HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Ett besök i "Grottan" på Limhamn

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2012/01/21 : 20:40:16



Den första dagen av två i "Grottan" var i dag. Patrik Caesar upplät sin lokal till No Frills Audio och Improved Audio. En gemensam uppvisning av musikalisk återgivning. Det spelades musik bland långhåriga högtalare och flyglar. Minnen från fritidsgården en fredagskväll när man var femton kom till mig lika självklart som att det spelas på rör i Kvarnby.
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
patrikcaesar Posted - 2012/03/07 : 12:33:58

By the way så kommer naturligtvis grottmännen på http://sweet-spot.se

patrikcaesar Posted - 2012/01/29 : 02:56:47
quote:
Det är sådant här osjälviskt samarbete som ger mig tillbaka tron på mänskligheten.
Nu kommer det kännas ännu roligare att gå på Sweetspot mässan.


Det är ett av skälen att vi startade Sweetspotmässan.
Men också att den ska vara lätttillgänglig på fler sätt än att det är ca 3 timmars bilfärd för typ 90% av Hifi-sverige och lättroddad för oss utställare.

Ingen risk för snöstorm heller, fast förra gången var det extremt fint väder.
Det var shorts och T-shirt som gällde, så nu är den 3 veckor tidigare, men ni får ju komma ändå även om det blir 22 grader, strålande sol.

Ni kan inte vara så flata att ni blir tvingade att tvätta utemöbler, klippa gräs eller annat rotande i trädgården, när ni kan ta en kall bärs och gå runt och köpa plattor och njuta av musik.

http://sweet-spot.se/


BosseBula Posted - 2012/01/28 : 21:14:04
Och gör ni en symmetrisk center med liknande dimensioner och samma element så kan jag ta på mig att testa frontar och center här.
PG Jeppsson Posted - 2012/01/28 : 19:48:08
[quote]Jeppson, du vet var vi finns......... ![/quote

Och ni vet var jag finns.....

Tack än en gång för ett trevligt genomförd demo.

Ni är alltid välkomna till Skåneland....
Levator Posted - 2012/01/28 : 19:26:34
Det är sådant här osjälviskt samarbete som ger mig tillbaka tron på mänskligheten.
Nu kommer det kännas ännu roligare att gå på Sweetspot mässan.
No Frills Audio Posted - 2012/01/28 : 14:18:34
Nu verkar det vara slut på bilder osv så då passar vi på att Tacka er alla som kom till Limhamn!

Några bör givetvis nämnas: Audionet för att du tog initiativ till tråden och för goa bilder!
Kilgore o Ekan, massa fina bilder......... Lindvall, kul med liten filmsnutt!
Mats, Johan o ni andra som gjorde lördagskvällen minst sagt kul!

Jeppson, du vet var vi finns......... !

Alla ni andra som kom och gjorde helgen så bra! Kul med alla kommentarer........

Preben för hjälp mest hela tiden.......

Sist men inte minst! Ett stort Tack till Patrik och Björn, Let us do it again!
Bubbel Posted - 2012/01/26 : 21:46:17
Jag får också passa på och tacka för en trevlig lördag och även lite ballongkaffe passerade min strupe hmm det var inte så tokigt, även min medpassagerare gillade vad han hörde och tackar för en trevlig eftermiddag.

Anders
patrikcaesar Posted - 2012/01/26 : 20:05:15

Jag bjöd ju ner er till Limhamn, då vore det tråkigt att "dema" mina produkter.
Jag tycker det är gött med kolleger, våra konkurrenter är ju "stormarknader" med sina REA-blad en gång i veckan.
Finns få dåliga produkter hos oss som ställer ut på mässor, däremot finns det riktigt bra produkter.

Tycker att mässor utomlands som Munchen eller Vegas genomsyrar denna kollegiala känsla och det försöker jag alltid återskapa och det lyckades vi väl med i Jönköping, likaså nere i Limhamn denna gång tycker jag.
Har vi kul, respekterar varann, känner folk av det och alla blir glada och har kul.

Improved Audio Posted - 2012/01/26 : 18:11:44
Tack å bock till alla Er som trotsade snö och vind för att besöka oss i "grottan". Ett speciellt tack till Dig Patrik som så osjälviskt upplät Din mysiga butik trots att vi inte demade på någon av Dina produkter. Såväl Halcro som Vivid fick ju vila sig denna helg. Undrar var dom var, såg ingen av dom.
Jag vill även lyfta mina medutställare Claes, Bernt och Petter, Ni var verkligen med gjorde detta event spännande.
Vad vore en helg utan dessa fotografer som lägger ner så mycket tid och energi för att låta andra få ta del av eventet, tusen tack.
patrikcaesar Posted - 2012/01/26 : 13:21:02

Du är välkommen ner och smaka.
Jag gillar det också.


