HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Mera eoJEUD hos UnBeliever

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
johan.björklund Posted - 2005/11/14 : 23:15:08
Det här är en eoJUEDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial







25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
mayro Posted - 2005/11/19 : 22:36:58
Vet du hur man finner fint sammet då? rätt tjockt.. eller så man kan dubbelsy om det är tunnare..

Lena syr här..och jag dirigerar
UnBeliever Posted - 2005/11/19 : 22:30:57
Då kan du ju passa på att sy några snygga gardiner till mig

Känns som det skulle behövas...
mayro Posted - 2005/11/19 : 22:27:31


gärna.. malmö är ju inte långt...

Problemet med min är ju att den är fortfarande under ombyggnad här... Så det lär dröja innan man har fått allt på plats..

sedan måste en snygg bänk eller rack inköpas också.. Målas.. sy snygga draperier.. hua hua... känns som en evighet innan allt är på plats..
UnBeliever Posted - 2005/11/19 : 22:18:11
quote:
snygg hifi du har
När jag blir stor ska min hifi också få snyggt runt om sig som din har..


Din anläggning är ju direkt kattskit heller, Tobbe
Du får ta dig ner till malmö nån dag!
mayro Posted - 2005/11/19 : 22:12:20


snygg hifi du har
När jag blir stor ska min hifi också få snyggt runt om sig som din har..
UnBeliever Posted - 2005/11/19 : 22:09:11
Roade mig med att återigen möblera om häromdagen. Spelar återigen på långsidan i rummet. Till min stora förskräckelse fick jag helt plötsligt ett jordbrum utan dess like i vänster kanal
Spelade ju ursprungligen på det här hållet utan något som helst problem. Kollade allt jag kunde, men brummet bestod. Blev lite svettig faktiskt Till sist flyttade jag fram det vänstra monoblocket ca 30cm, hey presto! Jordbrummet försvann! Himla skumt!

Blev nu av med basresonansen igen, på bekostnad av en lite mer återhållsam basåtergivning överlag. Diskanten var dock fortfarande aningen vass. Experimenterade vidare med placeringen av högtalarna idag. Det slutade med att de nu står betydligt närmre varandra och längre ut från bakväggen, med mer toe-in än tidigare. Det verkade dessutom som att iom flytten ut från bakväggen så blev diskanten betydligt mindre essig. Framförallt s-ljud hos vokalister låter klart bättre nu.

Så här ser det ut just nu:


Vi får ta en uppföljning va det lider!

Mvh, Ola
LeoArietis Posted - 2005/11/17 : 11:51:56
På skarprättarens order så kommer här lite av mina intryck.

Visuellt så är högtalarna mycket större än jag trodde! Läckra prylar som slutsteg, rör, CD, rack och liknande!

Jag hade med mig några låtar som jag har ganska god koll på hur de låter hemma. Jag började med Fox Fanfare och sedan introt till Starwars (orginalet, alltså episod fyra för alla er barn...) och körde även lite av jakten bland asteroiderna. Anläggningen presenterade en mycket stor ljudbild, med rejäl bredd, kanske lite väl stor bredd beroende på att högtalarna står så brett isär. Personligen hade jag gärna flyttat ihop dem lite. Fint sammanhållet tycker jag och basen gräver djupt men kanske inte riktigt med den sista snärten och diskanten upplevde jag som lite för vass, men här tror jag att lite mer dämpning i rummet är lösningen. Just nu tycker jag att det är lite för kalt vilket gör att rumet lider av lång efterklang. (Efterklangen märks också när flera pratar samtidigt och det blir lätt stojigt.) Det finns en skön kropp (oj så sinnligt!) och fin livfullhet i ljudet så som systemet spelade.

Jag spelade också lite Michael Ruff samt "Run, Lama Run!". Återigen ett fint rumsperspektiv och här fanns djup bas, värme i mellanregister och diskanten var lite mjukare på dessa inspelningar, men jag saknade det sista trycket i djupet. Orkar rörstegen med eller är det rummets efterklang som grumlar till det? Mitt intryck blir att systemet har mycket stor potential men att rummet förmodligen har negativ inverkan på klangen i diskanten samt att jag lägger en reservation i den djupare basens torrhet.

Det skall bli intressant att få höra på dessa högtalare igen, kanske med ett annat försteg och med lite anorlunda möblering?
vole Posted - 2005/11/16 : 22:49:28
Jag kan ge mitt intryck av bilderna ?!?! Johan, det var saadan vad du ha blitt grau i skigget

Det ser ut som ni hade det trevligt !

