HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Mattas grejer

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
matta Posted - 2007/09/01 : 14:13:36
Hallå,
då jag precis blivit medlem på forumet tänkte jag skulle visa mina nuvarande prylar.
Men för det en liten resumé. Har tidigare haft Marantz PM-64 (förstärkare, vilken jag fortfarande har kvar), Pioneer (CD), Yamaha (CDX-1110, kanon cd), Klipsch, ProAc... Har väl inte varit så väldigt aktiv i uppgraderings-djungeln, då de ekonomiska förutsättningarna inte varit de bästa.

Numera tycker jag att grejerna börjar komma på plats...



Mer bilder kommer snart
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
matta Posted - 2016/03/13 : 18:56:26
Som tur är bor Pix i närheten och han hjälpte mig montera den. Inga större svårigheter och jag tror han prickade rätt på en gång :) Absolut vågar man spisa loppisplattor. Den gräver fram ljud ur skivorna som Benz:en inte klarar av. Jag kan verkligen rekommendera continuo och cantus :)
Junepe Posted - 2016/03/13 : 18:28:38
Jävulsk puppa verkar det som.
Vågar man spisa loppisfynd på den?
Är det svårt att ställa in den på Cantusarmen?
Funderar på om inte en Opus ska bli min nästa spelare.


((( JUNEPE )))
Vox Posted - 2016/03/13 : 17:13:29
Japp, det stämmer. Han rekommenderade Zyx. Tror han sålde även Zyx ibland.
matta Posted - 2016/03/13 : 12:50:51
Ja tack Vox. Det låter otroligt bra redan nu. Misstänker att det kommer bli bättre efter ett antal timmar. Vad jag har förstått så rekommenderade Bo ZYX till sina grammofonspelare.
Vox Posted - 2016/03/13 : 10:21:14
Zyx och Continuo med Cantus är en magisk kombination. Grattis!
matta Posted - 2016/03/13 : 09:13:13
Har faktiskt ingen aning.
Adagio Posted - 2016/03/12 : 23:50:09
Förr gjorde ju Zyx PU åt Kuzma, undrar om inte deras nya CAR-serie också är specialgjorda ZYX med Kuzmasal?
leffee Posted - 2016/03/12 : 15:56:13
Härligt fin pu detdär
matta Posted - 2016/03/12 : 14:37:35
En dålig bild är bättre än ingen bild



Men det låter bättre än det ser ut
matta Posted - 2016/03/11 : 21:38:06
Ja ha ja, då har det gått ett drygt år igen... Efter att ha haft lite skrap och knaster från grammofonen och lite meck med prylarna till och från, har det nu ordnat upp sig

Fick dessutom ett paket idag från Akkelis, som med hjälp av Pix kom på plats på en gång. Jag fick en ZYX R-1000 Airy 3 puppa monterad på Cantusarmen Tror vi fick till det på en gång, eller vi... snarare Lars (tack så mycket för hjälpen!!) Mellanregister-Benz Ace:n lirade mycket bra, men ZYX :en är nått annat. En finare topp och en bättre "helhet" så att säga.

Ojoj, detta är och kommer att bli riktigt riktigt bra! En ny skivsamling helt enkelt
matta Posted - 2015/02/10 : 09:53:43
Grejerna borta från vardagsrummet och Tannoyerna kan andas igen, I like

