HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Unkans pryttlar

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Unkan Posted - 2004/05/11 : 23:57:05
Tänkte visa upp mina prylar. Det är knappast nått värstingsystem men ett ordentligt steg uppåt från min microstereo som gick sönder 3 ggr under garantitiden...
Beståndsdelarna är:

Förstärkare: NAD C350
CD: NAD C541
Högtalare: Rauna Credo
Signalkablar: Van Den Hul D102 MkIII
Högtalarkabel: Van Den Hul Snowline

Här följer lite bilder:

Som synes så är möbleringen långt ifrån den bästa. Så fort jag får tid/ork ska jag dock föröka se till så det faktiskt ser ut som om någon bor här... Ekot i rummet är ett kapitel för sig. Klappar man i händerna låter det som ett tigerskott.


Elektroniken är väl inte direkt något unikt men jag gillar den dock. Bänken förtjänar ett särskilt omnämnande. Den är som en vanlig möbel, fast sämre. Visste knappt att det fanns spånskivor i olika kvalitet men det gör det. Första som hände när jag skulle montera ihop den var att en skruv gick rätt igenom skivan...


Högtalarna tycker jag dock riktigt bra om. Gillar både utseendet och ljudet i dem.


Utan skydd. Stativen är Linn och passar riktigt fint till Rauna. Det är lite väghinder över dem

Tycker systemet låter helt ok även om basen kan kännas lite klen. Till visa o.dyl fungerar det mycket bra men rock kan kännas lite tunt. I framtiden kanske jag köper till en sub men först bör jag nog se över möbleringen...
Det var allt för den här gången. Hoppas det blir inköp/förändringar framöver så man får anledning att återkomma.

Mvh// Unkan


6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Sony Posted - 2004/05/12 : 16:43:40
quote:
Bänken förtjänar ett särskilt omnämnande. Den är som en vanlig möbel, fast sämre.




Så du fick tummen ur att slänga upp några bilder, var ju trevligt. Får väl slänga in några nya bilder sen om vi orkar bära över min sub och trixa med lite hos dig sen någon dag framöver..
Unkan Posted - 2004/05/12 : 08:05:04
Hade tycärr bara kameran till låns så fler bilder kan nog dröja ett tag. Jodå, det stämmer bra att det är en Laphrohaig som står i hyllan. Ganska sinad dock tyvärr...
Bravo Posted - 2004/05/12 : 02:17:44
Ett modest litet system, hög WAF.
hal Posted - 2004/05/12 : 01:37:27
Spännande högtalare, kan man få en närbild ?
God whiskeysmak har du, åt det rökiga hållet, skymtar en lafråjg (är det inte så det uttalas )
Unkan Posted - 2004/05/12 : 00:31:46
Näe, jag tror inte Rauna finns längre. Deras hemsida verkar inte visat nån aktivitet på ett bra tag.
Bänken är nått skräp för 300-400:-. Man får vad man betalar för
f95toli Posted - 2004/05/12 : 00:15:07
Även om elektroniken inte är så ovanligt så är då högtalarna det. Jag visste att det fanns ett svenskt märkse som hette Rauna men jag trodde det var avsomnat sedan många år.
Formen på dem är rätt ,eh, ovanlig.

Vad är det förresten för bänk? Den ser rätt ok ut men kvalitén är tydligtn inte den bästa. Märke?


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000