Ola, som jag sa till dig i måndags, jag knallar över någon annan dag
UnBeliever Posted - 2005/11/16 : 18:18:48
Nån mer besökare som vill fylla på med lyssningsintryck?
Hann ju inte riktigt snappa upp vad alla tyckte...
johan.björklund Posted - 2005/11/16 : 14:48:45
He he he

Lite får man ju tåla o jag bjuder mer än gärna på mig själv
pdmlmember Posted - 2005/11/16 : 14:28:53
Per, nu får du se upp annars kanske skarprättaren utesluter dig.
johan.björklund Posted - 2005/11/15 : 23:00:00
Reta aldrig upp en Skarprättare
PG Jeppsson Posted - 2005/11/15 : 22:57:29
Hehe, det finns överaskningar
UnBeliever Posted - 2005/11/15 : 22:52:36
Trodde du skulle spara de där bilderna till nån utpressningssituation, Per-G
Eller har du några ännu värre på lager????
johan.björklund Posted - 2005/11/15 : 22:29:28


Denna e tagen sekunden senare , visst ser Per nöjd ut


Jag visste att dessa bilder skulle komma , därför min lilla samlingsbild med text

Vänd aldrig en eoJEUDare ryggen
johan.björklund Posted - 2005/11/15 : 22:25:12
Jag lyssnade inte så mycket vilket jag har planer på att ta igen. Men lite intryck har jag. På medhavd musik så hördes det inte så mycket att rummet är relativt naket. Där var helt ok djup o en j-kla bredd. Nu stod högtalarna väldigt brett isär med.

En elak resonans i basen vid 50 hz ungefär (?) var det vilket Ola berättade innan med. Det störde inte så mycket ändå. En sak jag upplevde som jag även upplevde hemma hos hövdingen var att toppen var lite framhävd. Men det beror helt på rummet. Både Hövdingens o Olas rum är relativt nakna. Men allt hängde ihop bra o det lät sååååå mycket bättre än vad man trodde när man såg rummet.

Jag spelar på 50 W där hemma med ett par talare som har ungefär samma känslighet som Olas. Dom 24 W som Silver Night petar ur sig räcker hur långt som helst ! Just dom stegen o dessa högtalare verkar passa ihop till 100 %.

PG Jeppsson Posted - 2005/11/15 : 22:20:01
Det är sällan fotografen kommer med på bild, men här är en stilstudie:









johan.björklund Posted - 2005/11/15 : 22:10:05
quote:
MEEEEEEEEEEEEEEERA bilder nu


Det börjar att bli lite tomt från min sida nu. men jag vet att grabbarna knäppte lite bilder dom med.

Systembild

Låter inte luras av att grejerna ser små ut !
Snoop Posted - 2005/11/15 : 22:05:04
Ser ut som att ni hade det väldigt trevligt pöjar

MEEEEEEEEEEEEEEERA bilder nu
HJ Posted - 2005/11/15 : 22:04:24
Trevligt reportage det här (också).

Intressant system UnBeliever. Usher-talarna har imponerat på såväl Arken som Malmö-mässan nyligen. Får väl hoppas på fler eoJeuds-träffar hemma hos dig så man kan få möjlighet att lyssna i lugnare miljö.

Och ni som var där. Ni har skrivit om kakor och annat men hur lät det? Nu får ni ju prioritera
johan.björklund Posted - 2005/11/15 : 21:47:00
Och nu till nått helt annat


Lite eoJEUDare får man ju ha med

Våran Hövding.


Här har han fått en kaka o ska visa oss gamlingar hur man Rockar fett


Som ni säkert har märkt så är vi ett humorfyllt gäng som hela tiden hittar på nått. Nicks , Per G o pdmlmember



Se Nicks min " Den e gammal Gubbe , skärp dig för f-n"


Från vänster i bild har vi: pdmlmember , som ser ut att sova. Per G som pillar näsan , Nicks som åxå sover , Vemsom , se ut som om han skulle behöva nya glasögon , LeoArietis som inte kan reda ut hur fjärkontrollerna fungerar och stående har vi värden som sekunden senare ryckte kameran ifrån mig

johan.björklund Posted - 2005/11/15 : 21:35:17
quote:
Jobbar man på sveriges största bagerigrossist så finns det resurser


Bara det är ju en anledning till återbesök
PG Jeppsson Posted - 2005/11/15 : 21:33:12
quote:
Jobbar man på sveriges största bagerigrossist så finns det resurser


va, fuskade du, det kvittar, de smaka mycket bra
UnBeliever Posted - 2005/11/15 : 21:30:50
quote:
Ola får fylla i vilka märken o modeller vi har på bild



Från väggen har vi en Xindak PC-02 som går in i ett LongYu 201-filter. Till CD-n har vi en SignalCable Digital HC, till ena monoblocket en SignalCable Magic Power, till det andra blocket en Xindak PC-02(som ska bytas mot en MP till). Signalkablaget är för tillfället ett par RoseVoix Flagship RCA som används enbart för att mina KS-1011:or är för korta
johan.björklund Posted - 2005/11/15 : 21:24:08
Man brukar ganska snabbt få en känsla för en anläggning bara genom att se hur ägaren har ställt upp sakerna , vad är tweakat etc etc.

Vi har redan sett Shakti , Transparent Musicwave Reference Hockeypuckar (som fungerar mer än väl) Små snuttar av rejäla strömkablar har vi åxå sett. Allt är uppställt VÄLDIGT stilrent


Strömdosa , Ola får fylla i vilka märken o modeller vi har på bild


Går man vidare bakåt så borde vi hitta ett försteg , men inte idag. Här kopplas cd:n rätt in i rörblocken. Vi fortsätter i lite bakvänd ordning o visar undersidan först. Att det finns ett Rack of Silence har ni redan sett.

Här hittar vi ju givetvis mer godis , i form av Feet of Silence




O här har vi Cd:n , en Cayin

Inte det lättaste att plåta

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000