HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Midsommarmusik?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Pac Posted - 2011/06/24 : 12:29:10
Jag satt och funderade på vad jag skulle lägga på anläggningen så här i midsommartider.

Det känns inte alls lika självklart som runt jul, framför allt inte om man inte vill hoppa runt som en liten groda...

Just nu spelar Jan Johansson Jazz på svenska.

Men, vad skall jag spela sen? Har du några bra midsommartips att komma med så tar jag tacksamt emot dem.
13   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Jörgen_G Posted - 2011/07/06 : 20:46:33
Men ni verkar ha glömt den midsomrigaste av alla - Calle Schewens vals.

/Jörgen G
Pac Posted - 2011/06/26 : 07:40:53
Många bra förslag, tackar!
Eref Posted - 2011/06/25 : 23:52:40
Lite sent tips för årets midsommar men ändå... Trumpetaren Paolo Fresus version av "Vårvindar friska". Har den där jazzmidsommarkänslan som jag älskar. Han kanske hittar den rätta svenska midsommar tonen just för att han inte är från Sverige?
Paolo Fresu från Sardinien kan förresten avnjutas på direktsända konserter därifrån varje kväll 21.30 denna månad www.50Fresu.it Kvällens konsert var mycket lyssningsvärd!
Eriksson Posted - 2011/06/24 : 19:59:07
Nä, Marina, Robban o Ramel, känns inte riktigt rätt nu.
Eriksson Posted - 2011/06/24 : 19:48:28
Då ingen annan nämnt Kalle Moréus, gör jag det. Han måste väl ändå vara urtypen för midsaommarmusik.
Marina Jansson Posted - 2011/06/24 : 19:46:32
Den enda värmen jag känner idag är den från rörsteget som står och lyser lite hemtrevligt.
Lite Lisa Nilsson kanske?
Eller varför inte Robban Broberg eller Povel Ramel om man känner för lite kuligare och hoppigare midsommarmusik?
Svenskt känns iaf rätt ikväll.
Ingvar.Ahlberg Posted - 2011/06/24 : 19:08:23
Då ingen annan vill måste väl jag säga, Hugo Alfvén, midsommarvaka, oändligt vackert och djupt rotat i vår folksjäl, vår folkmusik och den eufori vi nordbor drabbas av i sommarljuset och värmen.

Ingvar
gcs Posted - 2011/06/24 : 18:53:24
Jag säger bara Bobby Eriksson och Utskärgård. Den känns mycket sommar och svenskt.
Eref Posted - 2011/06/24 : 16:35:41
"The Midnight Sun Will Never Set" av Quincy Jones med Arne Domnerus. "Summertime" av Gershwin med Ella Fitzgerald och Louis Armstrong. "Summer In the City" med Lovin Spoonful och "Dancing In the Street" med Martha & the Vandellas. Olle Adolphson, Monica Zetterlund och Håkan Hellström känns som midsommarartister för mig.
Matrixen Posted - 2011/06/24 : 14:48:08
...Bombtrack med RATM spelas just nu på "realistisk" volym då förhoppningsvis inga grannar är hemma i stan.... får nog bläddra lite i hyllorna efter något somrigare tror jag
läktarörnen Posted - 2011/06/24 : 14:32:16
Wilhelm Peterson-Berger : Fröseblomster

Peterson-Berger född 1867 död 1942 Han var en de främsta nationalromantiska Svenska tonsättarna.

Peterson-Berger är känd för Fröseblomster som innehåller pianostycken som sommarsång, Vid Fröse Kyrka och Intåg I Sommarhagen.

Mvh..
bearwik Posted - 2011/06/24 : 14:15:21
Cecilia Lind med Cornelis.
PetterPersson Posted - 2011/06/24 : 13:20:23
Sjösala vals, änglamark osv är kanon till dessa tider!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000