HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Grabbarna grus drar till HBG o besöker OJCO

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
johan.björklund Posted - 2008/04/04 : 20:11:52
Det här är en eoJUEDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial.


25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
ohmega Posted - 2008/04/13 : 06:33:26
Oj vad mycket vackert det fanns att lägga ögonen på i denna tråd. Fina bilder Johan

Vilken härlig variation på olika design!!

Edit: På tal om "grabbarna grus"..ja?..kan det vara så att en heter Sten i förnamn, den andra heter Berg, båda kommer från Klippan och lyssnar på rock
Audionet Posted - 2008/04/12 : 10:21:59
Tack alla!
Lepra Posted - 2008/04/11 : 20:13:17
Det är en himla tur man inte har oförskämt mycket pengar.

Man skulle ju ha mer apparater o högtalare än plats o ställa dem på.

Glömde juh berömet!
johan.björklund Posted - 2008/04/11 : 18:28:41
Tackar !!
Tompa-T Posted - 2008/04/11 : 09:52:21
Ett mycket intressant reportage med många fina bilder på fina grejor !!

//-- Tompa --
johan.björklund Posted - 2008/04/10 : 22:33:34
Visst är sånt här kul!

Dagen uppe hos OJCO var en ögonöppnare för mycket nytt minst sagt.
Och att få lyssna på dessa grejer som var helt okända var riktigt kul och intressant. När jag satte mig ner framför Magico V3 så räknade jag lite snabbt i skallen, jo dom kostar ungefär lika mycket som hela min setup ()

Redan från första tonen så hördes det att det här kostar pengar !
Där fanns "något" som bara riktigt bra grejer kan förmedla. Takt - ton - soundstage var bara Whaaoo
Lite klen botten kanske men rummet ni vet
Som Micke skrev så var det lite trixande med placeringen och jag hade verkligen velat lyssna på dom enligt Magico;s råd !


När Ove berättade att dom hade stått ställda så från början men att folk hade haft problem med det blev jag ganska sur och arg !
Vi lysssnar på tok för rmycket med våra ögon !!
"Nä så kan ju grejerna inte stå" - Hrmf

Hur som helst - det lät bra, riktigt bra och det var den setupen som hade klart mest potential.

Även jag vill tacka för en riktigt trevlig Fredag o för det goda kaffet

Tack !


Over and out
j0akim Posted - 2008/04/10 : 21:14:10
Ojojoj fina grejer! Det där stället måste man kolla upp :)
Audionet Posted - 2008/04/10 : 19:53:48
För mig var det första kontakten med Magico, jag visste inte vad som väntade mig.

Jag hade ett gäng skivor med mig som jag spelade i alla rummen, att Magico har kvaliteter står utom allt tvivel. Rummet ställde dock till det lite för oss, olyckligtvis tryckte Magico setupen på ett par frekvenser som störde en aning. Vi försökte att flytta runt lyssningspositionen något för att se om vi kunde minimera påverkan av peakarna.

Här finns lite till att trimma in, men vi får försöka att se genom detta och se möjligheterna som bjuds.

Vi har här framför oss en vuxen högtalare som kan ta sig an din skivsamling. Jag möts av ett härligt soundstage och musiken levandesgörs i rummet. Tre dimensinonaliteten är god och det får det att andas. Högtalarna är helt borttrollade. Upplösningen tillför alla de små detaljer som man ofta förknippar med anläggningar på denna nivån. Presentationen har auktoritet och pondus, när de spelar då lyssnar du
iroise Posted - 2008/04/09 : 22:08:43
Vilken välutrustad butik!!!! Finns ju massor där att botanisera bland. Fina bilder, fint reportage!
johan.björklund Posted - 2008/04/09 : 21:18:54
myspysljus




Pathos - Designen är Väldigt tilltalande !





Sist men inte minst blir Marantz läckra monoblock!



Vart ska vi åka nu Micke ??
johan.björklund Posted - 2008/04/09 : 21:16:46
Det blir lite olika vinklar här, men jag ska bespara er 15 exempel i olika ljus


En radda talare, synd att det inte fanns tid att lyssna !



Magico lite närmare




Micke missade givetvis Musical Fidelitys största steg, 750 W i 8 ohm var det väl ?

Tompa-T Posted - 2008/04/09 : 20:44:51
Ser ut att vara en trevlig butik, men mycket godsaker !
Tex monoblocken Marantz MA-9S1 och Pathos Inpol skulle vara kul att testa !

