HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Accuphase E-206 möter NAD

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
uffe2 Posted - 2005/05/10 : 12:15:34
Som utlovat blir det en bildtråd om mitt förstärkarbyte. Eftersom detta är hififorum.nu så tar vi det långsamt och börjar så här.



25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
johan.björklund Posted - 2005/08/07 : 00:30:42
UFFE

Vemsom som bor i Malmö spelar också på Hlfs med dipol subar. ta ett snack med han så kan du ju tuta över. han e en trevlig prick våran Lillhövding

mayro Posted - 2005/08/06 : 12:51:48
quote:
extra jeansväst


Självklart ska du få låna en riktig klädsel inför ett repotage....Du ska få låna min finaste väst i SKINN dagen till ära...Och då du tar på denna åldriga väst kommer du förnimma allt ifån ett långt liv med bilar o "tillhörande saker"..
uffe2 Posted - 2005/08/06 : 12:47:39
Jag ber om ursäkt!

Jag fick som sagt ont i halsen och deppade ett tag. Jag var sedan tvungen att lämna tillbaka kameran jag hade lånat. För att göra saker ännu värre har jag bott på annan ort sedan dess (nej inte fängelse).

Jag har väl sagt det mesta i tråden redan men pinsamt nog har jag fortfarande inte kopplat in den gamla nad:en igen för en jämförelse. Jag ska göra det snart. Jag lovar. Den fungerar för närvarande som upphöjning av min datorskärm på skrivbordet.

Student som jag är flyttar jag från ett korridorsrum till ett annat i slutet av augusti. När jag flyttat klart och möblerat fint hade det varit roligt om någon ville komma hem till mig med dyra och/eller bra prylar för att vidga mina hifivyer, särskilt högtalare, i utbyte mot fika. Avsaknaden av referenser är lite lustigt när man sitter med ett, vad jag tror är, relativt bra system. Att gå till en butik och ta upp deras tid för att lyssna på dyra saker som jag ändå inte kommer köpa känns inte riktigt aktuellt. Mayro, du sa något om att titta förbi. Du är ju lite av hififorums resereporter just nu så visst får du det, i mitten av september eller senare, när jag flyttat klart. Om du tar med dig någon rolig apparat :) Du kanske kan ta med en extra jeansväst ;)

uffe.
johan.björklund Posted - 2005/05/26 : 10:59:50

Du kommer säker igen med nått annat häftigt bygge
Där är lite bilder på Accuphase i Vintage tråden
Circlomanen Posted - 2005/05/26 : 10:55:21
quote:
Du har ju Darth Zenitronen

Den gick över gränsen från mörk och ond till död och kall.
Kalla Fetar gör ingen lycklig.

Snart kommer väl "RISE LORD ZENITRON!!!!"
Jag har klurat ut vad hur och varför när det gäller bias-stabilitet.

Nu vill jag ser mera bilder på Accuphase! Dom är väldans fina och bra.
johan.björklund Posted - 2005/05/26 : 10:41:31
Du har ju Darth Zenitronen
Circlomanen Posted - 2005/05/26 : 07:36:21
OT!
Mig är det MYCKET mer synd om. Jag har halsont men INGEN ACCUPHASE att lyssna på


(En grymt avundsjuk Circloman)
Väldans fin "Accu" du har där Uffe2! Snacka om uppgradering mot Naden.
ohmega Posted - 2005/05/26 : 03:33:33
quote:
En jäkla halsont du fått...eller dog du


Tänk om han svarar JA på den frågan.........

Han kanske är för upptagen för att sitta vid datorn
johan.björklund Posted - 2005/05/26 : 01:36:33
Jag säger som Tobbe

Berätta nu för bövelen
mayro Posted - 2005/05/26 : 01:00:12


En jäkla halsont du fått...eller dog du

Nu vill vi höra lite mer om ditt inköp...
uffe2 Posted - 2005/05/12 : 18:45:35
Jag har drabbats av en tråkig infektion i halsen så jag ligger och lyssnar på musik istället för att skruva och ta bilder. Jag tänker fortsätta med det så denna bildtråd drar nog ut på tiden ytterliggare.

