HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HiFiForum på High End 2011 M.O.C. München

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2011/05/21 : 22:56:56

25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
whiskyman Posted - 2014/02/10 : 18:29:18
Inga problem och det skall du absolut inte behöva göra. Jag var själv faktiskt av den uppfattningen jag också. Tror att felet kan ha uppstått i något nummer av Hifi&Musik men är inte säker i det fallet.

Vill dock berömma dina reportage som är rent otroligt fina och blir nästan som att man själv hade kunnat varit på plats och hoppas att du fortsätter i samma fina stil för jag plåtar helst natur och har inga makroobjektiv.MvhKristofer
Audionet Posted - 2014/02/05 : 21:55:43
Whiskyman, jag vill inte komma med felaktig information, men jag missar alltid något. Det är inte alltid helt klart på mässor.

Det här är gamla synder. Reportaget är från 2011 och bilderna visar bland annat en spelande Burmester 111. Därför utgick jag från att det var en färdig produkt som man ville visa upp och inte en prototyp. Ber om ursäkt för missledande information.
whiskyman Posted - 2014/02/04 : 16:08:42
"I så fall innebär det att Music Server 111 blev en ny produkt i Januari 2011"

Nej detta är enligt åtminstone Sladd fel utan man började rita och planera produkten i januari 2011. Den är nästan ny och har haft premiär här hemma också. Dvs Music Server är inte 3 år gammal som man kan förledas att tro utifrån att den heter 111. Men ett mycket bra och intressant reportage med riktigt vackra och fina bilder. mvhKristofer
Double A Posted - 2011/07/22 : 21:27:41
Hoppsan!
Nu blev jag förvånad...
Audionet Posted - 2011/07/22 : 15:32:11



Jag har varit utomlands ett tag och passade på att köpa tyska tidningen LP. Efter att ha bläddrat igenom deras Munchen reportage vill jag gratulera Engström & Engström (The Lars) samt Musique Concrete till utmärkelsen "Best in show".
Tomas.PEO Posted - 2011/07/16 : 08:39:21
Wow!! Vilka bilder. Tack för ett välgjort reportage, nästan som att vara på plats.
Cyrus Posted - 2011/07/14 : 19:43:03
Fantastiska bilder och mycket bra reportage


j0akim Posted - 2011/07/14 : 15:18:20
Tack för fantastiska foton! Måste skriva att dessa var de snyggaste mässfoton jag någonsin sett!
martinsson Posted - 2011/07/07 : 14:07:12
Stämmer in i tack kören, helt suveränt bildreportage ! jätte tack, kul att se att vi i lilla sverige är representerade internationellt också, man blir lite allt stolt :)
EngelholmAudio Posted - 2011/07/07 : 13:16:59
quote:

Det var allt från Munchen detta året. Vi avslutade vårt besök i staden med att uppsöka Augustiner bryggeri med ursprung från 1328. Där avnjöt vi en regional specialitet som tillhör säsongen, nämligen vit sparris samt deras eget öl. Sammanfattning av årets besök blir att det finns så otroligt många konstruktörer ute i världen med roliga och bra idéer om hur man skall få bästa ljud. Många av dem kommer säkerligen inte nå ut till den stora massan trots en bra produkt.


Tack själva för ett finfint bidrag!
Jonas@Ljudmakarn Posted - 2011/07/07 : 12:37:38
Kul att ni gillar Atohm! Vi gillade också vad vi hörde och har dessutom tidigare erfarenhet av dessa.

De finns numera i Sverige genom oss! Gt1, Gt2 och Gt3 finns redan i butiken!

http://www.ljudmakarn.se/list.asp?art_make_id=224&menu=2

quote:
En för mig okänd fransk tillverkare av högtalare överraskade. I rummet spelade Atohm på sin stativare GT 1.0, det var akustisk gitarr musik. Det var en fantastiskt fin klang och tajming i musiken, skulle vara mycket intressant att få spela på dem hemma en sväng. Priset var också högst överkomligt om man betänker på vad det mesta kostar på denna mässa, 2 500 Euro paret. Detta var absolut ett av mina mer minnesvärda ögonblick på mässan.


quote:
De spelade stativaren och den 'luktade' kvalitet från start. Audionet och jag var nog väldigt överens att om pris ska spela in (vilket det alltid borde såklart) så vinner Atohms stativare med bred mariginal. Jag vågar påstå att om prislappen varit 3 eller 4 gånger de 2500 euros paret så hade allt varit som det brukar och vi hade inte reagerat (med tanke på ljudkvaliteten).
Men nu var det inte så och det är ju kul nyheter för hifinördar med budget

Mest 'bang for the buck award' går till Atohms stativare som jag ser det personligen!
Gozzi Posted - 2011/07/03 : 21:35:40
Kanon reportage, skitläckra bilder !
Jamo Posted - 2011/07/03 : 21:30:20
Fantastiskt reportage, varmt tack!
huzze Posted - 2011/07/03 : 21:04:40
Här har jag varit borta i en dryg vecka och det väller in bilder. Stort tack!!!
Tompa-T Posted - 2011/07/03 : 20:44:08
Som alltid trevligt med tjusiga bilder !!

