HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Öppning av Kinespaket!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Martin.M Posted - 2006/12/11 : 12:31:26
Dhl var precis förbi med 2 vältejpade paket, det är väl en underdrift nästan. Har aldrig sett så mycket tejp!



25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Martin.M Posted - 2007/02/05 : 13:06:47
Ytterligare förändringar.. nja, dom har sin plats här i anläggningen nu

Dock vet man aldrig med mig, ibland får jag för mig saker helt plötsligt
qwert Posted - 2007/02/05 : 12:47:41
Ytterligare förbättringar?
kaffekoppen Posted - 2007/01/18 : 17:32:04
Dom är vart fall snyggare än mitt steg :)
Martin.M Posted - 2007/01/16 : 22:16:37
Jag är väldigt nöjd! Dom låter bra i alla register, inga direkta planer på byten inom den närmaste framtiden.

Enda nackdelen då är ju värmen... riktigt varmt blir det.

Säg inte att det där försteget har theater passthrough bara... då kommer jag känna köptvång AB
qwert Posted - 2007/01/16 : 21:58:31
*bump*

Nå, har ljudet förbättrats ytterligare? Hur låter det? Är väldigt sugen jag också...

Xindak har ett nytt försteg XA8350 som skall passa till XA8800MN. Lite fler valmöjligheter än det extremt puristiska XA8250
http://www.xindak.com/english/showtopic.asp?Catalog=0&id=487

Kan tänka mig denna kombination eller så blir det G&W T-6S som försteg: http://www.gwtsinghua.com/ShowArticle.asp?ArticleID=259
Martin.M Posted - 2006/12/16 : 21:15:34
Absolut, jag satt precis nyss nu en timme och lyssnade, där kom jag fram till följande lista över bästa inköp.

1. Helt ohotad utan någon som helst konkurens är ju Squeezeboxen.
2. Mina Strauss, för priset jag köpte dom. Svårslaget!
3. Här kommer nog Xindak-blocken tror jag. Om dom kommer låta ännu bättre om några veckor kan dom nog hoppa upp ett pinnhål.
4. Kommer Zebergen, hade jag bara kört 2-kanal skulle jag nog suttit nöjd med den faktiskt.

Sätter jag mig ner, drar på en skiva och blundar. Ja det är som meditation alltså, en timme säger bara * poff * så sitter man där med förnyade krafter.

Nu ser jag bara fram emot efter nyår, då kommer det sista på rummet att fixas till. Det kommer nog göra en hel del för ljudet också.
långhåret Posted - 2006/12/16 : 20:36:46
Martin, Du är iaf nöjd med Xindak'arna?
Martin.M Posted - 2006/12/16 : 19:44:54
Han är helt galen, står och drar i benen på en hela tiden att han ska ner i källaren och dansa.
Stenhård psy/goa är favoriten, sen kommer gitarrskivor, typ Nils Löfgren

Måste skynda mig och köpa en Squeezebox till övervåningen med...

Sen mitt bygge av ställ till förstärkarna verkar gå lite småsegt, prylarna jag ska ha fanns inte i lager så det kan ta nån vecka
mayro Posted - 2006/12/16 : 19:37:35



det skall börjas i tid...
Martin.M Posted - 2006/12/16 : 19:26:06
Ja nu börjar det låta bättre alltså. Grabben på snart 2 tycker nog detsamma. Vi har precis haft rave i källaren och lyssnat igenom hela Im the Supervisor med Infekterade svamparna. Svettig är bara förnamnet
Martin.M Posted - 2006/12/14 : 13:15:59
hehe

Fortsätter med lite mer bilder här framöver sen, har beställt lite delar för att bygga ett par egna monoblockställ. Tror det kan bli rätt trevligt, kommer vara minimalt med material i dom och väldigt luftigt även under så att det kan cirkulera lite.
mayro Posted - 2006/12/14 : 13:10:23


en dildo i försteget ...jäklar om frun skulle kolla in i apparaten.. Fast iofs så skulle hon ev "känna igen ljudet"..



Stickan Posted - 2006/12/14 : 11:59:02
quote:
Sen struntar jag personligen i om det sitter en dildo och 14 apelsiner i signalvägen så länge jag tycker det låter bra

Sund inställning!
mayro Posted - 2006/12/14 : 11:45:42


Men vi hoppas och tror väl det endast är det normala inspelandet som ställer till det en aning. För du säger det mer som en markering. DVS det är INTE en katasrof.. Starka steg med mycke effekt brukar kunna spöka då dom är oinspelade.. Så det är ju inte direkt ovanligt. Snarare mer vanligt så att säga...


