T O P I C R E V I E W |
pix |
Posted - 2013/08/22 : 17:59:47 Hej Några tips på en gratis web-server där man kan lägga upp excell-filer på? Jag vill kunna länka till rå-filen, dvs vill inte att denna skall öppnas i någon browser-applikation typ box.com eller dropbox.com /Pix
|
5 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Joda |
Posted - 2013/08/30 : 13:08:52 Testa att köra dl.dropbox.com i stället för dropbox.com Alltså lägg till dl. i länken du normalt får. |
pix |
Posted - 2013/08/30 : 12:51:10 Ok tack för svar Jag provade med dropbox och box.com men fick enbart filen att öppna sig i ett skal (program i browsern) när jag i stället ville att xls-filen skulle öppna sig i excel
När jag sedan provade från jobbet, så nekades jag öppna denna fil, vilket jag misstänkte berodde på att skalet stoppats i brandväggen. (jag har normalt inga problem att ladda ner och öppna excel-filer på jobbet som då öppnas direkt i excel)
Jag vill alltså att excel (råfilen) skall finnas publikt utan en massa plugins, skal eller annat.
Mvh /Pix
|
JockeEL84 |
Posted - 2013/08/30 : 07:57:51 Google drive och, som sagts, skydrive borde fungera som du vill. |
Labbe |
Posted - 2013/08/27 : 18:21:58 Sen finns alternativet att snickra ihop en egen liten databas för dessa excel filer. visserligen så tar det lite tid, men det kan vara värt det i slutändan. 
http://www.libreoffice.org/features/base/ |
Lovan |
Posted - 2013/08/26 : 17:49:19 Du kan ju komma åt filen på dropbox så att den öppnas i valfritt program? Skydrive finns också. |