HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Träff hos Manga X - Enköping

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Zalve Posted - 2005/04/25 : 00:59:40
Trots att inte Bildbehandlingsprogramet Nr1 finns till förfogande, så verkar det lösa sig med bilder.

Om det är som inte verkar bra med bilderna, så skyller jag på "PAINT"



Vem plockar nicken på samtliga på bild ? (Av icke närvarande)
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
StefanB Posted - 2005/05/18 : 09:58:57
.
FBK Posted - 2005/05/07 : 20:28:03
Läcker Var lyssnade du på den, Zalve?
Zalve Posted - 2005/05/07 : 16:49:15
Nästan bättre på em "live" bild.

FBK Posted - 2005/05/07 : 16:02:37

En bild på skönheten, Cayin 17T
Zalve Posted - 2005/05/06 : 00:16:09
Outsider tips, som jag bara hört 1 gång, men som gjorde intryck.
Cayin 17T tror jag den heter. KOlla med Interceptor Audio.
Manga X Posted - 2005/05/06 : 00:03:05
Hej Boys!!!

Sitter hos bekanta i "rätt" ände av Sverige just nu!!!
För er som inte vet vad det innebär är det Norrland!!!

Densen spelaren är nu såld och ny spelare letas för fullt.
E-Sounde CD5 är intressant men även Primare CD21 låter mycket bra för pengarna...
Efter många timmar hos en fantastiskt hifi-butik i Sundsvall verkar Primaren vara riktigt trevlig.
- Tack till AVD i Sundsvall!!! Ni hann stänga i onsdag så bärsbacken kommer på måndag! Dessa grabbar är bara hur sjyssta och kompetenta som helst!!!.

QED kablarna är nu sålda och nya kommer så småningom. Audience är intressant som aspirant till titeln "min högtalarkabel".


Mvh Magnus Eriksson
Zalve Posted - 2005/04/28 : 08:53:06
I detta system, så tyckte vi nog överlag att Densen hade en spretigare topp.
StefanB Posted - 2005/04/28 : 08:15:25
Densen Beat B-400 PLUS, kostar 13800 DKR (16700 SKR) eller 1857 Euro.
FBK Posted - 2005/04/27 : 23:57:52
quote:
Sen kändes det som att E-sounden passade bättre ihop med detta system.
Den andra spelaren var en Densen va, modell??? Och hur upplevde ni skillnaderna mellan dessa? Har en kompis som kanske ska köpa en E-sound.
Zalve Posted - 2005/04/27 : 21:44:01
Viss del till att det lät lite extra hårt i början, tror jag att elementskydden var.
Sen kändes det som att E-sounden passade bättre ihop med detta system.

Nåt jag saknade på skivor som komplicerade var den där trevliga midbasen. EN tanke som slog mig på vägen hem var att det kanske var FÖR mycket markplattor bakom tyget...

Om jag förstod Manga X rätt, så kommer det provas och ändras en hel del till. Helt Rätt.

Tack för att vi fick komma
Micke Y Posted - 2005/04/27 : 20:48:40
Manga berättar om sitt system för oss.




En sista bild på CD som var på test.




Så här såg systemet ut när vi bytt signalkälla, högtalarkablar, signalkablar, ny placering. Vi hade från början lite problem med vissa inspelningar att de kunde bli lite vassa och markerade i toppen. Flera av de saker vi gjorde på vägen förbättrade ljudet tydligt men inte förrän vi bytte signalkablar försvann vassheten + att upplösningen tog ett tydligt steg uppåt. Manga, som är mycket skeptisk till att kablarna verkligen gjorde detta, är inte helt övertygad om mitt påstående. Vi får se vad framtiden kan utvisa i ämnet.



Micke


vole Posted - 2005/04/27 : 10:14:26
Ser ut till att ha varit en trevlig träff med god mat och ljuvlig musik.
Skurt Posted - 2005/04/27 : 08:55:52
Tack, för de snälla kommentarerna om min anläggning Pappa har inte medfinansierat stereon, alla pengar den kostat har jag tjänat ihop själv (Stereon min pappa spelar på består faktiskt till större delen av min förra, vilken jag fortfarande äger. Så det är egentligen jag som finansierat pappas stereo ). Skivspelaren är lite seriösare nu än på bilderna AitTangenten är nämligen fixad nu - uppdatering kommer.

