HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Tomten kom tidigt här med ...

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
JonasY Posted - 2005/12/08 : 17:00:30
Hej,

Låg en sådan där lapp "du har ett paket" i brevlådan när jag kom hem idag, så givetvis tog jag deras uppmaning om att hämta paketet ASAP eftersom de hade platsbrist (som alltid). Eller nja, det var nog inte anledningen om jag skall vara ärlig

Kollektiv paketöppning brukar ju vara poppis (tyvärr är vår braiga kamera på tjänstgöring i Afrika).




Sängen avslöjar att paketet är ganska litet (Hifi-mått). Ser det inte ut att komma från tyskland förresten?





Jodå ...

(Sorry Pac för topic-stölden)
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Silversurfaren Posted - 2005/12/26 : 17:43:28
hmm... de ska inte vara så bra, har jag hört...
tycker du ska lägga ut dom på hifimagasinet snart.








Manga X Posted - 2005/12/17 : 00:57:52
Vad trevligt!
Visst är Audio Concept och dess personal underbara!!!

Sen skadar det ju inte att de har riktigt välljudande grejer i alla prisklasser heller. Från sådant man har råd med till sådant man inte har råd med!

Själv fastnade jag för hörlursförstärkaren i min lilla goding Leben CS300. Lursteget är guddomligt!!!


Mvh Magnus Eriksson
JonasY Posted - 2005/12/14 : 23:24:43
Var förbi Audio Concept idag för att lyssna på vad lurarna har att ge med en ordentlig lur-förstärkare.

Först testade jag en Ergo Amp 1 (tror jag den heter ), och jag kände direkt att de lät mycket bättre än hemma! Det fanns lite mer av allt, framför allt lät inte diskanten lika vass och nästan lite jobbig som den gör hemma. Bredare ljudbild. Det blir lite snabba intryck och inga längre redogörelser, för jag analyserade inte direkt ljudet så noggrant. Sen bytte jag till Harmony Design Ear 9, och det var nästan en besvikelse. Var ganska inställd på en sådan, men ljudet föll mig inte riktigt i smaken. Lät likt Ergo'n, trevligt ljud på alla sätt men nästan lite tråkigt - saknade "det där".

Sen körde jag ett Vincent steg, som kostar en hel del mer än de tidigare två (jag borde jämfört Ear 90 och Vincent eg). Rör! Plöstsligt infann sig känslan! Detta var ett ljud jag gillade, varmt och mysigt men ändå fanns den där punchiga basen när man ville ha den. Förbaskat jobbigt med separata ljudkontroller för hö/vä-kanal samt för dyr dock.

De berättade att de hade en till lurstärkare, men inte hemma - Edgar. http://www.edgar.sk/ Såg dock den integrerade Edgar stärkaren, snacka om stiligt bygge! Den är likt Vincent en rörhybrid. Den kostar som en Ear 90, alltså dryga lusentappen mindre än Vincent. Och den har rör som sagt Den vill jag absolut lyssna på innan jag bestämmer något. Men som sagt detta var mest för att kolla om det verkligen lönar sig med en förstärkare, och det kan jag konstatera att det sannerligen gör Tummen upp för den extremt trevliga personalen på Audio Concept för den delen.
balrog Posted - 2005/12/09 : 16:08:45
Grymma lurar.....funderar också att investera i ett par längre fram.
JonasY Posted - 2005/12/09 : 15:41:30





Nu slipper man se ut som ett ufo


20h+ inspelning har gjort sitt.. Mindre vass diskant, fylligare bas mm

BosseBula Posted - 2005/12/09 : 11:27:59
Jag körde mina 650 nästan dygnet runt under inspelning. Dock inte på maxvolym. Inga skador inträffade.
JonasY Posted - 2005/12/09 : 11:19:39
Det är väl ingen fara med att köra dem i långa pass under inspelningen? (Har spelat dem över natten, typ 12h i rad vid det här laget)
JonasY Posted - 2005/12/09 : 09:42:10
Bara min integrerade Cambridge-förstärkare än så länge. Ev. ett Linn Wakonda försteg (har snart inga högtalare att driva, och det råkar ligga en sån som inte används här) tom. att jag köper en hörlursförstärkare (har tänkt mig en Ear9 eller beggad Ear90).
ohmega Posted - 2005/12/09 : 09:16:40
Vad driver du lurarna med?
JonasY Posted - 2005/12/09 : 08:42:44
Fler bilder ...





Någonting gömmer sig





De är så stiliga Observera förlängninssladden, det var generöst. Kan nog nästan ha stereon på nedervåningen och lyssna här uppe med den sladden
JonasY Posted - 2005/12/09 : 08:33:55
Jepp, det sägs så. Första intrycket var blandat, mycket fin upplösning med grym detaljåtergivning, förhållandevis bred ljudbild men vasst ljud och baslös Nu har de dock spelat i cirka 15 timmar, så jag tror de låter bättre redan. Ikväll borde de spelat så pass mycket så man kan ge ett bättre intryck.
FBK Posted - 2005/12/09 : 00:19:50
Nice! De där lurarna ska visst låta bra har jag hört
BosseBula Posted - 2005/12/08 : 21:25:45
Ah, trevligt.

En sån fin bärväska fick man minsann inte med 650 lurarna...
ohmega Posted - 2005/12/08 : 21:15:35
Lurigt "sagt"
mayro Posted - 2005/12/08 : 20:42:55


Små högtalare för montering på huvudet
UnBeliever Posted - 2005/12/08 : 20:31:28
Ach DU lieber! Sieht ja gut aus! Kan du öppna Ledertaschen nu då?
JonasY Posted - 2005/12/08 : 20:25:20
Lurar är det, men inte Sennheiser





Beyerdynamic! En kik på bilden ger modellen





Vad pekar brorsan på





Hochwertiger Ledertaschen






Praktisk bärväska, trevligt.
UnBeliever Posted - 2005/12/08 : 20:04:47
Sennheiser var också min första tanke. Du kan du lyssna i lugn och under julen!
ohmega Posted - 2005/12/08 : 20:02:07
Eller en elektrisk tandborste med inbyggd MP3-spelare?
DIESEL Posted - 2005/12/08 : 19:42:18
Sennheiser lurar ??
JonasY Posted - 2005/12/08 : 19:38:35




Nu får ni gissa medan jag mumsar fiskpinnar
UnBeliever Posted - 2005/12/08 : 19:35:45
Papper är inte att förakta, Tobbe!
Släng i dig käket och fortsätt nu för bövelen!
mayro Posted - 2005/12/08 : 19:34:38


papper
ohmega Posted - 2005/12/08 : 19:26:39
Mat å mat..Du åt väl igår
JonasY Posted - 2005/12/08 : 19:23:22




Säger kanske inte så mycket. Kommer mer efter maten ..

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000