HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HiFi Mässan Malmö 2011

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2011/11/06 : 00:07:19

25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
plind Posted - 2011/11/13 : 14:32:33
Tack Micke, hur tjusigt som helst
Audionet Posted - 2011/11/13 : 12:49:08
Lindvall, tyckte väl att jag såg dig smyga runt mellan rummen.
lindvall Posted - 2011/11/12 : 13:30:27
Mycket väl genomfört reportage! Som vanligt, får man väl tillägga! Det är extra kul att se det man upplevt IRL genom din lins, Audionet.
Audionet Posted - 2011/11/12 : 11:45:04



Dags att avrunda mässan med sista bilden. Det slutar där det började, det vill säga med ett besök hos Transient Design. Jag kan inte säga att jag är speciellt bevandrad i hörlursvärlden men har lite planer på att utvigda mina erfarenheter även i detta segment. HiFiMan verkar vara en lur som skulle kunna intressera mig som lyssnar mycket på singer/ songwriter med sina elektrostat element. Det fanns möjlighet att lyssna till HE-4 tillsammans med Burson elektronik på mässan. Hmm, får nog ta och kolla runt lite mer på hörlurar.

Det här var den tredje mässan denna höst och denna skiljde sig något från de två i Göteborg tidigare i höst. Den här mässan kändes bredare och det gäller även kategorierna av besökare. Det kan i och för sig vara hembio representationen som dragit hit en bredare publik. Hur som så var det roligt med en mässa på "himmaplan".
Audionet Posted - 2011/11/11 : 13:10:48



Förutom att Solid Tech var representerat i många rum så visade de upp en del av nyheterna i foajén.






En av nyheterna är Radius med kolfiberinlägg och helt i svart. Jag tycker det känns fräscht med svart eloxering på benen vilket även går att få på högtalrstativen samt Rack of Silence numera.
Audionet Posted - 2011/11/11 : 13:04:23
Johan, du skulle ha varit med, precis som i gamla tider!
johan.björklund Posted - 2011/11/11 : 11:04:13
Hepp!

Du håller flaggan högt Micke!
Ledsen att vi inte kunde köra på ihop som förr men jag är inte på banan riktigt än.

Kör så det ryker!
Pac Posted - 2011/11/10 : 20:44:19
Ja det är förstklassigt som vanligt Micke! Tack för att du delar med dig. Det känns ruskigt lyxigt att få sitta här på första parkett trots att jag inte varit i Malmö!

quote:
...men snart finns Tidal på nära håll.
Den ena välkomponerade anläggningen efter den andra, vilka gottegrisar ni är där nere i söder...

HerrD Posted - 2011/11/10 : 19:19:49
Jag ställer mig i hyllningskören till fotografen, vilket hantverk - tack för all energi du lägger in i detta!
Audionet Posted - 2011/11/10 : 15:15:29



Vienna Acoustics Lineup in Malmö 2011.






Vi har genom åren vant oss med att Hi Fi Consult spelar på en ren Burmester setup. Men i Malmö valde man att spela på Burmester elektronik och Vienna Acoustic högtalare, det funkar det med. För egen del har jag börjat uppskatta Tidal och hade gärna lagt ett öra på dem också, men snart finns Tidal på nära håll.

Hi Fi Consult Posted - 2011/11/10 : 12:39:11
Fantastiska foton!

Kul mässa!

Tack för samtalstonen härinne, känns befriande...

mvh
AlfaGTV Posted - 2011/11/10 : 12:08:29
En eloge till fotografen! Som vanligt bilder som förmodligen är bättre än verkligheten!

Tack för att du jobbar med att delge dina intryck från mässan, jag vet vilken tid det tar att pilla med bilder.

MVH /Micke
Audionet Posted - 2011/11/10 : 09:41:12



Högtalarna Focal Maestro Utopia, digital signal källa dCS Puccini och Puccini U-Clock, analog signalkälla från Clearaudio, försteg Audio Analogue Maestro Preamp SE, monoblock Audio Analogue Class A SE och lite prylar från Isotek för eldistribution. Troligtvis var Siltech även med på ett hörn.






Högtalare Focal Chourus 826W, Analog signalkälla Clearaudio Concept, CD Audio Analogue Crescendo, försteg Audio Analogue Bellini och slutsteget Audio Analogue Donizetti Cento.







