HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Kompakt Gainclone

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
biese Posted - 2008/09/10 : 09:39:03
Då var min Gainclone färdig (första elektronikbygget) och det låter riktigt fint. Ett ganska kompakt bygge men det verkar funka även om det blev trångt.

Jag har haft lite problem med brus men det beror nog mera på ljudkällan då det varierar väldigt beroende på vilken dator jag kopplar den till (ingen volymkontroll utan styr ljudet helt från datorn)

Det som saknas är en riktig front med en lysdiod och tanken är att det kommer att bli ett försteg senare i höst. Har även möjlighet att koppla in en fläkt och driva den på 5v då det sitter en 5v stabb under trafon. Men jag vet inte om det behövs för chassit blir bara ljummet efter timmar av spelning.

Har ni några ideér hur fronten ska utformas?
Här är lite bilder på bygget.


















2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
biese Posted - 2008/09/10 : 18:08:35
Har funderat på antingen EK eller plexiglas.

plexiglaset har ju fördelen att man kan antingen frosta den eller "tona" och låta en diod lysa igenom utan att synas när den är avstängd, valet är inte självklart ;)
rannagarden Posted - 2008/09/10 : 16:27:19
Riktigt snyggt! En kulört plexiglasfront kanske? Eller typ frostat?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000