HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Linuxdist med bästa ljudkvalitet

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Ryssen Posted - 2011/11/14 : 21:23:22
Tänkte eventuellt ställa iordndning en hörlurs hörna med PC som signalkälla,då jag hört att Linux har högre ljudkvalitet än Windows
Tänkte jag köra på Linux,men frågan är finns det skillan mellan olika Linux Dist oxå?
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
imaster Posted - 2011/11/14 : 21:38:31
Jag skulle säga att det är mycket mer beroende av hårdvara och drivrutiner än operativsystem. That said, ja, det finns skillnader mellan olika distros också eftersom drivrutinerna för ljudkortet (och annan hårdvara) skrivs på olika sätt. Vissa använder samma, andra har egna. Jag har testat Debian, Knoppix och Ubuntu och de har alla tillräckligt bra ljuddrivrutiner för standardkort för att låta lika bra som Windows eller OSX.

Men, som sagt, rent ljudkvalitetsmässigt spelar inte operativsystemet nån roll så länge du har bra hårdvara och korrekt skrivna drivrutiner.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000