HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Sheraton - mässan på gång!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
epkpeng Posted - 2004/02/06 : 16:07:05
Ännu en mässa!

Snart är första bilden (/bilderna) på väg in från mässan i Stockholm. Det återstår lite teknikaliteter men snart så "åker vi"!



25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
MartinH Posted - 2004/02/09 : 23:51:48
Kul att så många gillade vårt vinylrum på mässan, får väll säga att det känndes riktigt trevligt och Rogue förstärkarna (rör )drev Forestarna riktigt fint, och med en sån källa som Avid Acutus så var det nog inte så konstigt...

Kan väll nämna att Acutusen ( den i guld ) fick ett nytt hem efter mässan hos en mycket nöjd kund !!! Trevligt att vinyl är på frammarch och det dyker upp nya och spännande produkter på marknaden.

/Martin
mikemusic Posted - 2004/02/09 : 14:05:40
Mässor är alltid buskul!!!
Att det se´n inte låter så bra på många håll är en annan sak.
Mina musikpoäng går tveklöst till Ljudmakarn (B.A.T + Metronome Kaliste + Amphion), Klubben.net (Synthesis förstärkare bl a), HiFiArts vinylrum (AVID - Vill ha!). I dessa rum spelades det verkligen musik, stampade takten och log!
Tyvärr fanns det andra rum som i mina öron lät mer som digitaldissektion än musik, tragiskt.
Zalve Posted - 2004/02/08 : 23:31:40
199 bilder resize'ade för modemare oxå...
Fixar länkar till STOR bilderna sen.
Pac Posted - 2004/02/08 : 23:24:34
Zalve, ja, ja, ja!!!!!!
Zalve Posted - 2004/02/08 : 22:38:12
PESA: Vill du fortfarande ha mer ?

(Har 250 bilder att sortera,,,)
pesa Posted - 2004/02/08 : 20:19:21
Mycket fina grejer...MER, MER, MER!!!
kentkreitler Posted - 2004/02/08 : 20:01:59
Mässans bästa ljud enligt mig:
Avid Diva med totem-högtalare. mamma mia vad vinyl låter bra!!!
marcus_ec Posted - 2004/02/08 : 14:05:24
Dagen är räddad för modemare !
johan.björklund Posted - 2004/02/08 : 12:10:32
Kanon fina pics grabbar , jag är mer än avis på er !

Ha det bäst
J
DIYamps Posted - 2004/02/08 : 11:01:15
Mumsiga grejjor pac :p~
Pac Posted - 2004/02/08 : 09:56:48
Oj, oj, oj,

Jag kan bara hålla med bobey,
quote:
Mycket trevligt på mässan var det.


och det med besked!




Hos Mårten Design kändes det som om det inte skulle gå in en person till, inte ens med skohorn!



Men, jag fick en liten glipa i folksamlingen och där var hela härligheten!
Coltrane Alto, EAR 509 samt Baldelius "mirakelmaskin" Gondul. Längst ut till höger syns en halv Leif också



Jag fick en liten lyssning kvällen innan och det lät bra i detta rummet.




Hos PL Audio spelades det med Lavardin och mikro utopia.



Men som sagt mycket folk var det, så tyvärr fick jag aldrig lyssnat något i detta rummet.

Jag kom dock åt att titta in i det Lammslutsteg som Lars hade lyft locket på. Rejäla och väldimensionerade doningar...






Hos Klubben.net var det rör och vinyl som gällde.



När Nordic Concept's stora spelare började lira Tin Pan Alley med Stevie Ray Vaughan var det bara till att kapitulera och "stampa" med i musiken. Den killen kan lira gitarr...



Vinylspelaren var kopplade till Synthesis rörförsteg samt slutsteg.



