HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En afton full med härligt eoJEUD både uppe o nere

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
johan.björklund Posted - 2006/03/31 : 13:18:26
Det här är en euJUEDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial

25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
JMlab Posted - 2006/04/03 : 10:21:04
Zalve:Trist med trisslotten!
Det är ingen större uppofring att ha de trevliga pågarna på
besök,vi brukar ha det förbaskat trevligt tillsammans
johan.björklund Posted - 2006/04/02 : 22:52:58
Bakkanalen glömde jag bort men jag var så fustrerad av att klockan var mycket o att det var närapå omöjligt att plåta. Så vi lyssnade på Clapton istället

Jag har en sista bild att visa. Medans jag kröp runt på golvet för att hitta bra vinklar stötte jag på det här.

Jag frågade om han nu inte hade gått ett steg förlångt i strävan efter välljud Det var en present från hans bror , en gåva till en som redan har "allt" man kan tänka sig. Retar alltid nån sa JmLab
JMlab Posted - 2006/04/02 : 21:45:36
Jo visst var Pacs reportage inspirerande,dvs jag målade hela rummet i blått såväl väggar som tak.Det strular till det när man försöker fota
det är nästan omöjligt att inte få blåstick i bilderna stackars Johan,
men jag tycker ändå att du har trollat bra med knäna.
calle jr:
Du är inte helt fel på det Focal började med centern en "liten nättsak"
som bla innehåller 10"bas.Numera finns L+R som faktiskt är stativare i Utopia BE serien som väger in på närmare 40 kg!!
Zalve Posted - 2006/04/02 : 21:38:17
Klart det var mini och inte micro.
Det är klart läckert iaf.
En bioanläggning som jag själv skulle sitta VÄL nöjd med som huvudanläggning...

Äsch, ingen vinst på den där trisslotten heller....Nåja en dag blir det min tur

Tack JMLab, för att du tog emot fotografen, EAR och Audionet och visade upp "rummen"
calle_jr Posted - 2006/04/02 : 21:26:03
Centern ser ut som en golvare lagd på flatan.


quote:
Att dessa bilder blev rätt åt skogen får jag skylla på PAC
Jag skulle annars gissa att single malten hade större inverkan än PAC .
JMlab Posted - 2006/04/02 : 21:05:45
Terminator:Det är precis som EAR sa Jmlab genomgående. Jag har 4 st bipolära Electra surround
1.a paret i jämnhöjd med den främre stolsraden när jag byggde upp en högre nivå för den bakre stolsraden räckte inte det till för att få en bra rumskänsla till den bakre raden så satte upp
ytterligare ett par bipolära surr.bakom bakre stolsraden på bakväggen båda paren drivs av en Audionet AMP4
JMlab Posted - 2006/04/02 : 21:05:24
Terminator:Det är precis som EAR sa Jmlab genomgående. Jag har 4 st bipolära Electra suround
1.a paret i jämnhöjd med den främre stolsraden när jag byggde upp en högre nivå för den bakre stolsraden räckte inte det till för att få en bra rumskänsla till den bakre raden så satte upp
ytterligare ett par bipolära surr.bakom bakre stolsraden på bakväggen båda paren drivs av en Audionet AMP4
EAR Posted - 2006/04/02 : 20:08:37
quote:
Härlig bio! Vad är det för bakhögtalare

Det är JM lab hela vägen
Terminator Posted - 2006/04/02 : 20:04:32
Härlig bio! Vad är det för bakhögtalare?
Jonas@Ljudmakarn Posted - 2006/04/02 : 19:40:14
Putsa försiktigt på Kuzman, den har precis utgått från sortimentet.
Apinator Posted - 2006/04/02 : 18:59:49
Herregud vilka anläggningar!
Kan ju säga som så att även om jag sitter extremt nöjd med mina Electra 1007:or så får jag ett jädra ha-begär efter ett par Divor!
Blir troligen ett par sådana då man får tillgång till större rum.

MVH Dan

JMlab Posted - 2006/04/02 : 17:49:42
drbob:Precis som Audionet sa är det en Infocus 7205 som jag kör till en Cinemateq picture optimizer plus,betr duken är den från en lokal tillverkare i Malmö gainen är 1,0
JMlab Posted - 2006/04/02 : 17:32:28
Hej pågar tack själv för en trevlig kväll/morgon och tack för alla vänliga och uppskattande synpunkter.
Det var ju bara en 3-rätters meny i all enkelhet!!
Samt "hyggliga" viner.
Zalve:Det var inga Micro här tidigare utan 3 st MiniUtopia som frontar+center.
Den gamla utopiaserien var väldigt känslig för vad du gifte den ihopa med.
Jag var tvungen att gå från absyller till diffusorer på 1&2 reflexen när jag bytte till Diva+
center från nya serien. Beryllium diskanten är verkligen suverän.
Riggen däuppe börjar nästan dra åt "rörljud" dvs väldigt mjuk i diskantåtergivningen
och detta speciellt sedan jag uppgraderade till AmpMax och ännu mera sedan jag fick möjlighet att
köra med Absolute kablar (Aucustic Zens nya topp of the line)hela vägen från signalkällan ut till
Alto.
Det blev något för lite lyssnande på den setupen,något som jag har åtgärdat nu och det är dessvärre så att det finns överhängande risk för nya uppgraderingar.
Audionet Posted - 2006/04/02 : 17:22:51
drbob: Har för mig att det är en DLP proj, Infocus 7205 eller något, duken har jag ingen koll på alls. JMlab får rätta mig när han läser det här.

