HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Sker -uppdaterat 04-08-02-

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
sker Posted - 2004/04/06 : 20:31:24
Hej
Jag har varit aktiv på det här forumet ett tag men tyvärr så är jag inte så duktig på datorer så det har inte blivit några bilder för än nu.
En kort presentation om mig själv:
Jag är 23 år och blev intresserad av hifi för ca 10 år sen, anledningen var att min pappa blev på nytt intresserad av hifi efter att "legat lågt" sen 70-talet. Det hela började med saker jag fick ärva eller köpa av min pappa då han började köpa nya saker till sitt system, därefter har det blivit en hel del märken bla NAD, B&W, Electrocompaniet, Quad, Rega, Nakamichi, Kimber, Harmonic Tech, Cardas, MIT och Taralabs. Mitt nuvarande system ser ut så här:

Transport: Teac VRDS-10 SE
Dac: Musical Fidelity A3-24
Försteg: Adcom GFP-750
Slutsteg: Musical Fidelity A3 CR
Högtalare: Sonus Faber Electa Amator II
Signalkabel: NordOst Red Dawn
Högtalarkabel: NordOst Red Dawn
Digitalkabel: NordOst MoonGlo 2
Nätkablar: Analysis Plus Oval Ten(med Furutech FI-20)
Mastersnake One(med Furutech FI-25)
PS-Audio Xstream Statement
DIY



Översiktsbild av systemet


Electa Amator II


Lite närmare


Teac VRDS-10 SE


Adcom GFP-750


Musical Fidelity A3-24


Musical Fidelity A3 CR


Kablar av alla de slag


Närbild på Teac

Ha det bra allesammans
MVH
23   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Aiwazz Posted - 2009/06/07 : 11:09:41
Mycke snyggt, bara älskar Sonus Faber.
sker Posted - 2004/08/07 : 11:39:06
>Ekbäck
Jag tror jag vet vad du menar I bland så slår det mig dock hur fulsnygga dessa högtalare är och även de övriga äldre modellerna som Extrema osv
MVH
Ekbäck Posted - 2004/08/06 : 20:25:13
Huga.. Usch vad ful Sonus Faber är... *försöker övertala mig själv*
Näe, jag må säga att dom gör grymt fina högtalare, Sonus Faber..
Snyggt system förövrigt!
marbrink Posted - 2004/08/03 : 09:59:17
Soundcare superspikes är mycket prisvärda och praktiska. Testa dom!
sker Posted - 2004/08/03 : 09:50:32
Tack tack
>marbrink
Med vissa cd-skivor, ofta brända eller lite repade, så lät det som om spelaren började arbeta mer, vilket gav ganska stora vibrationer i spelaren samt att ett "hakande" ljud uppkom, när jag testade med stenarna så blev det störande ljudet inte hörbart från lyssningsplatsen Billigt tweak Funderar på att köpa en stenskiva som underlag och ställa spelaren på någon typ av fötter för att få ytterligare bättre stabilitet, har du några tips på fötter eller spikes?

>sampix
PS-Audion är verkligen läcker, väldigt grov och väldigt svår att böja, svår att ha till grejer som står lite högre upp på någon hylla eller så. Tyvärr har jag inte haft möjlighet att testa PS-Audion mot mina andra nätkablar för hela min anläggning har ståt nedpackad under sommaren pga flytt, men jag återkommer nog med något litet test. Om jag ska säga något kort om Analysis Plus Oval Ten och Mastersnake One så gav Analysis Plus kabeln mycket stora förbättringar i bas området medans Mastersnake gav en bättre helbild, från de lägsta till de högsta områdena. I övrigt så gav båda kablarna en mer avkopplad och lugn ljudbild och var helt klart prisvärda.

MVH
sampix Posted - 2004/08/02 : 19:18:35
Fina bilder

Den tjocka PSaudio var en riktig läckerbit.
Har du jämfört lite mellan de olika nätkablarna?
marbrink Posted - 2004/08/02 : 16:14:11
Det här ser trevligt ut!

Hur funkar det att tynga ner cd-spelaren med stenar? gör nåt liknande själv...
sker Posted - 2004/08/02 : 15:51:04
>Nisse83
En av mina första system bestod av Quad försteg, tuner och slutsteg som jag fick överta från min pappa. Slutsteget hete 303 tror jag, försteg och tuner vet jag inte, men allt var från 60- eller 70-talet och funkar ok fortfarande. När det gäller Rega ägde jag deras första cd-spelare, Planet. En mycket trevlig cd-spelare med lite vinylsound över det hela, mycket prisvärd.
MVH
Silversurfaren Posted - 2004/08/02 : 15:33:00
snyggt värre!
vilka quad o rega prylar har du erfarenhet av?
sker Posted - 2004/08/02 : 15:18:42
Hej, hoppas alla har haft en trevlig sommar
Själv har min väg till det bättre ljudet blivit två nya kablar under sommare, NordOst MoonGlo 2 digitalkabel samt PSaudio Xstream Statement nätkabel. Meningen var att jag skulle köpa PSaudios mellan- modell Xstream Plus som låg i min budget(kostar ny ca 3000) men fick syn på Statement modellen begagnad för mindre pengar så då var ju saken klar Under sommaren har jag haft tillgång till en digitalkamera så det har blivit lite nya bilder också, tyvärr ganska stora
Ha en fortsatt trevlig sommar


