HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Julefrid my ass....

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
OcA Posted - 2010/12/29 : 13:52:24
Klockan 00.30 den 27e december gick vår telelina ner. Då fick vårat larm spelet och började pipa (inte siren, utan summern i manöverpanelen). Två korta pip, uppehåll fem sekunder, två korta pip osv osv...

Ringde vår larmfirma, gick fram en sisådär 20 signaler innan nån trött (sovande?) människa svarade att jag skulle trycka #1* så skulle det bli tyst. Det blev tyst också, i ca 15 minuter. Sedan började det igen. Ringde samma trötta människa, ny kod, tystnad i 15 min, pip igen. Ringde återigen och fick då besked att jag skulle dra ut strömmen till centralen och "stå ut ett par timmar tills vi får tag i en tekniker". Vansinnig, trött och halvgalen drog jag ur strömmen och satte i öronproppar och lyckades vid halv fem att somna.

Dagen efter klockan 09.00 hade fortfarande ingen hört av sig från larmfirman och det piper fortfarande. Barn, vuxna och vägglöss är vid detta laget helt tokiga på tjutet.

Ringer idioterna och frågar vad de sysslar med?

Får tag i en tekniker som säger att de ska hjälpa mig att stänga av summern med en kodföljd. Vad bra! Berättar vad jag har för panel och de säger att de inte kan stänga av summern för panelen är för gammal.

Vad ska vi göra då? Jo, vänta ett par timmar så dör batteriet. Det ska vara helt tyst till kvällen. Ok, vi åker iväg för att slippa tjutet och kommer hem vid sex på kvällen. Fortfarande oljud. Kastar i oss mat och åker till kompisar för att slippa tjutet. Hem vid 23.00. Fortfarande oljud!!!! I med öronproppar och ännu en natt i eländets tecken.

Ringer på morgonen och frågar vad fan de håller på med och varför ska jag som kund drabbas för att de tillhandahåller gammal utrustning som de själva inte begriper sig på?
Till slut säger muppen i andra änden av telefon att de kan skicka en tekniker att dra ut batteriet ur centralen, men det kostar 500kr och teknikern är i Jönköping, så han kan komma ikväll...........

Säger att jag tänker inte betala några pengar för att deras utrustning är skit. Han blir vansinnig och tycker det är mitt fel att telefonen inte funkar.... Allmän pajkastning...

Klockan sex ringer teknikern och säger att han kommer vid halv åtta.

Han kommer vid kvart i åtta, låser upp centralen, tar ut batteriet och åker. Nu är det tyst och jag har ett larm som inte funkar alls.

Kul mellandagar!!!!
Tjurig och grinig familj pga ett jävla idiotlarm och usel kundservice!

Tack och lov tror jag att jag aldrig skrev på avtalet de skickade till mig, så de får komma och hämta skiten så fort som möjligt. Annars tänker jag häva avtalet och anlita advokat om så behövs. Jävla Kalle Anka företag!

Så, nu har jag skrivt av mig. Det var skönt!

Nån mer som bråkat med larmfirmor?
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
theseal Posted - 2010/12/29 : 19:18:46
vilken operatör?
Jazz Posted - 2010/12/29 : 17:38:34
Lider verkligen med er!!!
Men samtidigt va det lite skönt att någon haft det värre än mig...
Bara en havererad tvättmaskin(garantin gick ut för ca 1 månad sen), en bil som inte startar och en telefon dom endast ger signal lite då och då när folk ringer.
Micke Y Posted - 2010/12/29 : 17:02:19
Oj det där verkar jobbigt. Hoppas det löser sig.

Micke
lindvall Posted - 2010/12/29 : 15:46:53
Nä, inte bråkat, men vi skulle ta ner lite tapeter, och då måste vi ta ner en sensor. Det var ok, bara att ringa firman så trixade dom så att larmet inte skulle gå. Men det kostade 495 kr att få dit en kille som satte upp den igen, så det blev "rätt gjort". Men han var trevlig, så det gick bra, och vi visste om att det skulle kosta innan vi tog ner sensorn. Men nog hade jag kunnat göra det själv, men det var ju bra att få en liten genomgång, så man vet att larmet funkar, han höll på en bra stund.

Det fick vara värt det att få ner strukturtapeterna i hela rummet. :-) Lite trist med en fyrkant runt larmsensorn.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000