HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 PL-Audio - HighEnd05

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Pac Posted - 2005/02/13 : 22:21:38
PL-Audio visade upp en hel del nyheter detta året. De hade tre rum som de visade i. Vi börjar vår oddysse i utopisk design, hifimöss, och välljud i just JM-lab micro-utopia rummet...

JMlab Micro utopia och en HiFimus


Det var Jm-labs Micro utopia i BE utförande som stod för högtaleriet i detta rummet. De var utrustade med både vibrationsdämpande "HiFimöss" och en ny kabeltillbehörsprodukt.

Kabeltillbehör


Jag fick en liten insikt i vad den nya kabelprodukten var för något av Christoffer som demade dem på ett hörlurssystem i ett av de andra rummen och de är uppenbarligen inte vanlig sand i dem utan det skall tydligen vara någon kopparvariant. Denna produkten är ämnad att hantera EMC och statiskelektricitet och inte vibrationer som mössen. Det låter riktigt intressant och det kommer att undersökas framöver.



Och så var det det där med förstärkeri...

Zalve blev alldeles svag i knäna när vi gick in i rummet, jo vi kan nog snart förvänta oss en ny logotyp i Zalves pepparkaksbak om jag känner honom rätt, drömma kan man ju alltid göra...

Så vi väntar på hans specialvinklar på denna rörskönhet

Källa i anläggningen var en Audia Flight toppladdad CD.

Audia Flight


ED: klarläggande ang. kabelwraps
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Zalve Posted - 2005/02/16 : 21:17:49
Jag förstår att Solid Techs nya rack är en liten favorit. Billigare än tidigare och dessutom ganska flexibelt när det gäller uppställningar.

Vr'högtalarna led av den STORA hjälpen från rummet.
everwake Posted - 2005/02/16 : 19:41:24
Audio Analogue cd-spelaren var en läcker pjäs tyvärr blev jag riktigt besviken på ljudet i rummet även givet mässförutättningar så lät det...sådär...extra trist eftersom VR4JR stod på shortlist över nästa högtalare

utställaren på bild ansåg också att det behövdes rejält med effekt till basarna, vilket ju tyvärr utesluter min befintliga rörstärk.

en sak är iaf säkert, Solid tech verkar vara utställarnas val, riktigt läckert det nya racket får jag säga
Labbe Posted - 2005/02/16 : 17:04:36
Fatpipe: du är inte ensam.
Zalve Posted - 2005/02/16 : 05:38:49
Längst ner i racket från Solid Tech, stod en Lavardin IT. En integrerad förstärkare från Reference serien på 2x55 Watt @ 8 Ohm.



En liten nyhet var Vibb-eater modellen "small", här moderiktigt iförd en röd scarf

Zalve Posted - 2005/02/16 : 05:26:35
Källan i racket är en kraftfull pjäs.
Här stoltserar Audio Analouges Meastro.



In med skivan och ser hur släden glider in...
(Här testas tydligen hur den fungerar med Back-UP'er. Vem ser vad det är för skiva? )



Jag fick återkomma på söndagen för att få en snabb lyssningssession.
På Lördagen så var det FULLT av folk i de flesta rum och värmen var påtaglig... Vilket vissa utställare också tyckte.

Pac Posted - 2005/02/15 : 08:12:03
Om vi kliver över i det tredje och sista rummet...



Här var det Von Schweikert och Audio Analog som spelade upp.

Von Schweikert VR4 och Audio Analog



Högtalare för detta rummet var von Schweikert VR4-Jr. Den ser rätt så beskedlig ut rakt framifrån men, den är en fullstor högtalare som genererade en hel del bas i det lilla rummet. Högtalaren fick det lilla rummet i ordentlig gungning om man tryckte på lite.

Von Schweikert VR4-Jr



VR4 bygger på djupet...
fatpipe Posted - 2005/02/15 : 00:03:21
Grymt läckra bilder!
Som Pathos anhängare så blir man ju inte mindre kär direkt...
Pac Posted - 2005/02/14 : 23:47:14
I rummet utanför var det utställning med bla kraftmatnings-produkter

Isotek i långa banor


Isotek har under hösten kommit med sin GII teknologi och implementerat den i bland annat mini sub.

Mini Sub GII


Och Titan GII var naturligtvis också på plats...

Isotek Titan GII



Mer om Isotek finns på deras hemsida http://www.isotektechnologies.com/
Zalve Posted - 2005/02/14 : 22:50:47
Kul att du gillade bilderna K-man.

Vem är inte svag för Audias produkter ?! Flight CDn skulle gärna kunna få ta plats hemma hos mig...
K-man Posted - 2005/02/14 : 21:15:32
Måste erkänna att jag är svag för Audias design...inte minst deras stora steg...

Onekligen tjusiga bilder!

\\K-man
johan.björklund Posted - 2005/02/14 : 18:44:06
Nån som vet när Solidtech uppdaterar sin sida så man vet vilka kombinationer som finns på den nya bänken ??

Pac Posted - 2005/02/14 : 18:32:34
En översikt över hela racket



Racket var det nya Solidtech racket som går att få med fjädrande hyllplan.

Att byta skiva på en toppladad CD kan vara lite av en uppgift när den står instoppad i ett rack...

Lasse demar...

"Så där ja och så på med skivpucken"


"Och så igen med den motordrivna luckan"


Labbe Posted - 2005/02/14 : 16:51:38
Pathos och micro utopiaBE..... *suckar* Bara såååå vackert.
Nitram Posted - 2005/02/14 : 12:30:57
quote:
Slitsen mellan diskant och bas är porten.