Mastersnake One(med Furutech FI-25)


Analysis Plus Oval Ten(med Furutech FI-20)


Adcom GFP-750


Baksida


Furutech kontakt


Transport+DAC


Baksida+NordOst MoonGlo 2


Musical Fidelity A3 CR


PS-Audio Xstream Statement





Sonus Faber Electa Amator II


Med Sonus Fabers egna stativ


Baksida


Terminaler

MVH

sker Posted - 2004/04/12 : 12:29:44
Tack poman Är också mycket svag för Sonus Faber, är inne på mitt andra par. Utseendet är ju en smaksak så även ljudet i från dem, men båda "klickar" för mig
MVH
poman Posted - 2004/04/11 : 22:56:59
Trevlig anläggning du har sker!
Sen är jag väldigt svag för Sonus Faber som gör väldans fina högtalare.
sker Posted - 2004/04/11 : 11:08:30
Tack Harman Stativen ingick när jag köpte högtalarna det är Sonus Faber själva som gör dem. Tror inte stativen tillverkas fortfarande så det är nog svårt att få tag på ett par men jag har sett att folk här på forumet har gjort egna med mycket gott resultatJag har inte vägt dem men eftersom de står på en stenplatta så är de mycket tunga och stabila
MVH
Harman Posted - 2004/04/10 : 21:57:03
Tja Sker, läcker anläggning...I vanliga fall tycker jag inte om stativ men dina är ju grymma..
Var har du köpt dem och hur mycket väger de???

Mvh Dan
sker Posted - 2004/04/07 : 10:53:28
Tack för all respons
>Rolfen, rent utseendemässigt så är knapparna som man byter spår med i metall i stället för plast, inuti vet jag faktiskt inte. Priset tror jag var ca 2000kr mer för SE modellen än den vanliga, så jag hoppas det var något mer än bara guldfärgade knappar som skillde modellerna åt
>epkpeng, är mycket nöjd med ljudet just nu och kommer nog leva med detta system ett bra tag till eftersom jag pluggar för tillfället, så det blir inga "tunga investeringar" på ett bra tag När fotot togs så provade jag lite olika kabelvarianter, jag har bara ett par singelwire RedDawn så jag provade först att koppla ett par Kimber 4TC till basen, ljudet blev då mycket öppnare, röster blev tydligare men basen tappade lite fart och blev lite mindre detaljerad än när jag enbart körde med RedDawn. Därefter provade jag MIT Terminator-6 till basen, resultatet blev som tidigare att de övre registret blev öppnare men basen blev nu ännu mer seg och tjock så nu kör jag bara på RedDawn eftersom den ger ett bättre resultat över hela registret än de andra alternativen. Letar efter ett par beg bi-wire RedDawn som nog ger bäst resultat
>Per G, det finns mycket att göra på nätkabelsidan, ska snart köpa en bättre nätlist, den jag har är av 50krs typen Kommer flytta efter sommaren och då kommer jag få ett eget vardagsrum som kommer fungera som lyssningsrumså då kommer jag nog att lägga ner lite arbete på akustiken har inte haft tid till det i det rum jag har
nu.
>Micke Y, trevligt med någon som tänker likadant Ibland, främst när jag lyssnade på lugn musik, typ piano så kunde jag höra ljudet från drivverket på Teacen något som blev mycket jobbigt eftersom man började tänka på det varje gång man lyssnadedetta ljud minskade något när jag ställde lite tyngder på spelaren

MVH
Micke Y Posted - 2004/04/07 : 09:03:07
Ahhhh som hemma. Teac transport,en bra dac, enkelt försteg, vettigt slutsteg och högtalare med rimliga kablar. Plus tyngderna??? på transporten.
Vi måste tänka lika.

Micke
Per G Posted - 2004/04/07 : 07:53:14
Ser klart schysst ut, enkelt och med snygga högtalare!
På bilderna ser man diverse 230 V skarvkablar, där finns det nog en del att hämta för en rimlig penning. Litet basabsorbenter skulle inte heller sitta fel när man har så bra prylar.
/Per
mangew Posted - 2004/04/07 : 02:23:54
Och de där stativen, jag är väldigt svag för dem...Mina DIY i all ära, orginalen är oslagbara.
Bravo Posted - 2004/04/07 : 02:20:48
Stabilt och välljudande.
epkpeng Posted - 2004/04/06 : 23:27:40
Det var väl en trevlig anläggning! Natt som man säkert kan leva med under lang tid och bara spisa musik!

Kör du bi-wire'at och med olika kablar eller hur har du gjort?

Zalve Posted - 2004/04/06 : 22:43:10
Italiensk design när den är som bäst... Lite bulliga på mitten, precis som det skall vara.
Rolfen Posted - 2004/04/06 : 21:29:18
Snyggt! Jag har alltid gillat VRDS-10, snygga stabila och väljudande spelare. Vad skiljer SE ifrån en vanlig?
Mattias Posted - 2004/04/06 : 20:46:49

Åh trevligt och vackert
EAII med Stand Wood... precis som det skall vara

/Mattias

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000