HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bokföringsprogram?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
opethic Posted - 2013/12/12 : 09:09:04
Jaha då har man fått bassning av Skatteterrorverket för att min bokföring inte håller måttet enligt deras Stasi-normer

Ett bokföringsprogram ska således skaffas.
De enda kraven jag har är att det är gratis och så simpelt att tom. en halvidiot som jag ska klara av det.

Tips på lämpliga program mottages mycket tacksamt

11   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
opethic Posted - 2013/12/13 : 16:29:36
quote:
Du får dock ej sköta bokföringen i Excel eftersom du då kan ända saker i efterhand.

Det är ju det jag har gjort tyvärr

Tack pix
pix Posted - 2013/12/13 : 16:24:01
"Funderar på det jag med pix - men då ska man ju ha någon godkänd "räknebok", vilken"
Nejdå, för enskild näringsidkare med förenklat bokslut räcker att spara verifikationer samt föra bokföringsdagblad
Dessa kan du hitta på nätet eller göra själv i Excel
Du får dock ej sköta själva bokföringen i Excel eftersom du då kan ända saker i efterhand. Så tillverka arket och skriv ut. Skriv sedan med bläckpenna. Vid fel måste du stryka över felet så dessa kan härledas efteråt

Ladda ner manualen "Bokföring, bokslut och deklaration" från skatteverkets hemsida
Där finns väldigt bra beskrivning från ett tänkt företags bokföring på detta sätt.

http://www.skatteverket.se/download/18.46ae6b26141980f1e2d4e12/1386161351287/28205.pdf

Jag valde att göra på detta sätt, för jag vill lära mig från grunden.
Naturligtvis så är ett dataprogram snabbare, men allt beror ju på vilken typ ar rörelse man har, och hur frekvent man har affärshändelser

/Pix
opethic Posted - 2013/12/13 : 16:17:23
Tack Roffe
Rolf-san Posted - 2013/12/13 : 16:10:50
Kolla om det här kan vara något.

http://firmabok.intre.se/
opethic Posted - 2013/12/13 : 16:09:44
Funderar på det jag med pix - men då ska man ju ha någon godkänd "räknebok", vilken?
pix Posted - 2013/12/13 : 15:11:28
Jag kör papper och penna
opethic Posted - 2013/12/12 : 21:24:49
drkim Posted - 2013/12/12 : 21:11:33
Hehe - ok!
opethic Posted - 2013/12/12 : 13:22:40
99kr/mån!
Aldrig i livet, hutlös summa...
drkim Posted - 2013/12/12 : 12:46:05
www.fortnox.se kanske?

Edit: Såg att det skulle vara gratis nu, det är inte Fortnox, men prisvärt skulle jag tro...
Beat Posted - 2013/12/12 : 09:34:18
Usch - jag lider med dig!

Tror faktiskt att vi hade en medlem hær tidigare som har något som ær øverskådligt: http://linnaraudio.com/index.htm

Produkten heter Kenson Pro. Men jag har vældigt liten kunskap sjælv om det ær bra eller inte.

Bara ett tips - min flickvæn kør mitt i Visma så jag har det alldeles før bra.

Lycka till!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000