HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Jimmy_JDM: anläggning [Stor updaten 7 år senare]

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
jimmy_JDM Posted - 2005/09/14 : 23:18:15
Tjenis

Jimmy heter jag. 26 (33) år och bor i Gävle, har vart intresserad av Hifi sen jag va 13, när jag fyllde 14 så öppnade det en fin liten hifi butik vid namn Ljud & Design här i gävle(tror till och med att jag har sett en av dom här) och självklart vart man dryg som en liten fjuni fjortis kan bli och sprang där varje dag, men
det var väll så hela mitt hifi intresse började, har bara kört enklare anläggningar före den här, men nu på senare år så ha intresset blommat upp igen efter ha legat nere nåra år, då jag har haft fullt upp med mitt andra intresse nämligen bilar, just nu så har jag en 62ans bubbla
http://bildarkiv.hififorum.nu/Jimmy_JDM/Bubblan/IMG_0523%20copy.jpg
som ska renoveras lite. Men iaf det här vart instegs grejjerna i hifi värden, närmsta byte blir nog till ett par martin logan troligen nångång i vinter, med lite tur så orkar cyrus 3an driva dom till det blir dags för en röris eller nå annat kul, mycket vill ha mer som dom brukar säga

Nog om mig.

Här kommer lite info om anläggningen,

Förstärkeriet: Cyrus 3



Och till Cyrus 3an kör jag en PSX-R



cdn är en: Cyrus dAD 7(för tillfället trasig kör på en yamaha dvd så länge



Signal kabeln är: Chord chorus
Högtalar kabeln är: chord Odyssey bi-wire omgjord till singel



Mina speakers som jag är grymt nöjd med. Royd Albion





Min enkla "absorbent", ska bygga "riktiga" snart



en helhets bild, ska tillläggas att det är inte direkt klar, köpte en tillfällig stereo bänk på coop forum för 400kr den ska bytas ut senare mot en med sheesam trä då alla mina andra möbler har det träslaget, bio duken som står på högkant ska få en trä ram men den kan ja inte bygga förens ja vet vilken projje jag ska ha, då måtten skiljer sig på olika projektorer har ja märkt 100" på ena behöver inte va 100" på en annan kan skilja liiiiite grann, sen ska det hända lite mer åxå.

Så här såg det ut innan ja köpte bänken



kommer lite nya bilder så fort jag får tag i en vettig kamera

Väl mött Jimmy Eriksson
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
jimmy_JDM Posted - 2012/11/03 : 14:32:54
Tackar tackar, det värkar som att bilderna har hitta tilbaka också, det tackar vi för
AlfaGTV Posted - 2012/11/03 : 09:17:37
Snygg setup och mycket snygga bilder Jimmy!
Vh Micke
bearwik Posted - 2012/11/03 : 07:58:50
Välkommen tillbaka! Snygg setup, gillar absorbenterna.
Jag misstänker att bildproblemet har med HF´s bildserver att göra, du får nog lägga upp dem igen med hjälp av Photobucket eller något liknande.
jimmy_JDM Posted - 2012/11/03 : 04:06:03
7år 1månad och 20 dagar senare.

På skojj tänkte ja att det kunde va kul och uppdatera den här tråden. Jag var 26 när jag
gjorde tråden och har nu fyllt 33 så det har helt klart gått ett bra tag sen senaste uppdateringen.
Några månader efter sista uppdateringen 2006 så tyckte ja det va dags att lägga allt va HiFi va på
hyllan och lägga allt på mitt andra intresse vilket är bilar, så här 7år senare så va det mitt livs
sämsta beslut. lag ner en förmögenhet å köpte massa grejjer till denna USA importerad Honda Civic.



Pengar som jag iof visste att ja aldrig skulle se igen men det tog extra hårt när ja
3-4 år senare sålde bilen å torska 100k på affären :(

men men kände att jag ändå ville ha en hobbybil och gamla bubblor har legat mig varmt om hjärtat
hela livet så denna 65 köptes



och fick hänga med i 2,5 år. Men när jag vart av med jobbet för 3 år sen så fick den säljas.