Mayro: Jag återkommer med vad jag har för källa, kablar och sånt där.
mayro Posted - 2005/05/12 : 10:55:56


Nja.. Menade nog typ olika andra saker i kedjan mer.. ev cd--kablar--osv osv---

en nätsladd-- rumsaccustik. ja olika saker... så menade jag. Men det förstog du kanske...
uffe2 Posted - 2005/05/11 : 22:37:24
quote:
Den diskanten kan också bero på faktumet att du hör MER nu av andra saker som tidigare varit dolt.. jag tror mig kunna säga att det är så till 100%...


Det kan säkert vara en faktor men jag tror också jag har problem med mina referenser. Jag känner ingen med en ordentlig anläggning och min enda erfarenhet av öronbedövande OCH rent ljud är väl egentligen nattklubbar (dom få som faktiskt har bra ljud). Grejen med nattklubbar är väl dock att deras bas är relativt sett högre än diskanten. Dom kan väl knappast spela särskilt "linjärt" i sina system för att få det bastrycket och samtidigt inte förstöra sina kunders hörsel i det känsligare högre området? Det är kanske därför jag upplever det som väldigt basfattigt på höga nivåer. Det känns nämligen delvis som att jag bara höjer nivån på mellanregister och diskant när jag vrider på volymratten.

Jag vet också att jag använder en spole i basfilterna till mina hfls som har en högre inre resistans (rätt term?) än den anvisade (0.3 ohm eller nåt i specifikationen och mina har nog 0.8 ohm). När jag frågade om detta fick jag svaret att det skulle sänka nivån på basen något. Om detta stämmer har jag ingen uppfattning om men eftersom jag inte hade tillgång till andra spolar körde jag på dom jag hade hemma. Det är kanske dags att byta ut dessa mot ordentliga som följer specifikationerna. Engelholm, om du läser detta, vad säger du? Har jag gjort en fetmiss som spelat med dessa spolar i 6 månader och borde jag byta dom asap?

Och ja detta är ju ett bildreportage. Fler bilder imorgon förhoppningsvis.
Creative Audio Posted - 2005/05/11 : 20:43:29
Skyll inte på oss Tobbe det var du som började;

En liten aptitretare: Accuphase P-400 Dual Mono power amplifier





Wolfgang (eBay 110:- €) nu idag!
mayro Posted - 2005/05/11 : 20:33:55

Man får undvika er ju. Ni har ju "accuvirus" hela bunten ju....
jeppe72 Posted - 2005/05/11 : 20:19:02
Härligt att fler köper Accuphase. Själv har jag ju min E-405 som jag är fånigt nöjd med
PG Jeppsson Posted - 2005/05/11 : 20:06:49
Bra Tobbe, då kan jag överta medlemsskapet i Denonklubben

Är tillfälligtvis med som prospekt i Accuophasegänget, inlånad P-360.


Creative Audio Posted - 2005/05/11 : 19:41:14
Tobbe >>> Finns ett P-400 steg för € 106:- just nu ...... RENT KLASS A ..... Hhhhmmmmmm
mayro Posted - 2005/05/11 : 19:36:17


Den diskanten kan också bero på faktumet att du hör MER nu av andra saker som tidigare varit dolt.. jag tror mig kunna säga att det är så till 100%...


Och wolfgang!!!! Grattis... Du vann också!!!

Hmm får ju snart byta Denonsteget mot Accuphase så man får vara med i klubben ni dragit igång här...
uffe2 Posted - 2005/05/11 : 19:25:48
Jag har bara lyssnat 1 dag än så länge och visst låter det bra men jag har ännu inte bytat tillbaka till NADen för jämförelse. Diskanten känns mer påträngande och vass men det kan nog vara att jag spelar mycket högre (det är för att jag spelar mkt mkt högre ).
Creative Audio Posted - 2005/05/11 : 19:24:50
6 Trodde ni inte va

Stolt ägare till en E-305 me träsidor !!!

Wolfgang
shaft Posted - 2005/05/11 : 19:03:13
Uffe, ursäkta om vi alla klappar varandra på ryggen lite. Lite tokig blir man av japansk high-end ;-)

Hur tycker du att det låter nu några dagar senare när det "satt sig"?
/Shaft
hal Posted - 2005/05/11 : 14:30:54
5
kungpingvin Posted - 2005/05/11 : 09:05:23
till och med 4 stycken min Accuphase E-305 med härliga träsidor är en riktig pärla.

Grattis till ett roligt och med all säkerhet väldigt lyckat köp!

/Jonas
mayro Posted - 2005/05/10 : 23:51:57



fel
3St


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000