HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Audio Innovations 800C och Hypex UCD400

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
mayday Posted - 2005/05/11 : 21:36:12
Har för en stund sedan packat upp detta försteg och gett det en ny uppsättning ECC88-rör (tack för snabb affär bernt). Kan bara säga att efter mindre 30min så är jag såld på detta försteg! Tracy Chapmans röst låter så ljuvt, tambrinen i en låt "glimmrar" i brist på bättre ord.
Och då är den inte ens varm ännu, och rören helt nya, vet inte om de behöver spelas in?





Återkommer när jag lyssnat på lite mer, och på skivor med mer dynamik.
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
mayday Posted - 2005/06/21 : 22:41:56
Ju mer tiden går desto mer tror jag att kombinationen rör i försteg samt klass D slutsteg är vägen att gå. Nu längtar jag bara tills jag har 3st klara klass D slutsteg och mina dipoler klara så jag kan köra dem aktivt.....tror det kommer vara en riktig "jaw dropper"
mayday Posted - 2005/06/02 : 18:12:12
Lyssnar just på Enya - A day without rain....WOW! Kombinationen rör och klass D verkar vara en riktig käftsmäll, jäklar vad man vaknar till och lyssnar lyssnar lyssnar....för få timmar på dagen med tanke på att man ska hinna bygga också...
Det som slår mig mest är nyansrikedomen och att det hela spelar med en otrolig fingertoppskänsla men med järngrepp om elementen och resurser långt ner i registren också.
mayday Posted - 2005/06/01 : 00:49:26
Nej =) Det kommer funka finfint med tripath och hypex biampat. Det blir en massa glada watt som håller konerna i schack samtidigt som rören ger liv åt det hela =) =)
mr. Triatic Posted - 2005/05/31 : 23:36:41
tusan oxå, det försteget skulle passa bra till mitt matchande rörslutsteg, innovations 800!!
-såklart vill du inte sälja det va? 8-)
mayday Posted - 2005/05/17 : 20:51:05
Har hunnit lyssna en hel del nu, och försteget låter makalöst! Ok, det behöver lite tid att bli varmt, men sen är det helt enkelt underbart. Passar mkt bra tillsammans med mina KEF Reference 105.4
Vi får se när jag byggt x-bosoz försteget vilket som får stå kvar....
Pac Posted - 2005/05/11 : 23:29:44
Hej!

Vad trevligt att du hittat något som spelar bra!

Jag flyttar din tråd till Hårdavara recensioner så hamnar den mer "rätt".

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000