Det komemr mera...
oliver Posted - 2004/02/08 : 07:52:01
Otroligt vad dyr utrustning kan göra dåligt ifrån sig.JM Lab absolut ingen höjdare kanske berodde på multi kanal,en demo med Martin Logan borde dom haft tycker jag.Ett fenomen som jag tycker går igen på all multikanal det blir för rent,kliniskt och hårt på nåt vis oavsett anläggning.Man hör faktiskt inte en tomhylsa ramla i asfalten samtidigt som nån gör en burn out och spränger en dynamit laddning,åtminstone inte i verkligheten.Beror kanske på inspelningarna mer än elektroniken.Krell och Sonus Faber mycket bra åtminstone tvåkanal men väl dyrt.Däremot en höjdare var Arcam och Audiovector riktigt bra faktiskt för en spottstyver ,jämfört med andra.Dessutom en kul demo där man får höra de olika uppgraderingarnas förtjänster.Man hör faktiskt skillnaden riktigt ordentligt,nåt som sällan händer när man provar nåt själv.Löjligast på mässan,en del försäljare som bara snackade en massa skit om kablar och dess förtjänster.Kan tyvärr inte tycka att Golden Age:s högtalare lät bra diskanten spelade för sig själv och ganska vasst dessutom.Men prisvärda var dom angående design.Vinyl lät rätt bra hos Hi-Fi Art till "herrejösses" pris.Som vanligt på dessa mässor,alldeles för trångt och allt för lite riktigt bra ljud,men sevärt ändå.
/////////////////////// Sven-Åke ////////////////////////
bobey Posted - 2004/02/08 : 01:24:37
Jaha då har man klarat av sin första HiFi-mässa. Tyvärr är det ju så på en mässa att bedömma kvalite blir näst intill omöjligt då förutsättningarna är kassa; mycket folk, för små/stora/dämpade/icke dämpade rum etc. samt ofta många system där man kanske inte känenr till mer en ett fåtal delar. Hur som helst så var det kul. Meningen är kanske mer att njuta med ögonen istället med med öronen och umgås med vitt främmande människor (vilket är mycket roligare och inte hälften så läskigt som det låter ;) ).

Trotts dessa usla akustikförhållanden så var det dock en del system som lär mycket lovande. Shanling (heter det så eller är det shandling!?) lät mycket bra. Det gjorde också de högtalare som stod i Kimber-rummet även om de designmässigt i gemförelse fick en regnrock att framstå som haute-culture :]!!!. Sen lät det bra i rummet med dreamcatcher-systemet från Totem. Lite dåligt (var nog mest p.g.a. att den var för lågt nervriden) bas men annars MYCKET "value for money"... (de kostar ju "bara" runt 20,000). Sen lät Forest mycket fint också. Lite vassa i vissa moment men jag tror nog det hadde med elektroniken att göra. Det som var en besvikelse var nog att jag inte fick höra Moon Eclipsen... men men kasnke vid annat tillfälle... fick i vilket fall se den "in real life" och den är ju utsökt vacker!

Sen lät systemet med Antique Sound labs "Hurricane" väldigt melodiöst, synd bara att jag inte fick tillfälle att lyssna på Rogue Zues... det är ju i princip samma pengar samt spec. så det skulle ha varit kul att gemföra.

Mycket trevligt på mässan var det. Sen att jag glömde min biljett hemma gör ju att jag har ne ursäkt att gå dit imorgon också :]! Nej nu ska jag gå och lyssna på lite Stacey Kent innan kudden kallar. Ha en trevlig helg allesammans och god natt.

// bobey
MasterOfPuppetz Posted - 2004/02/07 : 23:23:30
Rebo hade visst ett bättre svar än jag .
Enis Posted - 2004/02/07 : 23:21:55
MasterOfPuppetz: Det var en massa Bladeius pryttlar i samma rum ocm man kollar dina bilder, går det då upp något liljeholmens om vad det är för högtalare.

Varför åkte man inte på mässan för :-(

/Enis
Rebo Posted - 2004/02/07 : 23:21:15
Enis: Det där är revels nya m22 o f32.
MasterOfPuppetz Posted - 2004/02/07 : 23:13:46
Du är ute en sväng med cykeln för de var Sonus Faber vill jag minnas, eller blandar jag ihop dem med Krellrummet nu måtro? Det var INTE Sonus Faber iaf.

Enis>> Det är mina bilder .
johan.björklund Posted - 2004/02/07 : 22:47:12
Skulle kunna tro att det var Revel , eller e jag ute o cyklar ??
Enis Posted - 2004/02/07 : 22:28:43
Ni som var där vad är detta för fabrikat?


Mera bilder från mässan finns bla här http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=54195

/Enis
Patrik B Posted - 2004/02/07 : 21:59:46
Utöver ett demo med Mark Levinson och Revel M22 så tyckte jag att det bästa ljudet fanns på övervåningen. Golden Age music samt klubben.net hade båda små trevliga system som drevs med rör.

Tyvär blev det rätt mycket folk efter lunch vilket gjorde att det blev mer än olidligt varmt i dom små rummen!