Har väll aldrig släppt hifi biten riktigt, har alltid haft full koll här på forumet och drömt iväg
på minhembio. har till å med hunnit med nåra High-end mässor i STHLM, men nu på senare år när man
börjar bli gammal och gråhårig så börjar hifi suget komma tillbaka på allvar, och förra året tyckte
ja det va dags å börja leta lite roliga grejjer, men sa dock till mig själv att leta baggade BILLIGA
saker som ger valuta för pengarna och spåra inte ur som du börja göra sist(inte i närheten av vissa här ja vet:)

2009 va jag sugen å testa nånting billigt för jag hade en katt som klöste på allt den kunde i princip,
så ett par billiga dynavoice M65 EX köptes för att ja mest gilla utsendet på dom,



lät väll bra för det dom kostar, så kan man väll dra den slutsatsen.

började dock springa mer och mer hos Gävles Hifi Guru nummero ono, Håkan Jidåker och kolla i
hans butiken efter nå billigt och bra. Är ju fortfarande arbetslös så kravet va att det skulle
va hyffsat billigt så stativare va att föredra, har lyssna på det ena och det andra nere hos
Håkan men när han fick in ett par gammla Italienska Chario Syntar 200 så vart ja såld, vi jämförde
med flera andra stativare men NEJ Chario lätt precis som jag vill att det ska låta, öppet mysigt
och OTROLIGT djupt för att vara en stativare, och det där som ja äskar mest med riktiga hifi grejjer,
det låter så otroligt bra på låg volym. Dock så va dom inkopplade till en riktigt fin å dyr rörförstärkare,
och det kan man lugnt säga att det har inte jag nu, men tro det eller ej min gammla Proton levererar förvånansvärt bra,
men nu gör ja inge annat än letar förstärkare, vet dock inte om ja vill gå åt 80 tals tung förstärkar
hållet eller 90tals hifi klassiker.

Så detta är vad jag njuter av idag

Mina gobitar Chario Syntar 200


"Min" Project RPM 1, igentligen köpte jag den åt min far i pensions present men han
äger 900 Country skivor men spelar fan aldrig så han får vara utan ett tag till =)


Denna vill jag dock hitta en ersättare till, min Proton 520


Har en grannkärring vars ända kall i livet är att klaga på när ja spelar för högt
efter 22:00 så för ett år sen eller nått köpte jag ett par AKG K601 å en Nuforce Udac2
och lirade väll inte specielt mycket, sålde allt men på en loppis runda i sommras hitta
jag denna klenod, Pioneer EE-51.


Och så här såg det då ut för en månad sen.


Jag fick nyrenoverat i lägenheten i sommras och har inte velat kasta upp vad som helst
så det är mest tomt på väggarna i lägenheten och man kan lugnt säga att jag har haft en
lite för bumlig bas, dock inte sååå mycket eko i rummet, så nu i veckan tyckte jag att
det va dags å bygga dom där absorbenterna som ja ville bygga för 7 år sen när ja hade
mina Royd Albion å Cyrus grejjerna. Så igår vart dom klar och här är en liten Iphone
bild på hur det ser ut idag.


OK att jag inte har så mycket på väggarna men att 2 stycken hemmapulade absorbenter
kan göra sån jäkla skillnad, det trodde jag inte.

JAJA nu har jag fått skriva av mig nu känns denna Fredag natt mycket bättre :)

Tack till den som orka läsa allt =) och förlåt för att ja skriver som en kratta :)

BTW: nån som vet om hififorums bildserver kommer upp snart eller om bilderna är
raderade för det har gått för länge eller nått?
eller måste ja ladda upp dom i första inlägget igen?
jimmy_JDM Posted - 2006/02/08 : 00:37:35
köpte mig ett par vincent sp 996or idag, och har hunnit spela lite grann, och jag är grymt nöjd med dom

some new pics



svejk Posted - 2006/01/13 : 17:10:47
Skall du uppgradera förstärkare någon gång. Prova ICEPower och ett rör försteg. Har haft Sequel själv och testat många slutsteg. Ingenting har fick mina ML att spela så braaa som denna combo.
jimmy_JDM Posted - 2006/01/13 : 13:10:54
lite nya bilder med liiite bättre kamera







jimmy_JDM Posted - 2006/01/13 : 13:07:41
jag har inte testat och flyttat ut dom, men jag tycker dom funkar bra
jimmy_JDM Posted - 2006/01/13 : 13:06:44
ja och nej, sakerna den är gjord av kommer från han med det är farsan som har satt ihop den, har dock en tavla från kent, och planer på att skaffa fler
jimmy_JDM Posted - 2006/01/13 : 13:04:49
haha då såg jag rätt då, fast jag vart förvirrad av namnet ditt
du håller ju fortfarande på med Hifi ser jag =) trevligt