Mmm... stod å tittade på det där ett bra tag, läcker lösning.

Btw... gaaanska så hög dräggelfaktor på micro...
Zalve Posted - 2005/02/14 : 12:05:09
OM man är märkestrogen, så kanske man borde ha visat lite mer bilder på Micro Utopian.

Att denna lilla stativare, i den dyrare klassen, är portad kanske de flesta redan vet
Estetiskt sätt så tycker jag att de har lyckats mycket bra med integreringen av porten (som är framåt)



Slitsen mellan diskant och bas är porten.



OM jag skall nämna lite om högtalarkablarna, så är de av modellen som OFTA blir som lysmaskar, om man inte använder ett mer avancerat blixtsystem.

Mössen på Micro Utopian är Wibb-eaters. Dessa har ynglat av sig och finns numera i en "small" version. Dessa kommer på bild straxt, då vi är på väg till nästa rum.
Zalve Posted - 2005/02/14 : 11:49:30
quote:
EngelholmAudio:
Denna tråd har i mina ögon dom bästa bilderna på länge. Oavsett fora.


Kul att kärlek/märkesidioti kan leda till nåt gott
Tänkte jag skall ta nån mer bild på detta rum, sen fortsätta över till deras nästa rum.
EngelholmAudio Posted - 2005/02/14 : 09:05:15
Denna tråd har i mina ögon dom bästa bilderna på länge. Oavsett fora.

Bravo Posted - 2005/02/14 : 03:55:10
Trevligt!
Zalve Posted - 2005/02/14 : 03:21:49
Accapella gruppen Take 6 akompangerade av Yellow Jackets fick avsluta mitt lyssningspass. Med Earth Wind & Fire's "Sing a Song" så svängde det fint. Visst saknar man en del saker, men mässor är inte till för FINlyssningar.



Detta får avsluta min bildorgie på Pathos INPOL 2. Vad kan vara mer lämpligt än nästan där vi startade !?
Zalve Posted - 2005/02/14 : 03:15:51
Så här ser hela INPOL 2 ut, lite snett från ovan.



Huruvida det har hänt nåt med välljudet i INPOL2 mot LOGOS kan jag inte uttala mig om, men att det har hänt nåt med priset var uppenbart. Dock är drömmar och mål nåt man skall ha



Det var inga större problem att ta en tur till månen med Diana Krall i Fly me to the moon från hennes skiva Diana Krall - Live in Paris. Spel-glatt och underhållande

Det är en härlig klang i "Rainbow Seeker, No. 2" - Joe Sample. Anslaget är markerat utan att vara FÖR kraftfullt.

Väl i sweetspot så lät jag mitt ego styra musiken i rummet.
Att de flesta rummen hade basstöd var uppenbart även i P.L Audios rum. Här var dock inte problemet så stort,,,för att det var den som satt till höger om sweetspot som blev drabbad



Jan Lundgren Trio fick äran att forsätta att snurra i spelaren med Stacey Kent på sång i "I Don't Stand a Ghost of a Chance With You"

Det gjorde de så bra att de fick forsätta med "A Weaver of Dreams". En riktigt LINN låt.
Zalve Posted - 2005/02/14 : 02:50:51
För den som inte har förstått det ännu, så är jag rätt sålt på vissa produkter som denna man visade upp.

Lars Ek, PL-Audio


Tyvärr är jag inte "köpt" av PL Audio, men man kan ju alltid drömma
Zalve Posted - 2005/02/14 : 02:43:57
Effekten har minskat från LOGOS 2x110w vid 8 Ohm till mer beskedliga 2x50 för INPOL 2 (Fast nu får man lite med värme hemma )



Nu är vi nog snart mogna för att kunna se hela INPOL 2.

Zalve Posted - 2005/02/14 : 02:35:58
Den läckra kromade "ringen" kring displayen, är den manuella volymen om kan gillar sånt.



För den som inte är van vid Pathos produkter så är det nog överraskande med att höra relästyrningen av volymen.

Volym och ingång går naturligvis att sköta från fjärren.
Även fast det är Få knappar på fjärren, så lyckades jag trycka fel och då är det lätt att gå vilse bland alla ingångarna


"Less is more..."


Zalve Posted - 2005/02/14 : 02:17:15
Ytterligare 2st rör i försteget har det blivit. NU mera går INPOL 2, som den intergrerade heter, i ren KLASS A drift.

Det mindre roliga namnet INPOL 2 kommer från Pathos INPOL sätt att göra förstärkare.
Pathos was born in order to develop and to propagate a new amplification circuit called INPOL (Inseguitore a Pompa Lineare = Linear Pump Tracker). INPOL is Pathos propetiary and the circuit holds a Worldwide Patent. kan man läsa på deras site. http://www.pathosacoustics.com



Att INPOL 2 går i ren KLASS A, gick nästan att känna på kylsfläsarna
Skillnaden mot Logos, som besökte mig, var markant. Denna skulle kunna vara med i Rydbergs tävling som varmaste kylsflänsar.


Zalve Posted - 2005/02/14 : 02:01:36
Vid ett tillfälle, har en kusin till denna skönhet varit hemma hos mig. Det blev kärlek vid första ögonkastet. Hade det inte varit för en liten sak, så hade den nog stannat



Ett otränat öga skulle kunna ta dessa för samma maskin.
Likheterna finns - Integrerade hyrbrider med rör i försteget och trissor på slutet. De designade kylflänsarna blir VARMA


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000