Clearaudio Concept.

j0akim Posted - 2011/11/10 : 09:13:14
Wow, helt fantastiska foton!
Audionet Posted - 2011/11/09 : 15:56:49



Högtalare från Cabasse och elektronik från Sugden och Accuphase. Just Cabasse tillsammans med Accuphase är en klassisk kombination som gillas av många, ja förresten kompisar till mig. :)






Cabasse Riga mitt i bild.






Quad spelade även denna gång på Bladelius precis som i Göteborg. Men jag hörde ryktas om ett förstärkarbyte till Quads egna under helgen.






Bladelius elektronik, Embla & Ask?

Kilgore Posted - 2011/11/09 : 12:42:53
Usch då, krya på dig Micke.
Audionet Posted - 2011/11/09 : 11:24:54
Tack grabbar!

Undrade hur länge det skulle dröja innan någon skulle kommentera Hermanns fina slips.
Mats, jag brukar ha bättre koll än vad jag hade på denna mässan. Dessutom brukar jag lyssna betydligt mer än vad jag gjorde denna gång. Jag kom aldrig "riktigt in" i mässan. På natten fick jag reda på varför jag var så okoncentrerad. Jag vaknade upp med feber, halsont och en näsa som var omöjlig att andas genom. Ligger just nu i en livshotande influensa (jag är ju trots allt en man).
Mats h Posted - 2011/11/09 : 10:27:47
Häftig slips på Hermann i Acapella montern!
Håller med att ljudet var bra i Acapella rummet, men tyvärr när jag lyssnade så var det mycket "okänd" klassiskt som spelades. Dynaudio rummet och Hegel med Wilson stativare var andra höjdarrum.
Ja, bilderna är ju bättre än verkligheten, och nu behöver man ju inte fråga om alla namn på apparaterna- man vet att Micke kommer med en "fullständig" förteckning på allt inklusive det man själv missar.
Fantastisk "service" och ett stort tack till ditt engagemang på alla mässorna!
Burmäster Posted - 2011/11/09 : 08:54:37
Jag missade mässan pga utlandsvistelse, vilket var synd. Mest för att träffa andra 'kända' nördar och middagen efteråt, men givetvis även att få nya infallsvinklar på ljud och möjliga kominationer. Jaja, det blir ju fler och jag har faktiskt varit på några mässsor i år så jag ska inte klaga.
Härligt att se min vapenbroder i fin form som bjuder på kvalitetsbilder och informativ text från vartenda hifievenemang - utan undantag känns det som. Vad hade vi gjort utan din entusiasm och hängivenhet?
Vill bara säga att, OM, Harryutmärkelserna återinförs så är du lika självskriven vinnare av 'reportageharry' som Zlatan är i sin gren.
Världsklass. Varje gång.
Kilgore Posted - 2011/11/09 : 07:27:32
quote:
Tillsammans bjöd detta system i mina öron på mässans bästa ljud. Men nu är jag redan såld på Acapella och ni vet hur det är med sina egna "barn".


Håller med, helt klart mässans bästa ljud
emanuelgbg Posted - 2011/11/08 : 21:11:28
Manlig center och stativ till!
Audionet Posted - 2011/11/08 : 21:03:37



Med den här baksidan på Integra så vill man gärna ha lite plats bakom bänken för att lätt & enkelt se vad som skall gå vart.






Canton lineup, de har ju en del högtalare att välja mellan.






En maffig hembio setup, Canton Reference runt om med två subwoofrar drivna av Integra.
U1 Posted - 2011/11/08 : 21:03:27
Väldigt fina bilder!
Porta Posted - 2011/11/08 : 19:58:24
Egna barn och andras ungar...

Men visst lät det bra

Audionet Posted - 2011/11/08 : 18:14:21



Rummet som jag såg fram emot mest att få bevista visade upp Acapella Violon MK VI. Kanske inte så oväntat för de som känner mig.






Analog signalkälla Kuzma Stabi XL, digital signalkälla från Esoteric, försteg Octave Phonomodul, slutsteg Octave RE 290.






Tillsammans bjöd detta system i mina öron på mässans bästa ljud. Men nu är jag redan såld på Acapella och ni vet hur det är med sina egna "barn".






Hermann Winters från Acapella Audio Arts.






Integrerade förstärkare från Octave.


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000