Mvh Jimmy
jaejin Posted - 2006/01/07 : 00:38:01
Trevligt med Martin logan. hur fungerar de att ha så nära bakvägg??
hexen Posted - 2006/01/06 : 23:43:18
Trevlig anläggning.
Är det Kent N som har gjort Tomahawken man ser i början.
Carl-M Posted - 2006/01/06 : 20:25:13
Det tar sig. Ja du var dryg när du sprang i butiken.
MullBenkt Posted - 2006/01/06 : 15:08:23
Kanonfint!
jimmy_JDM Posted - 2005/12/26 : 21:44:55
köpte ett spider rack

jimmy_JDM Posted - 2005/12/16 : 23:12:26
uppdatering med lite nya bilder dock så sitter jag fortfarande och trycker på samma trökiga elektronik, hoppas på att kunna byta ut denon grejjerna snart, testade ett Quad försteg och slutsteg
och det vart ju en fin skillnad så man är ju måttligt sugen på att byta ut denon sakerna till någonting bättre,


passade även på att måla en fondvägg tycker ni det ser tommt ut beror det på att det ska upp en Bio duk där, håller på snickrar ramen nu,
ska köpa kabellist när löningen kommer och förhoppningsvis ett
spider rack åxå, men men en sak i taget





ganska skönt å sätta sig här efter en stressig dag



Lite mys belysning



thats all for now
jimmy_JDM Posted - 2005/09/25 : 23:16:34
såå nu har jag lyssnat lite, å ställt in allt, cdn och försärkarn skulle jag vilja byta ut på en gång för jag tror ljudet skulle må ganska bra av det, men det låter HELT ok just nu,
det va bättre bas i mina royd albion än dom här, men mellan register å diskanten är ju svår slagen allså, när jag finlirs lyssnar så blir det mest musik med mycket guitarr i,
typ janne schaffer, dave alvin m,m så dom här högtalarna passar mig perfekt,

jag är iaf GRYMT nöjd med högtalarna

Mvh Jimmy

jimmy_JDM Posted - 2005/09/23 : 13:21:35
dom här senaste bilderna är tagna med en sony ericsson k750i
det blir riktigt kassa bilder med den inomhus, jag har vart en glad
amatör "fotograf" men för tillfället har jag ingen kamera, å jag blir skiiit sur när korten blir dålig, därför körde ja sepia mode
för å få lite gammal slitig känsla i bilderna

kring utrustningen just nu
kablarna är lika som förut
Chord Odyssey bi-wire omgjord till singel
Chord Chorus signalkabel
stärkarn är en denon pma1060
cdn är en denon dcd 860

denon grejjerna vill ja byta ut så fort som möjligt
hur låter det då?
bra men inte just nu, har inte justera nått än
låter mer på vänster kanal än höger
ska dona med det i helgen så kan jag svara lite bättre sen



jaejin Posted - 2005/09/22 : 13:57:13
Snygg effekt på bilden. Bild taget 1956??

Hur låter dina Martin Logan Sequel 2?
Mer specifkt vad har du för kringutrustning?
jimmy_JDM Posted - 2005/09/22 : 12:09:43
nu har jag bytt ut hela stereon mot ett par Martin Logan Sequel 2 och en denon försärkare å denon cd, denon grejjerna ska självklart bytas ut när det rullar in lite mer pengar

kommer bättre bilder så fort jag har grejjat en bättre kamera

jimmy_JDM Posted - 2005/09/16 : 00:35:20
ja roydarna låter otroligt bra, vart mäktigt impad av hur djup bas dom kunde spela, jag är faktiskt super nöjd, men vil ända byta till
min dröm speakers sedan 12år tillbaks,
nämligen ett par martin logan
frågan är om jag kommer bli lika nöjd som med roydarna men jag hoppas det, som tur är får jag låna hem ett par ML å prova först.

Mvh Jimmy
Jazz Posted - 2005/09/15 : 19:41:44
Stil full anlägning
Kul att se fler somm gillar Royd här på forumet.
Labbe Posted - 2005/09/15 : 09:52:41
ååååh snyggt system Längesedan man såg ett par royd högtalare
m_persson79 Posted - 2005/09/15 : 02:23:41
Diskanten lär vara en ScanSpeak D2010, samma som den i ProAc Respons 2.5 (~45.000kr ).

Trivdes bra med den.


Intressant system.
jimmy_JDM Posted - 2005/09/15 : 01:32:55
Ayn: har inte jämfört med nån annan än tyvär.

Zalve: dom här grejjerna kommer nog säljas snart, jag är en sån person som vill testa nya grejjer hela tiden, så jag kommer nog inte
köpa cyrus Tri-Arbour eller hark även fast jag har funderat på dom
tror det skulle se lite skummt ut åxå med måtten på mitt rum
och hur jag har mublerat. finns ju sååå mycket shyssta grejjer som man vill prova innan man dör

Mvh Jimmy

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000