//-- Tompa --
johan.björklund Posted - 2008/04/09 : 20:41:09
Jag har några till tor jag, som "fotograf" var det kul som tusan att plåta hos OJCO, massa ljus som man kunde leka med
Audionet Posted - 2008/04/09 : 20:26:29


Marantz MA-9S1 och Pathos Inpol, två tunga monoblock
Tyvärr tog tiden slut för oss och vi missade detta smörgåsbord.



dCS var inkopplad, men under det fanns även ett Marantz SC-7S1, försteg ur reference serien. Men vad spelades det på



dCS matade de små burkarna på golvet Musical Fidelity kW 750 i två kanaler, slutsteget lämnar 750w. Men där är två burkar? Den andra lådan är strömförsörjningen.
På Marantz hemsida kan man läsa följande "2500 watts at maximum Audio power into 8 ohm". Bra att veta om man har gjort upp en budget för boendekostnader



När man har planterat aktern i soffan får man njuta av denna synen, ibland känner man sig ytterst priviligerad.

Nu är mina bilder slut och jag vill tacka Ojco för att de släppte in två entusiaster som härjade runt i alla rummen och lät oss ta tiden vi behövde för att fota och lyssna. Dessutom fick vi en mycket trevlig pratstund om hifi med Ove och David.
johan.björklund Posted - 2008/04/08 : 20:53:52
Kan någon känna sig hemma med dCS
Zalve Posted - 2008/04/08 : 20:19:27
Där känner han sig hemma, förstår jag... :)
Audionet Posted - 2008/04/08 : 20:10:27


Ska vi peta in en CD
johan.björklund Posted - 2008/04/08 : 19:45:04
Adam Pencil

Här spelade örat mig ett rejält spratt !!

Först hade jag röjt järnet med Schweikrarna, hoppa över till dom mindre Adam o tyckte att dom var liiite svullna. (inge korrigering via eq gjordes)

Iaf så lät det tunt o magert Men ganska snabbt så fann örat sig o man märkte att dessa talare vart dom som spelade rakast utan hissade frekvenser. Det här var ett par smakfulla högtalare som säkert skulle kunna tweakas in för en ruggigt bra återgivning !
Adam ska ha flera 1000 poäng för sin diskant med, världsklass !!
Jag undrar nu hur Tensor serien låter där även mellanreg är band.
Audionet Posted - 2008/04/08 : 19:38:16


En hörna man skulle vilja koppla upp
Tyvärr blev det inte så denna dag.



Ytterligare något högintressant man skulle vilja koppla in
Nu landar vi snart i sweetspot
Audionet Posted - 2008/04/08 : 19:30:12


Om vi vänder oss om hittar vi en imponerand vägg med högtalare.
Närmast ser vi Bösendorfer VC 2 och därefter VC 1, sedan kommer en hel räcka med Reference 3A.
Audionet Posted - 2008/04/08 : 19:19:07


Hur lät det här då?
Jag blev berörd när musiken passerade genom Adam Pencil. Det är för mig helt omöjligt att avgöra vad som gör vad, men jag upplevde en utsträckt topp, helheten var ett mycket rent och kontrollerat ljud. Renheten kom nog mycket av att botten var något återhållen. Nu gissar jag bara, men jag skulle inte vara förvånad om vi hittar någon dip i basområdet, det kändes nämligen som att där skulle kunna finnas en utsläckning. Soundstage var ypperligt, ljudet var inte perfekt, men samtidigt var det något där som gjorde det intressant för mig.
huzze Posted - 2008/04/08 : 08:48:19
Jag minns hur viktigt det var för tiotalet år sedan att inget ljus kom in och störde lasern. Hur har de löst det?
johan.björklund Posted - 2008/04/08 : 08:14:27
Känslan i armen var sanslös, fast jag är lite tveksam med att ha avläsaren så oskyddad.

No Disc - typiskt Brittiskt
BosseBula Posted - 2008/04/07 : 22:20:08
Härligt maffig design på de där MF'arna

Lite kul att det stod "NO DISC" på den där cd-spelaren oxå, känns som lite överflödig info.
johan.björklund Posted - 2008/04/07 : 22:04:21
Den här har ni väl läst om ?




Musical Fidelitys "Påhängs förstärkare"

Den ska inte påverka klangen o ge dom med effektsvaga steg en spark i rumpan !




Här har ni hållaren på Cd:n i närbild





Och setup nr 3 i sin helhet, fast Superchargern var inte inkopplad !



Intryck ? Kör igång Micke

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000