Jag kan ju fylla på med lite info om den "makalösa prylen" jag hade med mig, som Zalve tydligen missade. Den är döpt till "Anti-RIAA" och ser ut så här:



Den är byggd av en herre på ELFA och idén är från början fransk tror jag. Den sänker alltså signalen på CDn som om den kom från en puppa och går därefter in i RIAAt och vidare till försteget. Jag vet att att det finns en regel om att hålla signalvägen så kort som möjligt - men detta kanske är undantaget som bekräftar regeln? Iaf så tyckte jag (m.fl?) att ljudet blev bättre. Det mest uppenbara skillnaden i mitt tycke var att den rundade av diskanten en aning och framför allt tillförde kropp och liv i musiken (blev mindre digitalt? ). Jag har inte gjort någon större utvärdering av den med min nuvarande CD, men vid ett snabbtest så kändes inte förändringen särskillt stor. Med TEAC/Musical Fidelity-kombon jag hade tidigare var skillnaden brutal. Alla parameterar förbättrades med Anti-RIIAt på den. Jag tar iaf med den till hifi-träffen hos Cyber så får den gå en ny rond.

/Erik
Manga X Posted - 2005/04/27 : 07:02:56
yudansha:

IKEA "monoblock"ställen heter Effektiv och ingår/ingick? i IKEA's kontorsserie.
De är igentligen avsedda som fötter till kabinettskåp och lådhurtsar tror jag.
Jag hittade dessa på fyndhörnan på ett IKEAvaruhus för 29 SEK styck.

- Ganska trevliga om jag får säga det själv!

Borrar man igenom den runda foten kan en Biltemaspike (modell lite större) placeras i varje fot. Blir hur snyggt som helst!!!



Mvh Magnus Eriksson
yudansha Posted - 2005/04/27 : 00:28:16
Vad heter IKEA-ställen??? Mycket intressanta! Finns de i standardsortimentet och vad kostar de?
Zalve Posted - 2005/04/26 : 23:28:54
Jag tror den är på Väg upp i HIFItråden. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=38650&whichpage=2
eliot Posted - 2005/04/26 : 23:18:29
Ni är ena höjdare på att fotografera mat - man får inte titta på bilderna med tom mage

Skriv gärna upp musiken ni lyssnade på
FBK Posted - 2005/04/26 : 23:15:31
Nej, det var verkligen synd att man missade denna träff, god mat och klart intressanta Hifiprylar.
Zalve Posted - 2005/04/26 : 23:10:27
Dumt att göra samma misstag som på Arken. Värden själv sa att han var glad i mat, så behöver jag säga att det var gott ?
FBK Posted - 2005/04/26 : 23:07:22
Om man tänker på antal bilder på mat och er när ni äter, så verkar denna träff ha bestått mer av ätande än musiklyssningJag skulle ha trivts på denna träff,musik utan rejält med mat i magen är ingen bra kombination, det märkte man på Arken
Zalve Posted - 2005/04/26 : 22:27:26
Det blev nästan som konfetti i magen sen tror jag

Det var inte bara mat/fika som spisades, utan oxå en HEL del musik...

Zalve Posted - 2005/04/26 : 22:25:24



Vissa låter sif det smakas...


Ett förträffligt samarbete mellan partet Manga X, hade gjort detta möjligt (Både träffen och intagen)

Här Värden själv i focus.
MasterOfPuppetz Posted - 2005/04/26 : 22:24:26
När jag såg första bilden på chokladkakan trodde jag först att det var ett confettiregn .
Zalve Posted - 2005/04/26 : 22:21:31
En go' liten doft smög sig in i rummet....



Det var med andra ord läge att hugga in på en bit.

Zalve Posted - 2005/04/26 : 22:18:51
Den måste jag ha bommat totalt... Monterades den in medans jag var och fikade eller ?!

På tal om fika...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000