dagens situation, han kan verkligen dra isär ett lag i djupled med sina (i mina ögon) starka djupledslöpningar.
Att Anders Svensson börjar på bänken är nog också en bra taktik, han kan komma in i andra och spela om det brister i passningsspelet. För övrigt så ser det väl ut som vanligt förutom att Martin Olsson är skadad att Safari kliver in där.

Heja Sverige! både på plan och på läktaren, senast mot England och Argentina så var det lite för dåligt publikstöd kan jag tycka, bättring publiken!

Kommer nog inte kommentera med mina intryck under matchen utan det får bli med facit i hand (klart lättare)

/byZan
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
byZan Posted - 2013/03/23 : 07:42:02
Håller med PG!

Ur svenskt perspektiv så var det inte alls bra

Jag tycker däremot Irland gjorde en bra match och hade en taktik som gjorde det svårt för oss att skapa något. Vi har inte den förmågan rent tekniskt att spela oss ur trånga situationer och sedan slå en passning med precision till en medspelare som i sin tur tar emot bollen med en bra bollmottagning och samtidigt vet vad han ska göra med den i nästa skede. Alternativen ska helst vara flera för den nya bollinnehavaren och allt detta ska ske med hög hastighet, skapa tid för medspelaren. Medspelarna måste skapa passningsalternativ och visa att de vill ha bollen och att de kan sedan kan skapa ett nästa steg. Detta klarade vi inte av bl a för att Irländarna låg nära våra spelare, krympte ytor, gjorde snabba omställningar och spelade som ett lag över hela planen. Vi har inte tekniken att spela oss ur trånga situationer, vi blev nervösa, kom i tidsnöd, slog iväg bollen utan precision m a o gav bort den. Ingen tog tag i spelet och visade vad och hur vi skulle göra för att få en förändring i spelet och börja hjälpa varandra och därmed bli ett lag.

Nu får vi hoppas på andraplatsen och att vi kvalar oss vidare till Rio.

Detta här är bara mina funderingar....

Trevlig helg!

/byZan
PG Jeppsson Posted - 2013/03/22 : 22:41:23
Shit....... Det här var inte bra..
Wheels Posted - 2013/03/22 : 21:15:25
Mäktigt!
Irland är svåra men på Friends våran nya nationalarena slår vi alla!
byZan Posted - 2013/03/22 : 20:48:35
Gåshud vid nationalsången

Aha, gissa resultat? Då säger jag 3-1
PG Jeppsson Posted - 2013/03/22 : 20:37:19
Jag hoppas på 1-0 till Sverige
opethic Posted - 2013/03/22 : 19:22:00
Jag gissar på 1-0 till Sverige

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000