HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Ea Poe's

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
ea poe Posted - 2005/07/25 : 14:24:40
DVD Marantz DV-9500
kablage Scart QED, analog 5.1 Marcus Kables Bifrost, Analog stereo Eichmann Express series 2, digital Marcus Kables

Så här kan det se ut baktill med bl a analogt 5.1 kablage:


Kappa 5 tillsammans med Modulus:


Skivspelare Rega Planar 3 med Ortofon OM 20 Super
RIIA Rega Fono MM
kablage MArcus Kables Black Silver


Video JVC (funkar även som TV-Tuner till min projektor!)
kablageNoName


Receiver Marantz 5400 OSE

Front bild på anläggningen:
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
ea poe Posted - 2012/04/13 : 12:03:32
Delen jag är minst nöjd med är min pickup som jag bytte till mig för Audio Technica MC-trafo (kom inte ihåg vad den hette men den hade flerval på Ohm, nypriset var ca 2500:-).

Jag har haft en Dynavector Karat 23 Ruby http://forum.audiogon.com/cgi-bin/frr.pl?ranlg&1053139428&&&/Dynavector-KARAT-23-R-Cartridge-. Har alltid trott efteråt att den var lillebror till Karat 17 men nu när jag surfade runt så såg jag info om att den var storebror?

Den var helt underbar tills ena kanalen försvann. Har tittat på Dynavector DV-10X5 men är rädd att bli besviken samtidigt som jag inte lyssnar så mycket på vinyl nuförtiden, det kan ju ha att göra att Ortofonen inte låter speciellt kul, vass & hård. Måste erkänna att jag inte lyssnade på den före införskaffandet.

Andra alternativ olyssnat är väl Regas egna pickuper såsom Elys-2/Exact & det troligt tråkiga utseendemässigt Goldring.

Ja, det är MM pickuper men annars måste det bli ett MC-trafo dessutom. Dynavector Karat-17 låter väl annars som det logiska valet.

ea poe Posted - 2012/04/11 : 13:35:36

Ny Receiver, Marantz som kan bi-ampa mina Moduls satelliter:



Min nya spelare Marantz UD 5005 med Reg Fono Riia. Under de hittar du en Velodyne SMS-1 som ansvarar för inställningarna för min Modulus Sub:



Vänster Modulus med fronten på:



Höger Modulus med avtagen front:



Modulus satelliterna är bi-ampade med Eichmann 6 ser 2 för Emit K & Eichmann 4 ser 2, för lägre registren:



Kappa 5 som center:



Duken uppe med en 200"+ i storlek:



Projektor Benq 1200:

ea poe Posted - 2005/08/12 : 15:43:09
Här är mitt största ingrepp


Jag bytte ut det interna kablaget på mina Kappa frontar till Kimber Cables kablage & det stramade upp ljudet en hel del
ea poe Posted - 2005/08/12 : 15:32:53
Kul med lite respons

Mitt vardagsrum är på ca 20kvadrat, så med ett bättre/starkare slutsteg skulle nog kunna få mig att byta ut mina Kappa 5 med mina Modulus som frontar. Jag har självklart lyssnat på de med min Marantz Receiver & jag hör att Modulus har en hög potential men Marantzen orkar inte riktigt med att driva de fullt ut.
Vad jag förstått kan de tampas med B&W 805



johan.björklund Posted - 2005/08/11 : 23:50:04
Modulus är en höjdare i muna öron , bara man inte har för stort rum dvs
RODA Posted - 2005/08/10 : 20:09:22
Åhhh...va fina högtalare!!

Mvh
Rolf
johan.björklund Posted - 2005/08/10 : 19:51:34
COOOLT !
ea poe Posted - 2005/07/29 : 17:11:07
Japp, originalet från 1990
johan.björklund Posted - 2005/07/25 : 14:26:47
Modulus , som i den äldre med Servo styrd sub ??

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000