HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hemma hos heliac

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Heliac Posted - 2008/01/03 : 17:05:21
En kort presentation av mig då!

33 år boende mitt i Dalsland, har varit "stereoprylsgalen" sedan barnsben med en ständig förkärlek till att spela högt!

Med åren har väl jakten på väljud i kombination med att spela högt blivit mer intressant.

Är oxå svag för vintagegrejer framförallt recievers från 70-talet, sitter inne på några stycken bla. Pioneer SX-1250, SX 1280 och en SX 1980.

Nåväl, så här ser min setup ut för tillfället!

Förstärkeri

Förförstärkare: Onkyo TX-SR875E
Slutsteg front: Dynacord L-1000
Slutsteg sub: Dynacord L-1000
Förstärkare center: Pioneer A-449 (bägge kanalerna körs)
Förstärkare bak: Onkyo TX-SR875E

Front och Sub-stegen körs på varsin fas, det blippar i ljuset annars när man har fest!

Högtalare

Front: JBL-LSR 6332
Sub: JBL P1220 E 2st (12")
Center: 2st Canton CD-50 som drivs via en passiv Canton-sub
Bak: Yamaha stativlådor med JBL 8" bas + 1" titandiskant

EQ & Processorer

DBX 231 för front
AB 231 för center och sub
DBX 215 för bak
DBX 120 A bas-synth som lägger till bas en oktav under den befintliga signalen.

Har kopplat alla eq:s på dvd:ns analoga utgångar till multichannel input så att man kan välja optiskt om man vill förbi alla eq:s.

Kringutrustning

Pioneer DV 696 AV
Technics SL-1210 MKII
Sony Playstation 3
Teac X2000R
Sanyo PLV-Z3
Canal Digital HD-Box

Lite bilder!

Så ser rummet ut!



Och inuti skåpet! Numera har jag en ny möbel då det blev lite varmt därinne, trots att bakstycket på skåpet var borttaget.




Nya hemtillverkade möbeln!




Steg och EQ:s är förflyttade till en garderob i rummet bakom. "Under konstruktion" så det är lite sjabbigt just nu...men det spelar :)!!



Så här ser subbarna ut!



1980:n stoltserar på köksbordet!






4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
matta Posted - 2008/06/29 : 22:03:10
80-talaren ser riktigt cool ut !!
Heliac Posted - 2008/01/04 : 11:20:13
Jo, jag är nöjd med högtalarana. Jag vet att det råder delade meningar om JBL men det här är en bra kombination av schysst ljud och att kunna spela högt. Stegen låter jättebra förutom att fläktarna väsnas lite grann, men det gör ju inget nu när de sitter i ett annat rum, när stegen fanns att köpa tillhörde de den serie som Dynacord lagt mest krut på linjäritet osv..
FBK Posted - 2008/01/04 : 00:16:59
JBL-LSR 6332Råkade se dina bilder på på Minhembio häromdagen och det var kul att se hur ett fint par LSR 6332 såg ut live. En kompis kom över ett par för 6-tusen kronor (slitna/fula lådor, men hyffsat okej annars)som jag har fått provspelat lite på hos mig och jag kan tänka mig att du är ganska nöjd med dessa högtalare.. Slutstegen Dynacord L-1000 är det studio steg eller något annat?
Smackman Posted - 2008/01/03 : 20:56:57
Nice ! Kul att se equlizer :)

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000