HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Min 300B, 3 veckor senare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
secanbj Posted - 2006/12/10 : 15:12:51
För ca 5 år sedan så fick jag en låda som betalning för ett jobb jag hade gjort. Detta var startskottet för för ett långt, ibland motigt och för att inte säga ångestfyllt projekt som idag har gått i mål!!



Såg här ser lådan ut när man öppnat den och tagit ut innehållet

25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Stickan Posted - 2007/01/24 : 22:46:00
Tjusigt!!
Nightpuma Posted - 2007/01/24 : 22:37:11
Hei Secanbj.

Gratulerer, du har virkelig fått bygget deg en flott forsterkare. Og så med interstage koppling mmmm magnetic cream

Asbjørn, KBH
mayday Posted - 2007/01/14 : 21:06:02
Ruskigt snyggt bygge!!! Man blir av avundsjuka
Billie300B Posted - 2007/01/14 : 20:35:36
Snyggt, gratulerar.
secanbj Posted - 2007/01/03 : 18:37:41
Javisst är det så, med en stärkare som måttar 55 x 55 så fick jag bygga en ny bänk

/Anders
ZAC Posted - 2007/01/03 : 18:24:03
Är det en nybyggd flexybänk som skymtar under steget?

Z
Bubbel Posted - 2007/01/01 : 22:00:12
Vackert!!

Jag kan inget annat än att vara avundsjuk på dig men det skall jag snart råda bot på då jag skall svänga ihop en egen lågwattare inom snar framtid.
secanbj Posted - 2007/01/01 : 20:45:47
Ja då har det gått ca 3 veckor sedan den blev klar.

Den har redan varit tillbaks på operationsbänken en gång. Isolationsbrickan för en voltregulatorn till det ena 300B röret gav upp av någon märklig anledning. Detta gav som följd att plötsligt så var det dist i ena kanalen och jag trodde jag skulle få hjärnblödning. Efter att ha kämpat i fem år så fungerar den bara i 2 veckor. Deppade i en kväll och sedan efter lite samtalsterapi och tips från Lenn Art så var det fram med lödpennan och lossa och mäta tills jag hittade felet.

Nu så är allt i sin ordning igen och jag njuter vidare. En tanke som har slagit mig så här efter tre veckor är att den spelar fantastiskt klart. Kristallklart skulle jag vilja påstå. Alla har vi ju olika referenser, jag har haft en gainclone innan och jämfört med den(vilket naturligtvis inte är snällt) så är skillnaden så stor på alla plan att jag inte ens hade kunnat föreställa mig det.

Lägger även med en bild för att visa uppdelningen mellan signaldel och strömdel. Även fast det var designat för att det skulle vara så, så har jag inte tänkt på det förräns den var klar och jag såg den från sidan. Nästan som en korridor på mitten mellan trafosarna



/Anders
Per I Posted - 2006/12/26 : 15:22:38
Tack!

Tror inte där är så mycket att göra, det blir till att spara ihop pengar.:-)
pix Posted - 2006/12/25 : 20:59:02
Tjusigt secanbj !
Kan tänka mig att den låter underbart
Lennarts hemsida är även värt ett (-fler än ett faktiskt!) besök också !
Mvh
Pix
secanbj Posted - 2006/12/25 : 18:58:37
Schemor och teori om denna drömförstärkare kan man med fördel läsa om på Lenn Art's hemsida
http://www.lennartlabs.se/projects/leonardo/leonardo1.htm
Jag har ju haft ovärdelig hjälp av honom och utan hans råd och dåd så hade det blivit nada
secanbj Posted - 2006/12/24 : 22:03:02
Materialet kostar nog minst 15 000..... Lundahljärnen är inte billiga, men det blir verkligen fantastisskt bra! Så här två veckor efter att den blev klar så blir jag fortfarande upprymd när jag lyssnar på den. Upplösning och kontroll är verkligen något utöver det vanliga. Skall se hur jag kan få in bild på schemorna.

/Anders
Per I Posted - 2006/12/23 : 21:26:18
Vilket Monster!
Har länge drömt om att bygga ett ordentligt rör slutsteg.
Detta verkare ju hålla allra högsta klass.
Finns där något schema om man vill bygga ett lika ett själv?
Har du koll på hur stort hål bygget gjorde i kassa kistan?
secanbj Posted - 2006/12/13 : 08:35:26
ZAC: Tar du med Renegejdarna till mig då eller...... Självklart kommer jag bort och spelar. Det vore mig en ära att få spela genom dessa bestar.

/Anders
ZAC Posted - 2006/12/12 : 18:38:12
Säg till när den börjar bli varm i kläderna så skall vi se/höra vad Renegade gillar den...hade varit intressant.

Eller?

Z
secanbj Posted - 2006/12/11 : 21:54:44
skall jag vara ärlig så ler jag varje tillfälle jag går förbi den, det känns fantastiskt att den äntligen är klar och ännu bättre att det blev så himmla bra. Magiskt bra. Det den driver är ett par Proac Clones look a like. Fast det är andra element och ett filter designat av Lenn Art.

/Anders
PG Jeppsson Posted - 2006/12/11 : 21:40:12
Ojoj, vilket bygge

Vad är det för högtalare som har äran av att försörjas av mästerverket?
Pac Posted - 2006/12/11 : 19:33:38


Grattis!
Bernt Jansson Posted - 2006/12/11 : 19:25:20
Grattis!!!
secanbj Posted - 2006/12/11 : 18:11:17
tack för detta. Efter att ha lyssnat i två dagar nu så kan jag bara säga, Fiiiiiii Faaaaaan va bra detta låter!!! Allt snack om att dessa lågeffektare inte räcker till att driva annat än horn och dylikt är bull, såvida man inte är döv. back to lyssningfåtöljen
ZAC Posted - 2006/12/11 : 08:52:33
GRATTIS!!!

Z
Tobbe_L Posted - 2006/12/11 : 08:40:51
Ååååå så många Lundahl järn
O så snyggt
Stickan Posted - 2006/12/10 : 19:48:06
Härligt bygge!!
hoktuna Posted - 2006/12/10 : 17:58:59
Grattis till ett mycket stiligt bygge,Lundahl så långt ögat når.
secanbj Posted - 2006/12/10 : 15:39:36
och nu så sällar jag mig till den övriga kören

RÖR RULEZ

Som avslutning så vill jag tacka Lenn Art för utan hans hjälp och inte minst pådrivning så hade detta inte blivit klart. Nu kan jag lugnt luta mig tillbaka och bara njuta av härlig musik som låter som den aldrig gjort förut, hos mig i alla fall.

Nu har jag inte tid att skriva mer för jag måste lyssna vidare....

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000