HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 B-200 och hans system med Opus 3/Densen/Rotel/Rega

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
B-200 Posted - 2006/06/03 : 22:56:14
Mitt system
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Kmj Posted - 2010/03/21 : 13:06:28
Haha, CD-skivor. Det var så enkelt
huzze Posted - 2010/03/21 : 13:00:38
Trevlig och "avskalad" setup.
B-200 Posted - 2010/03/20 : 20:03:29
Försteget med jätteknoppen är ett Densen B-200 Och saken mellan skivspelaren och riaat är cd skivor ;)
Kmj Posted - 2010/03/20 : 19:37:06
Vad är det för försteg (med jätteknoppen) och vad är det för genomskinlig sak mellan vinylsnurran och RIAAt?

B-200 Posted - 2010/03/20 : 17:58:43
Heil högtalarna var mycket trevliga men det gick inte att kombinera familjeplats och hifi plats då de är känsliga med diskanterna utstående så. De små chorus jag har nu har ett mycket trevligt ljud, dynamiskt och spelglatt.

Skivspelaren bytas då jag haft regan ett tag nu och vill prova på en spelare med mer massa.

När allt kommer i ordning får du komma och lyssna iroise.
iroise Posted - 2010/03/20 : 17:48:01
Vadan bytet, dina tidigare talare med Oskar Heil-diskant var inte de så bra och samma med din nuvarande spelare Rega p25? De ser ut att va i fint skick alltså de vita på bilderna. Hur låter de i jämförelse med de tidigare?
//VH
B-200 Posted - 2010/03/20 : 15:28:41
Tråkig som jag är så blir det nog svart igen.
B-200 Posted - 2010/03/20 : 15:28:06
Det är basreflex på framsidan.
Har spenderat HELA dagen idag med att reda upp förra ägarens problem med continuon dvs limmat fast tonarmen med någon slags kontaktlim. Varför gör man så?
Silikon finns ju och är tusen gånger lättare att ta loss igen.
Jaja nu är jelcoarmen loss men den skapade lite lackeskador på vägen loss så jag skall lämna in den och lackera om den så den blir snygg igen. Nu har man chansen att välja färg med dessutom om man ändå skall göra om lackeringen...
bearwik Posted - 2010/03/20 : 15:10:14
Väldigt snygga högtalare, det mörka längst ner, är det en basreflex eller ett element? Regan är en läcker spelare, bilderna kom i en lustig ordning, det ser ut som om den nya spelaren försvinner ur bilden? Snygg uppställning för övrigt. I en medlemstråd är det roligt med lite tankar och funderingar från trådskaparens sida; den blir lite roligare då tycker jag.
B-200 Posted - 2010/03/20 : 11:27:55




















B-200 Posted - 2007/07/28 : 09:57:53
Mycket har hänt.
Origin Live Silver MK 3 tonarm sitter på en Rega p25 skivspelare. Skall säljas.

Har köpt en Continuo JR skivspelare samt Opus 3 chorus högtalare.
Har ett Densen riaa DP-Drive ny uppgraderat till MC-04.

Det är väl det stora så länge.
iroise Posted - 2007/07/28 : 07:52:54
ja det var ambiöst!
Nykmark Posted - 2007/07/28 : 02:26:32
Det spelar ingen roll vad man har för fantastisk utrustning i övrigt, har man ett par möss på högtalarna så är det dom som folk frågar om först när dom ser anläggningen Lite kul faktiskt Trevligt med rejäla översiktsbilder på anläggningen!
B-200 Posted - 2007/07/28 : 00:04:05
Det är de näst största mössen faktiskt.
Internet och telefoni har varit utslaget i Trelleborg hela dagen.
Iaf hos telia.

iroise Posted - 2007/07/27 : 23:41:03
Flera förändringar ser jag, ser trevliga ut de där mössen, är det de största? Rummet ser fint ut också och jag har ju lyssnat hemma hos asimov och det låter väldigt lugnt och musikaliskt. Det enda problemet är väl egentligen den djupaste basen där spelar rummet med. Annars har du optimerat dina grejor på ett bra sätt, vilket är nog så viktigt. Förresten så har mit internet inte funkat på hela dagen!!, har ditt?
JesperB Posted - 2006/07/21 : 09:09:55
quote:
Här är tråden om granit förresten:

