HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Två flugor i en smäll! (nästan)

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Stickan Posted - 2006/11/21 : 19:01:34
Har länge saknat det där sköna klippet i ljudet här hemma, hur det än är så kan inte en surroundreciever kliva på lika kraftigt som en 2-kanalare.
Jo förresten, om den kostar en mindre förmögenhet.

Så nu har åtgärder vidtagits(igen)för att förhoppningsvis närma mig ett gött stereo-ljud samtidigt som jag kan uppleva surroundljudets fördelar.
Hur har jag då gjort? Jo, så här:Sålt min Denon AVR-3802:a

samt min Audiovector AVC-center


plus en Yamaha-center som har legat och skräpat länge nog nu.
Fortsättning följer!

9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Stickan Posted - 2006/11/21 : 20:57:35
Den är manlig!
Mc Square Posted - 2006/11/21 : 20:51:19
Sicken blafta-grej!
Stor alltså...
Stickan Posted - 2006/11/21 : 20:33:58
Det som skall driva frontarna och användas till dvdn`s audio out,(left & right) skivspelare samt tuner är denna:


Onkyo Integra A-807, inhandlad av en forummedlem för övrigt(snodde hans bild också).

Har inga personliga erfarenheter att tala om när det gäller Onkyo men deras Integra-serie har jag bara hört gott om i alla år, så vi får hoppas att det kommer att funka.

"Riktiga" bilder på grejorna kommer förhoppningsvis inom en snar framtid, inkluderat mina anskrämligt fula DIY-högtalare med Seas-element, diskant, mellan och tio tum i basen.
Mc Square Posted - 2006/11/21 : 20:11:53
Härligt!
PG Jeppsson Posted - 2006/11/21 : 19:56:57
Flyttar tråden till "Medlemmars system

PG
Stickan Posted - 2006/11/21 : 19:49:28
Mc Square:Både ja och nej men en bit på vägen är det i alla fall.
Mc Square Posted - 2006/11/21 : 19:47:05

Vad har du nu hittat på....?
Hittat det där steget du ville ha kanske?
Stickan Posted - 2006/11/21 : 19:41:53
Den här tråden kanske ska ligga på "Medlemmarnas System"? I så fall får nån av de ärade moderatorerna gärna ombesörja detta.
Stickan Posted - 2006/11/21 : 19:37:24
Ni har säkert gissat att bilderna inte är tagna av mig utan tagna från nätet. Har ännu ingen digitalkamera så då får det bli så här, ber lite om ursäkt för det.

Då min budget(hrm)inte tillåter en massa dyra nyköp får det bli bättre begagnat, kan med lite tur o en tandborste bli hur bra som helst!

Nåväl, på väg in är en sån här:



En Yamaha DSP-E800 påhängsförstärkare/processor.
3x70w rms 8 ohm och kodar DD och DTS, har även Prologic samt sju-åtta DSP-program som förmodligen inte kommer att användas.

Vad skall då användas till att driva frontarna med och som stärk till all stereolyssning? Häng med!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000