Zalve: Det var Mini Utopia i fronten på bion tidigare, nu är det Diva och LCR i mitten.

Jag kan nämna att vi missade tv anläggningen :-)
EAR Posted - 2006/04/02 : 16:35:06
quote:
Nå, "Det sägs ju" märkena Audionet och JMLab drar åt det ljusa, så detta borde bli vasst och analytiskt om man skall tro det

Detta håller jag inte alls med om.Om jag skulle få för mig att gå ifrån rörstärkare så är definitivt Audionet nånting som skulle ligga högst upp på önskelistan ihop med Nelson Pass.
Nere i hembiorummet skulle jag kunna tänka mig att förlägga min semester för pecis som Audionet säger så är det ett fruktansvärt drag och sväng i den anläggningen.Får man sen höra och se Eric Clapton live så är det helkört iaf för min del
Zalve Posted - 2006/04/02 : 16:03:59
Sviker mig minnet som jag säger att det var Micro Utopia i detta rum förut ?

Efter dessa två trevliga (och drägglade) repotagen från Audionet och JMLab, så undrar jag när vi får se Focal.JMLab hemma hos Björklund.

Nå, "Det sägs ju" märkena Audionet och JMLab drar åt det ljusa, så detta borde bli vasst och analytiskt om man skall tro det.

Fast tolkar jag era intryck så är det knappast intrycket jag får,,,
(Ska byta haklapp igen )
Ampalang Posted - 2006/04/02 : 14:56:20
Vad är det för projektor/duk som används?
Audionet Posted - 2006/04/02 : 14:51:12
I den bian är det ett satans sväng.

Jag har aldrig hört en hembio som det är så roligt att lyssna på musik i.

Här lägger man alla hifi parametrar åt sidan (inte för att de saknas), och lutar sig tillbaks för att avnjuta konserten.

johan.björklund Posted - 2006/04/02 : 14:49:44
Även nere i källaren så tas återgivningen på allvar. Första/andrareflex plockas av Goldenhorn och uppe i taket sitter det Dacronskivor.

Den "Lilla" centern har ni redan sett , drar vi oss lite till sidan så hittar vi det här

En massa Audionet såklart o ännu mer Focal i form av DIVA. Nere på golvet står en Velodyne DD12


Tar man ett steg tillbaka så ser det ut så här

3 st AMP II som driver front o center , hela trojkan av vad Audionet producerar till multikanal. Nere på understa hyllan lite undangömd () står den senaste DvD spelaren VIP G2. Sen finns det lite scalers o annat onödigt Det svarta nere till vänster är en DD12 till

En bild lite närmare elektroniken


O en sista bild


Som ni kanske förstår är HELA rummet mörkblått o mer eller mindre helt utan normal belysning. Jag skäms lite för dessa bilder för rummet är så himla snyggt Irl och så kommer jag o sabbar det med mina bilder Men det kommer fler ggr

Ett Stort Tack till JmLab för en helt underbar kväll God mat och bra musik i goda vänners lag är mumma för själen
datar Posted - 2006/04/02 : 14:45:47
JAHA! Passar de inte att ge oss mer bilder eller vad??
johan.björklund Posted - 2006/04/02 : 12:55:39
Ett trevligare sällskap får man leta efter Det är inte första gången vi träffas o vi har lika roligt varenda gång. Det lustiga i det hela är att det handlar inte så mycket om hifi utan om att umgås o att ha en det trevligt

Efter maten var det dax för en trappa ner när det står en lagom kompetent hembio Att dessa bilder blev rätt åt skogen får jag skylla på PAC. Hade han inte gjort det här reportaget så hade det inte varit några som helst bekymmer. Jag hade gjort vissa förberedelser som fungerade. Men klockan var mycket så det blev lite tidspress. Allt handlar inte om att plåta

arcam Posted - 2006/04/02 : 12:52:12
Trevligt reportage, fina bilder, snygg anläggning
EAR Posted - 2006/04/02 : 12:34:13
Om Johan bara gått in för att plåta mat och dryck så kunde det mycket väl blivit ett reportage till tidningen Gourmet ellet Livets goda
EAR Posted - 2006/04/02 : 12:22:36
quote:
Vår värd JM Lab var mycket frikostig och jag ber att få översända ett jätte tack för en upplevelse för alla sinnen. Det är så här livet skall levas, mat, vin och musik, allt av högsta klass.

Kan bara hålla med till 100%
Egentligen skulle man prata om hela menyn då det verkligen var en totalupplevelse
Passar också på att tacka vår värld JM Lab för en väldigt trevlig kväll/Mats
Audionet Posted - 2006/04/02 : 11:18:03
Det var en helt otrolig kväll som slutade för tidigt.

Vår värd JM Lab var mycket frikostig och jag ber att få översända ett jätte tack för en upplevelse för alla sinnen. Det är så här livet skall levas, mat, vin och musik, allt av högsta klass.

Johan: Jag tycker inte du behöver oroa dig för bilderna, de är av samma höga kvalitet som du har skämt bort oss med under dina grävande hifi reportage.

Jag är grymt imponerad av sällskapets samlade kunskaper när det gäller destilerade produkter. Tyvärr kunde jag inte själv tillföra något till de djupa diskutionerna då det är ytterst ofint att prata och smaska samtidigt.

Vad det gäller det musikaliska framträdandet så blir man aldrig besviken då Audionet är inblandat(märket Audionet då vill säga).
Ypperlig presentation av en anläggning som det alltid trimmas på.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000