Ska bli rasande kul att se dessa stegs framfart. tror många kommer vilja prova o lyssna.. Stora relativt billiga monosteg ÄR atraktiva...



Martin.M Posted - 2006/12/14 : 06:07:32
Jo det kan man väl, skicka ett pm isf

Sen struntar jag personligen i om det sitter en dildo och 14 apelsiner i signalvägen så länge jag tycker det låter bra
jonasz Posted - 2006/12/14 : 00:57:06
Martin M: Kollade inuti den första av dessa Denon recievers som LTS ansåg neutrala. Det fanns massor av elektrolyter och (urtids) opampar i signalvägen så helt perfekta kan ju inte dessa vara. Nu har du en betydligt exclusivare variant och jag hoppas den är bättre.

Får man komma förbi och lyssna?
mayro Posted - 2006/12/14 : 00:27:10


Är det mig du komenterar FBK ?? I så fall kör jag en copy..samt markerar lite via feta till text.

quote:
Men sedan behöver "felet" inte ligga i stegen. Det kan ju vara nåt annat som spökar.. Denonen tex.. Att LTS har denomn som superhighend är absolut INTE ett säkert kort tror jag... Där finns nog försteg som är klart bättre där ute även för biobruk.




Jag har noll och inget att "ångra" efter "dömt" något i min text.

MVH
Tobbe
Martin.M Posted - 2006/12/13 : 23:47:25
Förstegsdelen som sagt... helt suverän! Även om den kanske inte är lika bra som superdyra rena 2-kanalare.
Men lite är jag beredd att kompromissa för att njuta av båda världarna!
FBK Posted - 2006/12/13 : 23:37:39
quote:
Men sedan behöver "felet" inte ligga i stegen. Det kan ju vara nåt annat som spökar.. Denonen tex.. Att LTS har denomn som superhighend är absolut INTE ett säkert kort tror jag... Där finns nog försteg som är klart bättre där ute även för biobruk

Delvis fel! Det är den nu något gammla modellen 2105 som har testats av LTS, den nuvarande 3806 som även jag har, har de inte lyssnat på alls. Sedan så kan jag tillägga att man ska inte dömma innan man lyssnat,något som jag själv har fått ångra bittert. Sedan så är 3806ans försteg lite bättre än 2105ans, "tycker jag". (Har jämfört dem hemma)
Sedan när man tittar på vad man får för pengarna så är dessa Denon AV-receivers inget annat än super prisvärda tycker jag och vill man förbättra ljudet/ändra karaktär så är det i första hand annat slutsteg som är det klart mest vettiga då det är den svagaste punkten i alla dagens Av-receivrar.
mayro Posted - 2006/12/13 : 18:23:30


Du får nog i alla fall vänta flera veckor innan du egentligen tar ditt första intryck av mer säker ragn. Och då inte slå av alls under dom veckorna ens. Utan bara mala på radio eller musik så mycket det går...

Sedan hoppas vi alla detta vassa försvunnit.

Men sedan behöver "felet" inte ligga i stegen. Det kan ju vara nåt annat som spökar.. Denonen tex.. Att LTS har denomn som superhighend är absolut INTE ett säkert kort tror jag... Där finns nog försteg som är klart bättre där ute även för biobruk.
Martin.M Posted - 2006/12/13 : 13:26:32
Nja, jag ser mest på film så det är viktigast faktiskt, där är 3806 svårslagen. Har allt jag vill ha förutom hdmi 1.3. Hoppas det kommer något till hösten som har det.

Man kan ju iofs fibbla med brytarna på baksidan och ha två helt separata anläggningar... tål att funderas på.
långhåret Posted - 2006/12/13 : 13:24:00
Martin: det kanske skulle passa bra med ett rör-försteg?
du får återkomma med mer intryck när dem fått spela in sig.

*Väntar*

Martin.M Posted - 2006/12/13 : 12:24:58
När man lyssnat lite kritiskt nu kan jag tycka att den är lite vass ibland. Men jag hoppas och tror att det är en inspelningsgrej. Annars har jag inga anmärkningar, vilken urkraft
långhåret Posted - 2006/12/13 : 11:06:45
Martin: hur gick det med lyssningintrycken? Blir själv riktigt sugen på att dra iväg en beställning!
Martin.M Posted - 2006/12/13 : 10:58:53
Denna är ju 50 watt i Klass A och 200 watt i Klass AB, dubblar till 400 watt i 4 ohm.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000