T O P I C R E V I E W |
pix |
Posted - 2013/10/02 : 08:58:59 Hej Jag håller på att starta upp ett företag. För att snabbt komma igång så nappade jag på erbjudandet från Internet.se innehållande domänregistrering samt hotell med World-press(WP)-stöd för 295Kr/månad.
Vad är rimligt att betala för dessa tjänster, och är det någon som har erfarenhet/rekomendationer om bättre alternativ?
Tillförlitlighet och mycket enkel administration (typ WP-editor) är det jag prioriterar /Pix |
13 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
pix |
Posted - 2013/10/13 : 15:58:28 Det blev en flytt till www.one.com Jag fick ej med mig mallen, men annars gick domän-flytten mycket smidigt One.com erbjuder ju även web-mail, vilket passar mig utmärkt Tack för alla tips! Mvh Lars www.card-consulting.se |
HLindgren |
Posted - 2013/10/03 : 14:07:40 Surftown har vi haft nu i 8-9 år och vi har haft ett längre avbrott på alla dessa år. Väldigt driftsäkert. |
pix |
Posted - 2013/10/03 : 12:43:50 Hornta Ja, det är nog rätt verktyg för mina förkunskaper Jag skummade igenom worldpress.org i går kväll och förstår principen För mitt enkla behov ser jag ingen vitts att försöka hacka en egen wp-mall, utan kan enkelt ladda ner denna gratis från WP´s sida
|
Hornta |
Posted - 2013/10/03 : 12:14:39 Wordpress är riktigt bra verktyg, brukar installera ett enklare tema och koda/anpassa hemsidan med temat som grund. Rekommenderas helt klart! |
opethic |
Posted - 2013/10/03 : 10:33:40 Jag kör one.com kostar typ 300kr/år |
U1 |
Posted - 2013/10/03 : 09:56:51 Jag kör Binero, funkar bra för en novis och är billigt. Jag läste lite tester innan jag skaffade det och där har de alltid rankats högt. Tror One.se var en av de bättre också. |
pix |
Posted - 2013/10/02 : 13:55:50 I mitt fall handlar det ju om en extremt enkel statisk sida, där jag i princip bara presenterar företagets idé samt kontaktuppgifter. Jag har inget behov av interktivitet mm på sidan, och har heller inte tid att administrera detta.
Vad som är viktigt är dock att driftavbrott ej sker i sådan omfattning att man tappar kunder. Dvs någon sporadisk avbrott är acceptabelt, men ej att det frekvent sker.
Just nu har jag ju iaf en web-sida uppe, vilket var det viktigaste för att komma igång. Jag tror jag bundit mig till internet.se under ett år. Så jag har mao ett år på mig att hitta en billigare (läs mer prisvärd) lösning som passar mitt företag.
|
ztenlund |
Posted - 2013/10/02 : 13:40:36 Wordpress kan man ju installera på vilket vettigt webbhotell som helst, ganska ofta automatiskt dessutom. Det kan ju inte vara särskilt svårt att anpassa en WP-sida, även om jag inte prövat. En av anledningarna till att WP är så populärt är väl att det inte kräver att man någon superexpert.
Jag har Binero som webbhotell (ända sedan det hette Aleborg Solutions), som förvisso haft en del problem med sin lagringslösning*, men den har de bytt nu. Det kostar 69:- ink. moms i månaden. Ett paket med mer utrymme, trafik och lite annat kostar det dubbla, men det behöver du knappast för en dylik sida. Givetvis är inte de heller perfekta, men någonstans får man ju fråga sig vad man är beredd att betala. Heter man Dustin och pengarna rinner mellan fingrarna varje minut sidan är nere så hamnar man ju i ett annat läge.
* Den klarade inte det utlovade på grund av buggar som leverantören inte fick ordning på. |
Hornta |
Posted - 2013/10/02 : 13:10:39 brukar använda mig av one.com, inte perfekta men prisvärda! |
pix |
Posted - 2013/10/02 : 11:21:44 Tack Joda Det skall undersökas  |
Joda |
Posted - 2013/10/02 : 10:55:22 loopia.se
Jag har iofs ingen hosting där, bara domäner men det har funkat utmärkt. Oftast finns verktyg och bös för att göra/managera hemsida där gratis, annars får man inte så många kunder. |
pix |
Posted - 2013/10/02 : 09:56:41 Sidan ser fn. ut så här: www.card-consulting.se och jag tycker den tjänar sitt syfte. Dvs att få en enkel presentation av företaget med lite kontakt-uppgifter, som inte kräver underhåll från min sida. Hem-sidor är kanske inte riktigt mitt gebit så jag har kanske inte så mycket unika krav eller önskemål, förutom att allt skall fungera, kännas tillförlitligt och profesionellt
Jag har antagligen låst mig till ett års abbonemang hos internet.se, så min fråga gäller vilka alternativ jag har bortom denna tid. T.ex finns andra sätt att göra det på? och finns billigare/bättre webhotell?
Jag har inte tiden att koda en hemsida från scratch, varför wp-funktionen passar mig bra.
Ett alternativ kunde kanske vara att man anlitar någon som gör sidan (dvs att äga hela sidan, inkl WP-databasen) för att sedan lägga upp den på ett hotell och enbart betala för lagringsutrymmet?
|
Beat |
Posted - 2013/10/02 : 09:15:26 Beror på vilka tjænster du vill ha på sidan. Det kostade mig ca 250 kr/mån før en hemsida anpassad før en liten træverkstad. Kunde hærja helt sjælv i den och jag ær web-illiterat i øvrigt.
/P |