Sedan fanns det lite andra godbitar också. Dom körde några jättestora JBL högtalare via H/K elektronik på övervåningen! Det blir verkligen en stabil bas med stora högtalare!

Dessutom blev jag lite överraskad när jag var in i ett rum där dom lirade Leftfield "Open Up" på hög volym. Jag blev jätteförvånad över basen som dom fick ur en högtalare med bara ett 6½" element och en diskant. Efter nästan hela låten så såg jag att det satt en 10" bas i sidan på högtalarna! så går det om man är ouppmärksam...
EAR Posted - 2004/02/07 : 21:52:10

Ja och spela musik kan de dessutom
johan.björklund Posted - 2004/02/07 : 21:44:14
quote:
Mårten Design demade sina nya Alto högtalare med Bladelius Gondul och några gamla rörmonoblock



Akta dig för du kommer att få Jorma och EAR på dig. Dom är så nya dom någonsin kan bli





krippe Posted - 2004/02/07 : 21:24:40
Nu när du säger det så stämmer det nog att Bestsound inte pysslar med Krell.....Sorry, lätt hänt med så många rum
fatpipe Posted - 2004/02/07 : 21:15:24
quote:
Första dagen på mässan och är faktiskt lite besviken. Inne hos Sontec körde man multikanal med JM Lab Utopia, AudioNets försteg och feta monoblock, samt storbildsprojektor. Men resultatet lät tyvärr inte så märkvärdigt som det kanske ser ut på pappret. Definitivt inte värt den mille som systemet förmodligen kostar. Referenceaudio körde McIntosh på Dynaudio och Krell 400xi och SACD standard på Kef Reference. Det var också rätt trist. Idiotiskt säljarsnack gjorde mest att man fick huvudvärk. Linn hade bästa lokalen, ..men lite tråkiga prylar . Sedan var det ett gäng vinylklubbar som körde sedvanliga Kind of Blue . På övervåningen blev det lite roligare. Ljudmakarn demade Metronome med Amphion högtalare. Svängde rätt bra men lokalen var liten som ett studentrum. Mårten Design demade sina nya Alto högtalare med Bladelius Gondul och några gamla rörmonoblock. Rätt trevligt det med . Golden Age körde helkinesiskt med Shanling och ett par kinesiska stativare (glömt namnet). Förvånansvärt bra ljud för pengarna. Harman/Kardon spelade på Marantz DVD, och H/K Signature förstärkeri på ett par JBL K2. Lät inte så tokigt. Bestsound hade också ett multikanalssystem med Krell kav prylar och Sonus Faber Cremona, men det lyfte aldrig riktigt. Ljudmakarn hade även ett rum med Rega Jupiter transport, Trivista DAC, Pathos Logo hybridförstärkare och högtlare från..? Bra lät det i a f. Fast..det blev väl aldrigt riktigt nån sån där WOW upplevelse, hur mycket utställarna än försökte, och hur dyra grejerna än var. De flesta klagade över lokalerna de fått, vilket är förståeligt, och menade att hemma låter det alltid mycket bättre. Tycker mässan missar lite av sin tjusning om det är så att utrustningen p g a lokalerna inte får visa vad de går för. Om inte annat så har jag nu iaf fått klart för mig hur bra min egen anläggning låter (åtminstone hemma hos mig)


Väldigt bra formulerat. Tråkigt att man inte får höra vad alla dessa dyra skapelser går för. Men mässans bästa ljud, enligt mig, går till Golden Age Music som lirade på de små stativarna Leisure 2SE ifrån Aurum Cantus. Band diskanten i dessa var riktigt mummsig.Dessa drevs av Shangling elektronik. Tack Lasse ifrån Golden för en fin demo!
På andra plats hamnar Coltrane Alto för min del, hann tyvärr inte lyssna så mkt på dessa. Annars en välidgy trevlig mässa med en massa smaskens att titta på. Bästa "titt" minne är det nedcabbade LAMM slutsteget MUMMA! Slutsatsen är mer Hifi Mässor i Svealand!
Sanoj Posted - 2004/02/07 : 20:49:28
quote:
Bestsound hade också ett multikanalssystem med Krell kav prylar och Sonus Faber Cremona, men det lyfte aldrig riktigt.


Bestsound hade INTE några Krell eller Sonus Faber....eller har jag missat något

Jag har ju varit dörrvakt i Bestsounds rum hela dagen, men dom har helt undgått mig....

Du var inte uppe och lyssnade hos Björn Wiman..

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000