HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HiFi temperaturen i Jönköping

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2011/03/18 : 23:35:00

Det här är en eoJEUDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial.



25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Hifi-Perra Posted - 2011/04/05 : 22:25:09
Dragon har ett nypris på 850.000:-. Senast jag kollade, det var för ett år sedan, då var just detta paret nere i 650.000:-.

Hmm, vet inte om man vågar ha dessa hemma när små kusinerna är på besök, bara tanken att diskanten kostar en slant att trycka in, det där kan bli mycket dyrt
Audionet Posted - 2011/04/04 : 17:11:37
En Bergmann skulle passa fint hemma hos dig Porta, nära och bra för mig.

Gozzi, jag har inte riktigt koll på kronan när vad Dragon kostar, men jag tror att det ligger någonstans mellan 7-800 000:-.
Gozzi Posted - 2011/04/04 : 09:43:28
Härliga bilder !

Vitus blocken skulle passa bra i min källare, tror dock att det skulle vara lite svårt att få ner Dragon. Men dom är lätt värda att såga upp vardagsrumms golvet för och ta dom genom källartaket :)

Vad får man ge för en sådan skönhet ?
Porta Posted - 2011/04/03 : 20:40:30
Kan bara instämma i jublet, härliga bilder.
Kan bli dyrt att läsa de här reportagen, den där Bergmann...
Audionet Posted - 2011/04/03 : 17:08:18
Tack, och mer kommer...
BosseBula Posted - 2011/04/02 : 23:30:01
Tack för ännu ett trevligt reportage Micke!
byZan Posted - 2011/04/02 : 22:50:20
T o m i mörkaste Småland så får du bilderna att lysa upp här på forumet, jag vet inte hur du bär dig åt men läckert är det i alla fall

Nu har man ju varit i den butiken också, om än inte fysiskt

Tack för ännu ett fint reportage från vårt avlånga land

PS Stockholm calling, snurrorna står på och är varma DS

//byZan
Audionet Posted - 2011/04/02 : 22:19:45
Tack Peter!
plind Posted - 2011/04/02 : 22:15:39
Snyggt Micke
Audionet Posted - 2011/04/02 : 21:12:03



Det var trevligt att titta in hos Balance. Tyvärr räckte inte tiden till att lyssna på alla intressanta uppställningar, men huvudmålet för mig var Bergmann och den fick jag lyssnat till. Jag tycker alltid att det är svårt att ta in ljudet från en helt okänd anläggning. Helst vill jag låta det sätta sig lite och gärna komma tillbaks fler gånger för att upptäcka nya saker. För mig är det en ytterst långsam process innan jag kommer fram till hur jag blir påverkad av musikåtergivningen. Nu har jag haft förmånen att få lyssna till Peak Consult Dragon ett par gånger i olika miljöer och med varierande elektronik. Det finns mycket kvar att upptäcka via Dragon, men jag känner mig ändå lite hemma med dom efter den senaste lyssningen.

Om Bergmann kan jag säga att drömmen lever vidare. Vi hade en allt för kort tid tillsammans och jag hoppas på fler tillfällen att få bekanta mig närmare med Bergmanns skapelser. Vem vet, kanske i ett svagt ögonblick en regnig dag låter jag lusten styra mina handlingar.

Det var allt för denna gången. Men håll ögonen öppna, denna vår är uppbokad med flera intressanta upplevelser om allt går som planerat.
Audionet Posted - 2011/04/02 : 20:34:53



Jag gillar linjerna och den avskalade designen Bergmann valt.
Audionet Posted - 2011/04/02 : 07:16:21



De små söta monoblocken är döpta till SM-101 av Vitus Audio.
Hifi-Perra Posted - 2011/03/31 : 22:06:54
En modell som jag skulle vilja se på Balance i framtiden är Peak Consult Cerberus. Den där jättelika stativaren på 120kg En modell som jag själv skulle kunna tänka mig där hemma
Audionet Posted - 2011/03/31 : 21:35:22



Det är danskt för hela slanten, bara smörrebröden och en grön som saknas. Drakarna (Dragon) från Peak Consult tornar upp som två stora monster på var sin sida om monoblocken från Vitus. Monoblocken ja, dom kan inte betecknas vara av sorten små och nätta, det här är tung hifi på flera plan.
Audionet Posted - 2011/03/31 : 20:33:19



Bergmann Audio Sindre


Då är vi frame vid det som lockade mig till Jönköping, Bergmann Audio! Jag hade bokat in mig på en lysning av deras Sindre, skall även försöka få till en lysning på Magne när den kommer till Sverige. Bergmann Audio har nu i mitt tycke tre intressanta spelar som seriöst flirtar med min uppgradering demon.

Men det skall ju kopplas ihop med fler prylar...
optimus Posted - 2011/03/31 : 11:20:59
Fina bilder som alltid!
Verkar vara en trevlig butik.
Hifi-Perra Posted - 2011/03/30 : 22:44:27
Hehe, som tur var så skrev du inte Peak Performance iaf
Audionet Posted - 2011/03/30 : 19:56:48



The Empress Signature

Naturligtvis skall det vara Peak Consult och inte Peak Audio.

Hifi-Perra Posted - 2011/03/30 : 03:24:36
Peak Consult ja Var nära att bli ägare till ett par Empress en gång, istället blev det Audio Physic. Nu är Peak intressant igen men denna gång är jag mer inne på Incognito X Monitor om det inte blir Magnepan MG 3.7 i röd highgloss vill säga
Audionet Posted - 2011/03/29 : 19:07:41



Nu har jag hittat in i det stora lyssningsrummet. Bladelius som källa, KR PL 150 som försteg, Melos som slutsteg och Peak Audio Princess Signature. Kablaget tror jag kom från Purist Audio Design.












Peak Audio Princess Signature
Audionet Posted - 2011/03/29 : 17:15:54



En klassiker i modern tappning, Rega P3.
Hifi-Perra Posted - 2011/03/27 : 12:56:55
Ja, det fanns en del i hyllan märkte jag när jag var inne igår Har precis kopplat in farsans Rega P1 till min Thor 3:a. Det låter riktigt varmt och skönt
Audionet Posted - 2011/03/26 : 16:00:15



Främst i vit skrud ser vi System Audio SA Explorer Master, därefter är det ett par SA Mantra 60.
Audionet Posted - 2011/03/26 : 15:43:42



Elektro Akustik, Triod förstärkare från Lasse Ohlsson I Rimbo, fina grejor! Undrar hur det låter?

Björn Improved Audio, jag skall försöka ta mig till mässan i Jönköping med min kamera.

Hifi-Perra, det finns nu gott om vinylskivor i butiken att välja ifrån.
Hifi-Perra Posted - 2011/03/25 : 22:52:54
Vad trevligt! Att man kör med musik via datorer på Balance var något nytt. Detta kan inte ha funnits mer än ett par månader då det inte fanns senast jag hälsade på och det var i Januari tror jag. Hoppas att det blir lite mer variation på musiken, skulle vara kul om det går att köra via Spotify vilket inte borde vara så svårt då det finns en gratis version som tar ett par minuter att ladda ner


Mvh

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000