HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Tannoy
 Slutstegs elände!!!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
Gimli Posted - 2008/10/09 : 16:28:50
Nu har ett av mina monoblock dött igen. Den här gången var det det andra blocket så det blir väll till att beställa en ny transformator igen ***. Börjar nästan bli lite trött på problem ibland och just när allt fungerade finfint. Är det någon som har något bra tips på slutsteg eller integrerad förstärkare som passar som hand i handske till mina Redmonitor med 3808? vore tacksam för förslag. I nöd spelar jag på Audion premier1 /sterling(försteg) och Quad 405.2 vilket ger ett trevligt ljud men inte i samma klass.

tacksam för förslag
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Gimli Posted - 2008/12/30 : 19:22:31
Fick fart på 6550 stegen igen men gick och handlade en Raysonic 120 mk1. Lite overkill då den levererar 50watt men det räcker även till carlsson lådorna (Oa52,3). Raysonicen skulle dock må gott av lite bättre rör då det sitter kinarör i den. kt88 och ecc83 samt ett till rör som jag inte kommer på i srkivandets stund.
Micke Y Posted - 2008/11/02 : 17:13:42
Jag testade Audion KT 88 i push-pull för ett tag sedan och det gick kalasbra men jag tycker fortfarande att 6C33 är bättre. Sedan har ju Erik - tillsammans med OlaH - annonserat ett GM70 steg som jag tror kommer bli helt perfekt för 3808. Erik sa i en annan tråd att de har fått alla delarna nu och de löser ihop dom för fullt.
Kanske något att gräva i

http://www.hesselvallaudio.se/

Micke

Gimli Posted - 2008/11/02 : 16:39:43
Tack för tipsen..nu hade jag tur, starkströmstrafon hade fortfarande garanti kvar hos "Demodtenes", jag får en ny (den 3e) men jag börjar luta mot en integrerad rörstärkare. Något jag skullr vilja lyssna på är Consonance och raysonic, båda runt 30 - 50 watt och kt88/6550 vad tror ni om det?
Io Posted - 2008/10/09 : 20:19:04
Visserligen inte rör... Men jag håller på att testa en förstärkare från Mimetism. Jag har kört rör sedan 1987, Audion Silver Night sedan 1994. Nu är jag NÄSTAN mogen att konvertera...

Låter ruggigt bra!

/O

Micke Y Posted - 2008/10/09 : 19:28:24
Klart vi har

Jag kör med ett par 6C33 baserade steg i parallell single end koppling + en NAD M3 integrerad. Båda ger ett lysande resultat om än olika.

Sedan drömmer jag liten om en Sugden A21 SE som jag tror är den perfekta partnern men den är lite dyr tycker jag. Jag väntar tills det kommer ut beggade på marknaden.

Vill du ha massor av effekt som skulle jag slå till på Dynamic Precision kombon som finns på magasinet nu.

Audion 2A3 var kalasbra men det gick inte att spela särskilt högt alls, KT 88 i push pull var bra som tusan men lite ljus.

Ja det var några, vill du ha fler tips?

Micke

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000