Kilgore Posted - 2012/01/26 : 11:45:22
Tyvärr serverades det inget ballongkaffe på söndagen...
Men det var inget fel på det kaffet som serverades...
Bernt Jansson Posted - 2012/01/26 : 11:43:22
Hmmm, jag är nog lite knäpp för jag tycker balongkaffet är riktigt gott!
Strax blir det en kopp balong efter lunchen. Med lite glass...
patrikcaesar Posted - 2012/01/26 : 11:19:25


quote:
Jag håller med Bernt. Det lät särskilt bra när det spelades vinyl. Kaffekantaten av J S Bach och Fred Åkerström sjöng Bellman.


Kaffekantaten var ju passande, det var därför jag tog fram den, blev ingen "Ballongkaffekantat" eftersom Bach förmodligen likt många av er inte gillade det kaffet.

Vi skrattade så gott då jag vid bryggning nummer 2 av misstag tog kaffe från burken, där jag tömde ut det sista "Ballongkaffet"

Vi fick för oss att smaken satt kvar i keramiken i muggarna och alla blev förskräckta hahahahaha

Ni nyfikna, får titta ner på lördag på en kopp "Ballong"



Ekan Posted - 2012/01/26 : 00:43:34
Mycket trevlig tillställning får jag också säga. Jag spenderade inte så värst mycket tid i sweetspot, kanske för att grottmännen spred ett leende på läpparna oavsett var man satt i rummet - medryckande och underhållande!

Här kommer lite fler bilder:


Storleksskillnad!




Cavemans externa filter på grottans passande fluffiga golv.


Närstudie av Bam-Bamp.




Trigonprylar med RIAAt Vanguard II.


Undersidan på Southerarmen.


Samt Kuzmas rullebör i förlängt utförande med Stogi Reference 313 tonarm.



PG Jeppsson Posted - 2012/01/25 : 20:33:47
Det här var ett trevligt event

Caveman är något som jag gillar, det direkta, och det naturliga, det låter bra helt enkelt, det är faktiskt ett par högtalare som jag kan leva med. och som jag kanske ska leva med ...
No Frills Audio Posted - 2012/01/25 : 20:30:18
Inte har vi något emot en liten filmsnutt............! Bara kul!
lindvall Posted - 2012/01/25 : 19:47:17
Jättetrevligt att se lite fler bilder från eventet!

Jag tog mig friheten att lägga upp ett klipp därifrån på youtube. Om någon inte tycker att det är OK, så tar jag bort det igen.

Cavemanspelning på Limhamn


Det är M Ward som spelar.
Bernt Jansson Posted - 2012/01/25 : 15:09:01
quote:
Jag håller med Bernt. Det lät särskilt bra när det spelades vinyl. Kaffekantaten av J S Bach och Fred Åkerström sjöng Bellman.
Bra att du håller med.

Det går ju tyvärr inte att spela vinyl via nätet, men här kan man få ett hum om vad det är frågan om i alla fall:
http://www.youtube.com/watch?v=3PeTz3LYZ48



Kilgore Posted - 2012/01/25 : 12:00:52



Vilken skiva ska Patrik välja härnäst?



Blev en del filmmusik :)




MatsB Posted - 2012/01/25 : 01:09:15

Jag håller med Bernt. Det lät särskilt bra när det spelades vinyl. Kaffekantaten av J S Bach och Fred Åkerström sjöng Bellman.
patrikcaesar Posted - 2012/01/24 : 19:13:19

Hahahaha, ja, kan man bli annat med så mycket "balla" människor?

Hemskt vad jag ser sliten ut, men så fick jag inte sovit mycket natten innan.
Audionet Posted - 2012/01/24 : 19:09:39



Patrik var också glad.
Audionet Posted - 2012/01/24 : 19:04:18


Bernt var glad trots datorn hade rasat.
patrikcaesar Posted - 2012/01/24 : 18:51:31

Fler snackisbilder.




patrikcaesar Posted - 2012/01/24 : 16:34:01

Bland de första som kom ner, sen var det "Ballongkaffe" som inte föll folk i smaken, sen kokades det 9 pannor kaffe till den dagen.


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000