HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 På begäran X5000 invändigt

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
johan.björklund Posted - 2005/03/10 : 18:32:25
Då var det ett litet mini reportage , vi har sett bilder på X3000 så det är dax för 5000 att klä av sig.


X5000 har den feta pucken gjord av mässing och som väger en heldel.


Här en närbild utan puck.


En översikts bild , man ser ganska snabbt att det skiljer sig en heldel mot 3000



Där är bla ett helt gäng att transistorer som behöver kylning.




Nu till det roliga Denna enhet sitter i bla Sonys värsting Sacd och i Accuphase Dp-100. Fast dom har tweaker nog sin lite till
Det gråa blocket är massivt och det verkar vara gjort av nått akrylliknande matrial. Jag kan inte se om tapparna är gjorda av mässing som på 3000 för blocket skymmer dom nästan helt.




En annan modell av kretsar hittar vi med.


Och som sista bild hittar vi digital utgången


Det var allt






14   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
johan.björklund Posted - 2005/03/11 : 11:26:24
Va......
Får jag inte det ??


Lättare mojäng att öppna har jag inte haft , och där är gott om plats om man skulle vilja dämpa chassit med. Kanske dax att åka till Biltema.
K-man Posted - 2005/03/11 : 07:12:44
luften, då har jag koll på det med! Tackar!

...skruva nu inte sönder mer Johan! ...alla delar skall på plats igen!

\\K-man
m_persson79 Posted - 2005/03/11 : 02:27:47
Niiice!
Dominik Szalapski Posted - 2005/03/10 : 23:22:17
johan.björklund Posted - 2005/03/10 : 23:07:30
Fredrik

Ska jag vara ärlig så har jag inte testat den riktigt. Firebirden var inte fixad när jag köpte dom så jag lyssnade inte så noga Sen glömde jag bort det helt enkelt.

Dominik
Det har penslats i den rejält idag
Dominik Szalapski Posted - 2005/03/10 : 22:50:42
Så Johan, det verkar att du har lika mycket damm i din X5000 som jag har i min.
octavia rs Posted - 2005/03/10 : 21:36:20
Detta är kanske lite OT men blev du nöjd med nätkablarna? Jag ser att du använder en till cd:n.
johan.björklund Posted - 2005/03/10 : 20:57:14
Sonys X serie är faktiskt lite lustig. Vid första blick tror man att det rör sig om en midianläggning av normalt snitt. Men tar man en x-tra titt så fattar man att dom har lagt ner ganska mycket jobb. X3000 verkar vara tänkt som att vara en normal cd medans X5000 har klara tecken på att vara tänkt som drive. Bara att där sitter ballad digital ut är ganska ovanligt i den prisklassen.

Kul att ni gillade bilderna
luften Posted - 2005/03/10 : 20:51:03
K-man: det är helt korrekt, samma sak är det på de flesta sony som har skivpuck.
K-man Posted - 2005/03/10 : 20:43:37
Hmmm...lasern står stilla och skivan flyttas i sidled...eller tyder jag fel? Har jag aldrig reflekterat över innan...

\\K-man
Sanoj Posted - 2005/03/10 : 20:31:04
Sony..

// Jonas

edison Posted - 2005/03/10 : 20:30:46
Där ser man - 5000 är klart "fetare" på en hel del punkter...drivekitet ser ju rätt maffigt ut med sitt "akryl"block, och så en del avsevärt större kondningar mm.

Tack för titten, jb!
Gebex Posted - 2005/03/10 : 20:25:43
Fina bilder.

Vilket märke är X5000?
luften Posted - 2005/03/10 : 19:52:33
Fina bilder! Om ni vill ha mera jämförelse, så kunde jag ta och fota inuti min Sony CDP-XA50ES. Den torde vara ganska lika din, men med skilda trafon för analog / digital osv.

Current Pulse Dacarna (CXA8042AS) är något sonypåhitt som finns efter den riktiga DACen i nästan alla sony spelare från denna årsmodell. Även SCD-1 har samma Current Pulse Dac. Noteras bör dock att den riktiga DACen är olika mellan nästan alla spelare.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000