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=2955



Tackar för tipset, mycket intressant läsning. Blir sugen på en skivor under högtalarna, men får se om det blir det eller Super Spikes. Får provar med att låna hem betong plattor för att testa om det gör någon skillnad.
B-200 Posted - 2006/07/20 : 17:46:43
jag hade nog gjort ett av dessa 2 val:

1. behållt SD fötterna
2. skaffat soundcare superspikes

till det golvet behöver du ej granit under högtalrna men...det är en smaksak
JesperB Posted - 2006/07/20 : 16:10:56
quote:
Ja det tycker jag och det säger jag inte för att justificera mitt fixande av granit. Jag har ju fått all min granit gratis.

det finns en tråd på att annat forum där de diskuterat det fram och tillbaka, men kort sagt vad jag tycker är att Graniten under mina stramade upp ljudet. Det som jag misstänker är att SD fötterna under mina högtalare nu fått ett fast material som dem kan agera emot och dämpa. Så jag anser att det gav ett bra lyft ljudmässigt (och så står de stabilare med).
Glöm ej att lägga typ wettex duk under ganiten annars repar du hela parketten.

Soundcare superspikes har jag hört skall vara bra de med.

Det finns ett enkelt talesätt som säger att vid hårda golv skall hårda kopplingar användas och vid mjuka golv skall mjuka kopplingar användas.

Vad är då trä ? semi hårt/soft?

Jag har hemma testat med både spikes och SD fötter och hemma hos mig (linoleum golv med betong under) funkar SD fötter bäst.



Vet ej vad det är för parkett golv, men vet att träslaget är ek och under parketten antar jag att det ligger en tunn matta och betong.
B-200 Posted - 2006/07/20 : 15:41:44
Här är tråden om granit förresten:

ogiltig tråd

B-200 Posted - 2006/07/20 : 15:38:13
Ja det tycker jag och det säger jag inte för att justificera mitt fixande av granit. Jag har ju fått all min granit gratis.

det finns en tråd på att annat forum där de diskuterat det fram och tillbaka, men kort sagt vad jag tycker är att Graniten under mina stramade upp ljudet. Det som jag misstänker är att SD fötterna under mina högtalare nu fått ett fast material som dem kan agera emot och dämpa. Så jag anser att det gav ett bra lyft ljudmässigt (och så står de stabilare med).
Glöm ej att lägga typ wettex duk under ganiten annars repar du hela parketten.

Soundcare superspikes har jag hört skall vara bra de med.

Det finns ett enkelt talesätt som säger att vid hårda golv skall hårda kopplingar användas och vid mjuka golv skall mjuka kopplingar användas.

Vad är då trä ? semi hårt/soft?

Jag har hemma testat med både spikes och SD fötter och hemma hos mig (linoleum golv med betong under) funkar SD fötter bäst.

JesperB Posted - 2006/07/20 : 15:08:48
quote:
Nytt inlägg, detta har skett...

Har lagt granit under skivspelare och lagt granit under fronthögtalarna.
Bifogar bild på front.



Tycker du det blev någon förbättring med graniten under fronthögtalarna?
Har i dagsläget SD fötter på parkettgolv och har funderat på att införskaffa någon typ av sten att sätta under SD fötterna eller byta till super spikes.
B-200 Posted - 2006/07/20 : 15:00:47
tack för kommentaren om skivspelare och jo det gör jag du är den första som nämnt det och det är en tanke jag haft länge. Jag tänkte lösa det genom att vrida rummet men frugan protesterade i sista sekundet varav jag letar ny lägenhet till nästa sommar där ett rum bättre avsett för mina hifi intresse vill liksom inte ha mina bakhögtalare i öronen så pass direkt.
ohmega Posted - 2006/07/20 : 13:24:06
Jo...jag var inne på http://www.minhembio.com/asimov66 å kollade på bilderna...men du...störs du inte av att sitta så nära bakväggen?...din skivspelare är himla snygg förresten
B-200 Posted - 2006/06/25 : 20:23:41
dem är faktiskt riktigt prisvärda blev förvånad med tanke på priset, rekommenderas.
Stereo Audio Posted - 2006/06/25 : 20:20:40
Oh, skoj med Dynavoice, varit sugen på impuls-köpa ett par, men sen höll jag emot impulsen.. Hur låter dem, prisvärda?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000