HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Början till Sonido bakladdat horn.....

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
kme Posted - 2008/10/08 : 22:54:16
http://www.sonido.hu/eng/home.htm



Det var här det började....


25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
soundbrigade Posted - 2009/02/12 : 08:26:46
VA!!!!!!!!!!!! Är de inte klara??????????????!!!!!!!!!!!!!!!
Jazzskägg Posted - 2009/02/11 : 23:05:27
Jag börjar å fundera på om det inte skulle vara dax å sätta ihop sonidolådorna allt finns å limramen rembrant är redo ,mental laddning på GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
Jazzskägg Posted - 2009/01/09 : 22:19:12
quote:
Och efter en lång tids jämförelse med silverpläterad högtalarkabel och en med tennpläterd koppar, så drog den tennpläterade kopparkabeln längsta strået. Och villken då, jo Supra Ply 2.o . Signalkabeln är IXOS XHA 516.


Supra är väl igentligen en underskattad, mycket bra kabel för vettiga pengar
kme Posted - 2009/01/09 : 20:24:07
quote:
Ett tips så här efteråt, använd inte silverpläterad signalkabel utan endast koppar. Då får man bättre klangegenskaper i bredbandselementen

Och efter en lång tids jämförelse med silverpläterad högtalarkabel och en med tennpläterd koppar, så drog den tennpläterade kopparkabeln längsta strået. Och villken då, jo Supra Ply 2.o . Signalkabeln är IXOS XHA 516.
kme Posted - 2008/12/19 : 00:03:44
quote:
Du har inte vågat använda anslutningsdosan med de pålödda kablarna som följer med högtalarna förstår jag?!

Vi tyckte nog att det var bättre utan den, på så sätt gjorde vi mindre åverkan på plywooden till dess fördel.
soundbrigade Posted - 2008/12/06 : 21:36:04
Du har inte vågat använda anslutningsdosan med de pålödda kablarna som följer med högtalarna förstår jag?!
kme Posted - 2008/12/06 : 21:24:31
Ett tips så här efteråt, använd inte silverpläterad signalkabel utan endast koppar möjligen förtennad. Då får man bättre klangegenskaper i bredbandselementen. Om ni nu funderar på att bygga Sonido bakladdat horn.
Jazzskägg Posted - 2008/11/12 : 18:33:40
Roligt att du äntligen har fått hem dina horn och är nöjd med resutatet, slutfinichen tar vi till våren då får lådorna smaka på färgsprutan
soundbrigade Posted - 2008/10/24 : 19:57:18
Skicka en limousin så kommer vi!
Andy Posted - 2008/10/24 : 14:08:43
KOM TILL UPPSALA! KOM TILL UPPSALA!
soundbrigade Posted - 2008/10/21 : 22:41:22
Snyggt jobbat Jazzskägg/kme!
Jazzmannen, ska vi dra till Uppsala på träff? Du kan ju ta med hornen (dina eller kmes).


Till andra: studera gärna och se till att få lyssna på Sonido. Det är inte så litet spännnande med andra nya högtalartillverkare.
Bardis Posted - 2008/10/18 : 20:24:26
CarlssonH: PM på väg.

Tycker kme är på rätt väg. Förtår man sig på hornresp går det att få Sonidos konstruktion att passa 203orna med.
kme Posted - 2008/10/18 : 18:48:57
quote:
Undrar om musiken blir snabbare med bredband hela vägen?

Man kan ju hoppas
CarlssonH Posted - 2008/10/18 : 18:44:01
Ruskigt snygga
Känner ett litet habegär komma smygande nu...

Skulle varit kul med lyssningsintryck jämfört med andra burkar, som Bardis skrev.

Och Bardis/
Vad för slags pipor har du till dina FP-203?
Har du tid och lust att skicka PM eller mail med beskrivning?
Gärna med ritning.
Jag har ett par FP-203 liggande här hemma och velar fram och tillbaka med förslag på olika burkar till dem.
Bardis Posted - 2008/10/18 : 18:28:18
Kör lackad koppartråd som kabel mellan amp och högtalare. Innuti lådan sitter kopparband. Ger en balans åt det varmare hållet med lackad koppartråd. Jag är nöjd!

Undrar om musiken blir snabbare med bredband hela vägen?
kme Posted - 2008/10/18 : 18:13:51
quote:
Väldans vackra skapelser .

Och tweakolja på hifiracketen .........


PG Jeppsson
Trevligt att höra din och även andras kommentarer, den där tweakoljan kan jag berätta mer om på ett pm till dig.
Mvh kme
kme Posted - 2008/10/18 : 18:05:43
quote:
Lånade dotterns lilla T-Amp och parade i hop den med mina kartvågspipor med Fostex FP203E bredbandare i. Gissa om jag blev förvånad av den stereobredd denna kombo gav. Snacka om referenssystem i budgetklass.


Bardis
Det blev vi också första gången vi lyssnade. Den här T-ampen är Mattias, sålde min nu kör jag min MK2 igen.
PG Jeppsson Posted - 2008/10/18 : 18:02:09
Väldans vackra skapelser .

Och tweakolja på hifiracketen .........
kme Posted - 2008/10/18 : 17:58:59
quote:
Vilken kabel stoppade du i högtalarna det ser ut som supras isblå.



Bardis
Det är faktiskt lackat tunn koppartråd, ett tips som jag fick av Claes Lindén som jag brukar rådgöra med när det gäller ljud mm.
Jolojl Posted - 2008/10/18 : 17:31:26
Snygga! Instämmer med
quote:
Väntar med spänning på mer lyssningsintryck
...

Johan
Bardis Posted - 2008/10/18 : 16:57:47
Vilken kabel stoppade du i högtalarna det ser ut som supras isblå.
Om man tycker det är roligt att experimentera med kablar kan man prova kopparband eller silver i bomullsstrumpa.
Bredbandare gillar ofta enkarderliga ledare.

Ser T-ampen i racket. Det är en helt fantastisk skapelse. Lånade dotterns lilla T-Amp och parade i hop den med mina kartvågspipor med Fostex FP203E bredbandare i. Gissa om jag blev förvånad av den stereobredd denna kombo gav. Snacka om referenssystem i budgetklass.
Bardis Posted - 2008/10/18 : 15:18:25
De blev fina! Väntar med spänning på mer lyssningsintryck. Gärna med någon jämförelse med andra högtalare.
kme Posted - 2008/10/18 : 13:40:51
maal
Elementen är redan inbrända sedan tidigare i åtskilliga timmar, så man kan väl säga att elementen har kommit till sin rätt.
maal Posted - 2008/10/18 : 12:48:56
Snyggt! Berätta gärna om ljudet förändras under inkörningen av högtalarna. Grattis.
magnus1967 Posted - 2008/10/18 : 12:47:16
Mycket imponerande!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000