T O P I C R E V I E W |
Mc Square |
Posted - 2006/10/22 : 17:03:15  Nu ska det mätas på allvar,för jag är nybliven och lite stolt ägare av ett styck oscilloskop vid namn GOS! GOS-622 närmare bestämt..20Mhz och 2 kanaler. (Goodwill har jag för mig att de heter,företaget/märket.)
Finns bara ett problem som hindrar mig nu...Jag har inte en hjalmar hur man ska göra!
Så småningom kommer ett par bilder på Gosen,men jag hade hoppats få en liten kickstart av kunskap från dem som kan sånt här!Har pdf-manualen,men förstår inte siffrorna eller termerna...
Detta är då mätproben...

|
6 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Mc Square |
Posted - 2006/10/22 : 19:35:14 f95toli:The hunt is on! =)
Ska surfa rundor lite,vet inte vad jag ska söka på men jag hittar på nåt. |
Mc Square |
Posted - 2006/10/22 : 18:54:29 quote: Får man fråga vad en sådan skapelse betingar i pris?
Fråga på!
Ville du ha ett svar oxå...?
Oförskämt billigt jämfört med splitter nya på 3-5000kr...dem billigaste. Scanna Tradera,Blocket diverse auktioner runtom dig,jag var på auktion med Mace idag,där fanns 3st oscilloskop,tror inget gick för över tusenlappen...Så 500->tusing är väl ett relativt korrekt svar.
 |
Ryssen |
Posted - 2006/10/22 : 18:13:05 Får man fråga vad en sådan skapelse betingar i pris?Skulle själv önskat mig ett. |
f95toli |
Posted - 2006/10/22 : 17:30:13 Jag tror faktiskt jag använt exakt den modellen. Men i princip är det bara ett vanligt oscilloskop så alla knappar osv heter precis som vanligt. Om du är helt ny på detta så kan det löna sig att leta reda på en bra bok alternativt någon bra labbhandledning för någon oscilloskåplabb, det senare borde gå att hitta på nätet hos någon av de tekniska högskolorna.
|
Mc Square |
Posted - 2006/10/22 : 17:26:50 Jodå,var precis på väg att lägga upp bilderna.

|
vemsom |
Posted - 2006/10/22 : 17:19:41 Manualen är nog lättare att tyda än resultaten du får. Kan du inte lägga in en liten bild på osciloskopet också? |