HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Carolis Musik & Bio, resan fram till Invigningen.

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2008/01/30 : 21:45:55
Det här är en eoJUEDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial.



25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
OcA Posted - 2008/06/12 : 12:28:26
Burkarna från ASW ser riktigt intressanta ut! Speciellt största modellen, Cantius 604, med basen monterad högst upp på baffeln och MTM konfig av övriga register... Vore riktigt kul att lyssna på dem! Har ni hunnit packa upp ett par och provkört dem?

Fanns ju hiskeligt många träslag/färger att välja mellan - riktigt kul!
B-200 Posted - 2008/06/12 : 11:56:11
Jisses vilken setup !!!
Caroli musik&bio Posted - 2008/06/12 : 11:12:33
Vi kommer att ha MBL, Marten, Dynaudio, Focal, Vivid audio, Tannoy, ASW, YBA, Onkyo,Tangent, Roth audio, Leben, Rega, VPI, Jps Labs, Blackrhodium, Epson, Optoma och lite till!

Välkommna in på en preovlyssning!

www.carolimusikbio.se
iroise Posted - 2008/03/26 : 21:51:51
Jag har varit där ett par gånger sedan de öppnade och jag vill säga att jag trivs väldigt bra med butiken och de som abetar där. Det är riktigt kul att vara där och idag fick jag också inhandlat ett par lp. Väldans avslappnad/trevlig stämning, rekommenderar ett besök!
Audionet Posted - 2008/03/26 : 19:28:34
Rörsjögatan 8 i Malmö, vid Caroli.

Stängt på Måndagar, annars öppet 12-18, lördagar kommer jag inte ihåg öppettiden för.
johan.björklund Posted - 2008/03/26 : 11:56:45
Adressen finns i tråden ;-)
llerk Posted - 2008/03/26 : 11:45:49
Var finns denna butik Audionet?
Audionet Posted - 2008/03/24 : 09:25:44
I butiken finns idag följande elektronikmärken representerade:

AudioNet
Edgar
Einstein
Kora
YBA
Onkyo (from nästa vecka)

Jag vet att det känns som om butiken varit på gång länge, men det är c:a 2 månader sedan idèn till butiken föddes. Kontakter håller på att etableras och det skall avlyssnas vad som kan tänkas ingå i sortimentet. Det kommer att finnas fler alternativ i butiken men det tar lite tid att hitta en bra mix med grejer som passar ihop.

Ambitionsnivån hos ägarna i denna butik är hög, de vill försöka skapa den butik de själv saknar i närområdet. Men som sagt, det tar lite tid och butiken kommer troligtvis att utvecklas konstant för de här herrarna är hungriga på hifi
calle_jr Posted - 2008/03/23 : 16:11:54
quote:
Och kanske Audionet
Det skulle vara väldigt intressant att lyssna på Vivid med AudioNet.

johan.björklund Posted - 2008/03/23 : 14:52:49
YBA
Edgar
Einstein
Och kanske Audionet

Det är dom märkena jag vet står nere i butiken
VA333ES Posted - 2008/03/23 : 14:18:15
Invigs deras hemsida på tisdag? Skulle gärna vilja veta mer om vilka märken etc som säljs, detta då jag funderar på en ny tvåkanalare. Ingår Holfi i sortimentet?
calle_jr Posted - 2008/03/22 : 21:04:20
quote:
Dans var bättre än din Calle, kom igen nu !
Jag vågar inte trots den varnande inledningen...
quote:
barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial



Enligt Mats drar de igång på allvar på tisdag.

UnBeliever Posted - 2008/03/22 : 20:49:28
quote:
Gällande Hifi damer, min, Johans och Nikons närvaro är allt som behövs.


Access
johan.björklund Posted - 2008/03/22 : 18:26:19
Dans var bättre än din Calle, kom igen nu !
Burmäster Posted - 2008/03/22 : 18:12:50
quote:
Gällande Hifi damer, min, Johans och Nikons närvaro är allt som behövs.


Powerpoint
calle_jr Posted - 2008/03/21 : 13:51:28
Excel!
johan.björklund Posted - 2008/03/21 : 10:58:31
Word!
Audionet Posted - 2008/03/21 : 10:41:42
Gällande Hifi damer, min, Johans och Nikons närvaro är allt som behövs.

Vi är i så god kontakt med vår kvinnliga sida att vi blir en del av tjejgänget. Vi skapar trygghet för kvinnan i hifivärlden

Tyvärr ser de oss aldrig som män
Audionet Posted - 2008/03/21 : 10:34:15
Igår dök även ett par Dynaudio C2 upp, lackade i Steinway pianolack. Hela butiken står nu på inspelning, allt är nytt.

I biorummet har en uppsättning AudioNet elektronik installerat sig, den har dock inte funnit sig riktigt till rätta, men tids nock skall det nog bli ordning på det också.

Den lille Einstein förstärkaren har sina kvaliteter, underbar närvaro. Jag har blivit väldigt förtjust i den, lirar bra ihop med Vivid och Marten. Går faktiskt och lurar på ett hemlån av den lille rackarn.

Dynaudio högtalarna är ännu lite råa, men det känns som om YBA med lite mer kraft matchar dem bättre.

Vinylen bestående av en Kuzma Stabi S och Stogi S arm tillsammans med Benz Ace L genom en ASR Mini Basis låter mycket gott och rogivande. Vinylens kvaliteter framträder ytterst tydligt.

Jag lyssnade till en liten Rega P1 med en ortofon OMB 05 i förra veckan. Att man kan få så mycket välljud ur den begriper jag inte, visst det når inte upp till Kuzma kombinationen, men för tusan, hela Rega kombinationen med PU kostar mindre än en Benz Ace.
calle_jr Posted - 2008/03/21 : 07:35:05
quote:
Bonde söker fru
Ulfsan söker trubbel. Akta så du inte får en tjuga i foten


Jag och Jörgen var och hälsade på Mats i butiken igår.
Det ger en ståpälskänsla att få uppleva Vivids lättflytande livesound med fin elektronik.
Vi kopplade upp Vivid K1 med en cd-spelare från YBA, Einsteins integrerade förstärkare, kablar från JPS och ett Level+ rack från Finite Elemente.

Biorummet var läckert. Vi hade inte tid att lyssna där, men det ger oss ju ännu en anledning att komma igen såklart. Det satt en maffig dlp-projektor och dubbla 7.1-system med inbyggnadshögtalare från Focal.




ulfsan Posted - 2008/03/20 : 21:58:56
quote:
Tämligen många hifitjejer........... vad gör dom när de inte hänger på hififorum.nu?

Bonde söker fru...

/ Ulf
PG Jeppsson Posted - 2008/03/20 : 20:52:02
Tämligen många hifitjejer........... vad gör dom när de inte hänger på hififorum.nu?

Ett väldigt trevligt reportage, tack för det Audionet och Johan..
Vox Posted - 2008/03/18 : 18:32:55
quote:
Det var ett ovanligt sätt att äta genom näsan som High Fidelitys nyhetsredaktören Lars-Erik Steinick försöker sig på

Halvdanskar är ett knepigt folkslag.
iroise Posted - 2008/03/18 : 18:09:20
eliot Posted - 2008/03/18 : 18:05:03
Det var ett ovanligt sätt att äta genom näsan som High Fidelitys nyhetsredaktören Lars-Erik Steinick försöker sig på
quote:


Lars-Erik från High Fidelity och Mikael från Uniconnect.


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000