HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Sonos eller Boxee?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Dof Posted - 2011/12/08 : 19:34:05
Kör idag Spotify från en Laptop som är ansluten via USB till en PS Audio Digital Link III(DAC). Låter faktiskt förvånansvärt bra. Använder Remoteless appen som fjärr som fungerar sådär.
Nu har Spotify stöd dykt upp i en del mediaburkar och det skulle vara skönt att frigöra datorn från stereobänken och slippa hålla på å mecka med den varje gång man skall lyssna på Spotify. Dessutom såhar de Appar som ger enkel remote control.
Någon som har ett råd om vilken som är bäst Sonos eller Boxee eller ngn annan? Behöver inte trådlöst då jag har Cat5 nät i huset. Viktigt är att appen är enkel och bra.
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
AlfaGTV Posted - 2011/12/08 : 19:57:26
Jag vill inte bedöma andra produkter, men jag kan gå i god för att Sonos-produkterna fungerar utmärkt. Du får ju dock mer än bara en SPotify-spelare.
Vill du komma enkelt undan så kanske en AppleTV eller en Airport Express kan vara ett alternativ? Då måste du ju iofs ha en dator igång med iTunes för att skicka info till den. (Kanske inte i Apple TV-fallet)

Det finns många alternativ..

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000