Snurrade lite Monkey3 på grammofonen igår och upptäcker att min Leben 660 inte riktigt orkar leverera vid höga volymer... Får väl lyssna på lite lägre volym nästa gång, men med Monkey3 vill man ju gärna dra på lite
matta Posted - 2014/11/09 : 08:05:29
Vad olika det kan vara. Men i vårat vardagsrum är det föör mycket grejer nu
bearwik Posted - 2014/11/08 : 23:42:14
Det där med kalt rum känner jag inte igen, vi har mycket möbler och mattor i vårt vardagsrum och det låter mycket bra, upplever inte att det är överdämpat.
matta Posted - 2014/11/08 : 23:16:46
Mmm, vad det låter bra hemma i vardagsrummet nu!! Riktigt nöjd måste jag säga. Vi håller på med en köksrenovering just nu och då har vi liksom spridit ut köket lite överallt i huset... suck.. Men idag satte jag mig i soffan och spelade lite skivor i ett rum som pga allt bråte och alla möbler är riktigt "dämpat" så att säga. Vilket dämpat ljud det blev!! Ljudbilden krymte ihop på ett sätt jag inte varit med om förrut. Det verkar som mina Tannoy, liksom Harbeth vill ha ett ganska kalt rum där dom får andas fritt! Nu måste köksrenoveringen skyndas på så att högtalarna får andas fritt igen! :)
pix Posted - 2014/10/11 : 21:35:03
Mycket stiligt Matta
matta Posted - 2014/10/11 : 13:15:31
Tycker Tannoyerna matchar förstärkaren på ett fint sätt


matta Posted - 2014/10/06 : 12:39:00
Det är ett par Kensington SE och de har ett sk. Dual concentric element (allt i ett). På denna modell är det en 10-tummare och så vitt vad jag vet är det en 15-tummare i Tannoys större modeller. Lådan på denna modell är 1100mm hög, ca 400 bred och drygt 300mm djup. Det fina med det är att alla i familjen accepterade dom... ...ibland har man tur
Jojje66 Posted - 2014/10/06 : 11:24:34
Hej Matta!

Trevlig anläggning du har. Spelar aldeles säkert musik på ett trevligt sätt. Har lite dålig koll på Tannoy. Vad heter denna modell och hur stora är elementen?

VH Johan
bearwik Posted - 2014/10/06 : 11:14:37
Ja FBK, de är grymt snygga, hoppas uppnå något liknande med mina.
Klingan Posted - 2014/10/06 : 09:46:25
Grattis till Tannoyerna! Kan tänka mig att du är riktigt nöjd nu, dessa vill jag lyssna till en dag
matta Posted - 2014/10/06 : 07:52:18
Ja mer Tannoy åt folket bearwik, bra finish eller inte

Jag har inte så mycket erfarenhet av Tannoy, mer än att de har musiken i centrum! Hade inga direkta planer på att byta ut mina Harbeth, men efter att fått lyssna till ett par Rauna (Hugin och Munin) hemma i vardagsrummet så fick jag upp öronen för hur det skulle kunna låta hemma i huset. Jag kunde inte riktigt släppa hur bra det lät i framförallt de högre registren... Nåväl det blev inga Rauna, HL5:orna fick vara kvar tills jag såg dessa Tannoy som liksom knackade mig på axeln och viskade "köp mig". Tillsammans med min Lebencombo spelar dom fantastiskt musikaliskt och medryckande, man vill liksom inte sluta lyssna. Ren och skär musikglädje AlfaGTV, ren och skär musikglädje! Det spelar ingen roll vilken musik jag matar dom med, dom bara levererar och levererar! Vilket dom kommer att få göra många år framöver
FBK Posted - 2014/10/05 : 23:50:40
Liiite bättre finish på de där än våra modeller Björn
Intressant system matta!
bearwik Posted - 2014/10/05 : 23:13:21
Bra där, mer Tannoy åt folket!
AlfaGTV Posted - 2014/10/05 : 22:09:21
Härligt matta! Det är ren och skär musikglädje du beskriver!
Fantastisk välbyggda och vackra högtalare, och jag kan tänka mig de låter mycket bra!
Vh Micke
matta Posted - 2014/10/05 : 20:42:34
Tack! Dom låter riktigt riktigt bra. På en helt annan nivå än mina förra Harbeth. Jag gillar verkligen Harbeth, men nu låter det sjukt bra. En HELT annan topp/botten/mellan you name it! Man vill bara höra mer och mer och mer och mer... ;)

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000