HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Wilson/Krell demo på Hifistället

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Pac Posted - 2006/12/10 : 10:05:40




Den 24/25 November var det dags för Wiman, Wilson och Krell att spela upp till dans på hifistället.

Jag var på plats och sabbade Björn Wimans demo på Lördagen med alldeles för många blixtar som vanligt...




Det var inte fullt, men folk kom och gick (och några kunde inte hålla sig utan kom tillbaks) mest hela tiden.



Det spelades åt två håll i HiFiställets demorum. Det var ett nytt grepp som funkade ganska bra i sweetspot men tyvärr inte på andra ställen än där, mer om det senare.

Racken som drev de båda högtalarparen var full med krell-elektronik



25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Pac Posted - 2006/12/13 : 08:10:25


Det var en bra demo som visade på de nya vägarna som de båda företagen Wilson och Krell valt. I senaste Stereophile höjde både We Phillips och John Atkinson Krells' EVO till höjderna. På framsidan av tidningen står det "Extrordinary Dynamic Range - Within a velvet glove".


Efter demon gick vi som vanligt ner till ett kaffé och tog en HiFi-fika...

Det var en trevlig demo som HiFistället och Audionord bjöd på. Tack till alla inblandade.


johan.björklund Posted - 2006/12/13 : 02:42:23
Duette verkar gå från klarhet till klarhet Jag hoppas verkligen att den kommer till nån butik i Skåne så man kan lyssna lite mer på dom
Zalve Posted - 2006/12/13 : 00:18:25
Ludwig spelade Rammstein och AC/DC (Vinyl) på Duette i Växjö,,, Nog rockade det allt!
Pac Posted - 2006/12/13 : 00:10:17

Kompetenta var de helt klart. Det kom in en kille som ville Rocka lite. Björn satte på skivan han hade och ut vällde något av det snabbaste trumspelet jag någonsin hört. Det skulle nog kunna klacificeras som speed metal som fått alldeles för mycket energidryck i sig.

I vilket fall, det spelades på Duette och man tänkte att "jistanes! Det där kunde Rocka!" Jag nämde det för Björn, han bara log i mjugg och frågade killen om det gjorde något om han spelade samma stycke på Watt puppy. Det var inga problem så vi vred runt stolarna och sedan bar det iväg igen. Kompetent? Jajamen!!! Det var som att åka berg och dalbana på Liseberg eller Grönan. Kort sagt, det var ett drag utan dess like.

Bernt Jansson Posted - 2006/12/12 : 20:24:39
Cooool... Tja, jag vet inte det jag.

Jag satt mest och tyckte att de här sakerna spelade på bra. Inte mycket att klaga på alls. Sen kan man kanske
gny på att rummet ekade (för det gjorde det ju) men att det här är kompetenta grejer, det är helt klart!
Nitram Posted - 2006/12/12 : 17:39:02
Mayro-> Det är nog bara de som har svart bälte i narcissism som gillar att se sig själv på bild

Fint reportage som vanligt!
Staffan Posted - 2006/12/12 : 16:33:05
Jupp,satt i mitten men en stund på
fredagen då det inte var några
kameror närvarande
mayro Posted - 2006/12/12 : 14:47:37


satt Staffan i mitten tro

Bernt ser ut ha tagit bästa platsen... För övrigt så ser du Bernt alltis så cooool ut på bild...Hur bär du dig åt Bernt`

Då jag hamnar på bild så ser man alltid rätt komisk ut...hmm tänk om kameran inte ljuger... och den enbart berättar hur man verkligen ser ut...
Staffan Posted - 2006/12/12 : 11:30:51
Det var nära. Kändes tom närmre än
det ser ut på bilderna,men det fungerade
bra ändå.
mayro Posted - 2006/12/12 : 10:26:41


Ojoj vad NÄRA dom på första raden ser ut att sitta
Pac Posted - 2006/12/12 : 08:04:10

Ja, det blev mycket musik.




Bernt Jansson Posted - 2006/12/11 : 23:34:56
Just den där var en häftig skiva!
Pac Posted - 2006/12/11 : 23:01:41


Det är ju lätt att prylarna hamnar i högsätet, men här var det skivorna som var på toppen...





Björn växlade ofta och spelade väldigt skiftande musik.









Pac Posted - 2006/12/11 : 22:48:43
Jag har för mig att hela anläggningen var uppkopplad med Krell's "tjofräs" (Cast). Källan för Watt puppy var också en EVO 505.



Pac Posted - 2006/12/11 : 22:30:00


Jo, en "tjofräs" är vad det är.

johan.björklund Posted - 2006/12/11 : 19:53:06
quote:
krell har utvecklat denna saken link något tjofräsan

Just den raden är en 100 poängare.

men nog om det, sorry för utsvävningen
Pac Posted - 2006/12/11 : 19:44:56


Ok, tack.



B-200 Posted - 2006/12/11 : 19:44:16
hehe asg
MasterChief Posted - 2006/12/11 : 19:36:59
Asimov frågade om CAST-tekniken i Malmötråden.

Edit: Äsch, sen.
johan.björklund Posted - 2006/12/11 : 19:36:55


I tråden om Malmö massäan skriver Asimov66

quote:
krell har utvecklat denna saken link något tjofräsan så om du kopplar bara krell via en "denon link typ" så hör du inget skräp för den går upp till 100 000 men lägsta vid 30 000 men om man kopplar krellen som bara försteg eller bara köper slusteget låter det skit då för han sa att vanlig elektronik går lägsta till 10 000 så om jag köper krell slutsteg så får jag skit ljud? eller ja jag vet säljarsnack och det är inte så men lät väldigt suspekt och knasigt i mina öron att man ej skall "läser mellan raderna" köra bara krell rätt igenom annars låter det skräp eller?



Björn skrev senare ett svar o nu har vi ännu mer info.
Lite internt eoJeud kan man säga
Pac Posted - 2006/12/11 : 19:30:41
Asimov
Pac Posted - 2006/12/11 : 19:12:14


Följer man Cast-kablarna så hamnar man i en EVO222.





johan.björklund Posted - 2006/12/11 : 19:07:07
quote:
Det är Krell's Cast-kablar. Egentligen är ju inte kablarna i sig särskilt intressanta. Det som är intressant är att Krell försökt och försöker skapa/delta i den standarden som finns för ströminterface. Ja, ja, jag skall inte gå förlångt i teknikandet, men ströminterface som Cast har sina fördelar gentemot vanliga spänningsinterface som "XLR" och "RCA".



Asimov !!
Pac Posted - 2006/12/11 : 18:38:11




Jovisst är det en EVO 402. En "liten" "nätt" sak som levererar 400W i 8 ohm.




Vänder man på steken så hittar man något annorlunda i denna i övrigt Nordostkablade anläggning.



De där signalkablarna är inte de vanliga XLR eller RCA-kablarna. Det är nästan så att man kan tro att Krell vill stjäla Audi's slogan "Vorsprung durch Technic!".

Det är Krell's Cast-kablar. Egentligen är ju inte kablarna i sig särskilt intressanta. Det som är intressant är att Krell försökt och försöker skapa/delta i den standarden som finns för ströminterface. Ja, ja, jag skall inte gå förlångt i teknikandet, men ströminterface som Cast har sina fördelar gentemot vanliga spänningsinterface som "XLR" och "RCA".



AmericanTabloid Posted - 2006/12/11 : 16:46:38
Kan bara instämma, den svarta verkar mycket snyggare...

//at

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000