HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 byta konding

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
LarsG Posted - 2008/01/23 : 13:15:24
vill testa och byta utgångskonding i mitt försteg, den nuvarande standardkondingen är på 6.8uF. Jag har några Mundorf M-cap supreme på 4.7uF respektive 15uF. Vad händer om jag tar den mindre eller större.
Slipper köpa nya och testa om någon kan fungera.

2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
LarsG Posted - 2008/02/08 : 18:51:23
jag testar med 4,7uF eftersom det är en Mundorf silver/oil(skrev fel i första inlägget) och det låter riktigt bra efter några dagars jämförelse med orginalkondingen. Neutralare ljud tycker jag att det blir med mera djup och detaljer. Passade dessutom på att byta ut två 1uF kondingar till Mundorf Mcap supreme samtidigt. Så jag vet inte vad som påverkar mest i detta rörförsteg.
Ronnie_Ericsson Posted - 2008/02/08 : 16:41:54
Tar du du den på 4.7uF så får steget en högre undre gränsfrekvens än med 6.8uF-kondningen, medan gränsfrekvensen blir lägre än med 6.8uF-kondningen om du väljer 15uF.

15uF är på så vis det säkra kortet, men det är troligt att du inte kommer märka någon skillnad oavsett vilken kondensator du väljer (beroende på hur hårt försteget är belastat av ingångsimpedansen på slutsteget).

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000