//-- Tompa --
Audionet Posted - 2011/07/03 : 20:36:20



Sista rummet ut är Pathos Acoustics som numera kan leverera en komplett anläggning om man bortser från avsaknaden av vinylavläsare. Denna lilla ministereo levererar 10w i klass A, du behöver endast tillsätta en dator och ansluta den via en USB kabel till den integrerade Inpol Remix med inbyggd D/A omvandlare, högtalarna heter E- Motion M4.












Den stora anläggningen bestod av högtalarna Frontiers Prime, CD spelaren Endorphin, försteget Synapse samt mono blocken Adrenalin. Endorphin har jag tidigare haft möjligheten att granska lite närmare i min egen setup och den imponerade stort den gången.














Det var allt från Munchen detta året. Vi avslutade vårt besök i staden med att uppsöka Augustiner bryggeri med ursprung från 1328. Där avnjöt vi en regional specialitet som tillhör säsongen, nämligen vit sparris samt deras eget öl. Sammanfattning av årets besök blir att det finns så otroligt många konstruktörer ute i världen med roliga och bra idéer om hur man skall få bästa ljud. Många av dem kommer säkerligen inte nå ut till den stora massan trots en bra produkt.

Om framtiden är det svårt att sia, men nog tycker jag det verkar som om många tillverkare försöker möta konkurrensen från datorn genom att själv bygga en musikserver. Tycker mig även se en ökad satsning på Klass D förstärkare, som dessutom verkar börja låta riktigt bra. Den tidigare trenden med ett ökande av vinylmarknaden tycker jag mig se hålla i sig. Och just det, höll på att glömma en produkt som det fanns en stor representation av, den integrerade "allt i ett maskinen", förstärkaren med inbyggd D/A omvandlare, USB anlutning, Lan, wifi samt RIAA.

Jag tackar er alla för att ni tålmodigt har följt mitt och Burmästers bildreportage av High End Munich 2011.


På återseende!
Audionet Posted - 2011/07/03 : 18:54:11



På Rega spelaren satt det en Benz Micro SLR Gullwing som var kopplad till Aesthetix Rhea RIAA, vidare spelade man på Romulus CD spelare, Calypso försteg, Atlas Mono slutsteg samt Audio Physik Avantera. En trevlig liten anläggning som jag gärna skulle vilja höra mer av.
Audionet Posted - 2011/07/03 : 11:10:29



Cabasse visade up en bantad version av La Sphère med namnet L'Ocean.
Audionet Posted - 2011/06/29 : 20:46:55



Cessaro Horn Acoustics brukar låta riktigt bra, i år kände jag dock inte igen mig. Det ville inte riktigt släppa loss musiken.
Audionet Posted - 2011/06/28 : 21:02:36



Harmonix har jag varit nyfiken på en tid. Många goda tester har man läst genom åren på deras produkter. Förväntningarna var höga när jag drog Burmäster med mig in i rummet, samtidigt som jag berättade om hur bra de anses vara. För dagen spelade man på CDT-777 som trasnport, DAP-999EX DAC, CAT-777 MK2 försteg, KAP-777 slutsteg och högtalarna Bravo Consequence. Tyvärr nådde det inte upp till de högt ställda förväntningarna, får ge det någon chans till innan jag ger up på Harmonix.
Audionet Posted - 2011/06/28 : 19:50:13



Detta rummet var tevligt, man spelade på Cary Audio, Emillé Labs och Tidal.
Audionet Posted - 2011/06/28 : 19:48:22
Tack MatsB, Burmäster kommer tyvärr inte att vara närvarande på fredag. Han är i Spanien och har det gott!
MatsB Posted - 2011/06/28 : 02:03:29
Enormt fint och intressant reportage från München! Fantastiskt fina bilder! Stort tack till Audionet och Burmäster! Mycket värdefullt för alla oss, som inte hade möjlighet att åka dit. Det ska bli intressant, att höra er berätta om denna mässa på fredag.
Audionet Posted - 2011/06/26 : 18:05:31



Avalon Acoustics delade rum med Jeff Rowland, Transparent Cables och dCS. Tyvärr hade de inte riktigt fått till det. Rummet var stort med mycket glasytor, kan ha varit det som ställde till det?











Även Bladelius fanns i rummet. De kanske skulle spelat på Bladelius i stället för Jeff Rowland.
Audionet Posted - 2011/06/26 : 11:40:17



Brittiska ONIX har varit med ett tag. 1979 lanserade man sin första produkt somvar ett RIAA steg, sedan dess har det bara rullat på och idag kan man leverera ett helt system. Jag tror på det här konceptet, det kan finnas synergi vinster i att förlita sig till ett märke.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000