HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad gjorde dig grinig idag? Aka gnälltråden.

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
mayday Posted - 2012/02/25 : 16:54:52
Att jag ska åka redan 05:25 på måndag för att vara hos ortopeden 10:50, lång väntan.

Och relaterat till samma ämne, min fotled tar livet av mig idag, trots citodon mot värken.

Nere från 20cigg per dag till 2cigg per dag. detta gör mig grinig men stolt.
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
peterh Posted - 2021/06/23 : 15:25:26
Begravning av min älskade Gun i dag. Trodde aldrig jag kunde sakna någon så mycket.

FBK Posted - 2021/06/16 : 21:41:16
Jag trodde att autogirot hade börjat denna månad då jag skickat in det, men icke så det har fastnat någonstans med posten
Angående killarna, var det några små gangsters eller? Sådana kan tycka en hel del.
Och angående överlevnadsbidraget så kommer jag också ha det så ifrån nästa månad som jag ser det. Det kommer bli fattigt att vara arbetslös, och det är första gången i livet som jag är det.
soundbrigade Posted - 2021/06/16 : 21:03:25
Men du får väl en avisering?!
Det mesta ligger på autogiro hos mig och så är jag ofta inne på banken och styr om så jag betalar alla räkningar samma dag jag har överlevnadsbidraget på kontot.

Inget att vara grinig över egentligen men när jag cyklade till affären ikväll svepte jag förbi ett par killar som höll sig mitt på G/C-vägen och de kanske inte gillade att jag cyklade förbi dem på den del av cykelbana de lämnade kvar, för de hojtade något efter mig.
FBK Posted - 2021/06/16 : 19:32:12
Missat att betala telefonräkningen = telefonen avstängd idag, märkte jag nyss. Hur ska jag kunna betala nu då, bankID ligger ju på telefonen. Blir att ringa ifrån en annan telefon i morgon, ska vara en besvärlig kund då. Har aldrig missat det, och 16 dagar för sent så stänger de av den. Tänk om de kunde ringa, eller skicka ett sms så hade detta aldrig hänt. Men varför ska de vara smidiga....
Micke Y Posted - 2021/06/10 : 21:39:41
Else 90 år ung beställer sjukresa på webben av Färdtjänst till imorse 0700. Får kvitto och bekräftelse med rätt tid o datum.

Kommer någon taxi? svar nej.

Samtal till färdtjänst går ungefär så här: Jaså kom den inte, ja den tjänsten funkar inte så bra, det är bättre att ringa o boka

va f-n ska man då med en web tjänst till om man får kvitto o bekräftelse som sedan inte gäller.

Micke

peterh Posted - 2021/06/02 : 20:57:19
Tack alla!
Jag lyssnar just nu på afzelius "sång till frihet" - en låt som jag för evigt associerar med henne.
jari Posted - 2021/06/02 : 20:15:34

Tag hand om dig.
FBK Posted - 2021/06/02 : 17:51:46
Beklagar verkligen!
sladdbarn Posted - 2021/06/02 : 15:43:10
Usch va hemskt, beklagar sorgen.
Bubbel Posted - 2021/05/29 : 13:18:49
Får beklaga, ja det är trist och så plötsligt tomt även om man skulle vara förberedd så är det så slutgiltigt. Ta vara på dig Peter.
soundbrigade Posted - 2021/05/28 : 21:01:26
Beklagar verkligen.
Ryssen Posted - 2021/05/28 : 20:50:03
Får beklaga,min far avled den 14nde i denna månad.
peterh Posted - 2021/05/28 : 20:34:11
Min fru, vän och livskamrat avled i tisdags. Det är tomt och ensamt, "vår melodi" sången om frihet av afzelius får mina ögon att flöda med saltvatten. Kort sagt, det är trist.

En dotter kommer med familjen och tar vårens första segeltur, en ljuspunkt.

Ursäkta mig om jag är lite trist ett tag.
Håkan64 Posted - 2021/05/27 : 18:15:34
Ryssen: Aha så det är kanske därför jag är konstant singel. Hade ett fruntimmer här hemma för ett tag sedan som sa "ja här behövs ju inte en kvinnlig hand". Vet inte om det var beröm eller en känsla av hopplöshet, från hennes sida då.

Goldfinger: Jag är född pedant men det börjar bli tröttsamt att upprätthålla detta.
Ryssen Posted - 2021/05/26 : 19:39:10
quote:
Så inni helsickes trött på mig själv. Allt måste vara perfekt. På millimetern.

Det låter precias som mitt ex,stod inta alla pinaler precis på millimetern på matbordet ( ljusstakar och prydnads saker blev det en utskällning....
Goldfinger Posted - 2021/05/26 : 19:24:09
quote:

Känner igen det där, i en del lägen önskar jag att det fanns kvar lite av de yngre årens "det funkar ändå", men aldrig bra att fastna helt i det ena eller andra tänket.
Ryssen Posted - 2021/05/26 : 18:36:33
Jag tänkte du skulle skriva ,utanför varje butik sitter det numera en tiggare....undrar om dom fått vaccin då...
jari Posted - 2021/05/26 : 16:10:34

Utanför varje butik sitter det numer en skylt med
innebörden "handla ensam".
Efterlevnaden av detta är beklämmande.
Håkan64 Posted - 2021/05/23 : 11:46:53
Mer gnäll. JAG VILL HA VÄRME OCH SLIPPA HANDSKAR PÅ MORGONEN.
Håkan64 Posted - 2021/05/22 : 17:28:11
ztenlund Posted - 2021/05/20 : 12:41:15
Jag har varit grinig ända sedan i augusti av olika skäl och sammanhängande med detta så är man tydligen helt oförmögen, trots vid det här laget två annonseringar och två överenskommelser, att lämna tillbaka en nyckel.

Och nu är jag nog närmare förbannad än grinig eftersom ett välkänt logistikbolag som skulle hemleverera mellan 12-16 bestämde sig för att istället, trots att det tydligt står 12-16, ringa kl 08:xx och troligen tycka att de skulle leverera. Nej, då fanns det ju ingen på plats och det pikanta är att man kan följa var bilen är, så jag förstår ju precis hur det gått till. Den var nämligen i området då och de har troligen sedan tyckt att det var för jobbigt att köra tillbaka. För sedan förvann bilen ut söder om stan... Precis efter kl 12 så lägger de in att de inte kunnat leverera, trots att jag ju såg att bilen inte ens var i närheten och deras tjänst dessutom angav att det låg 5 (!) leveranser före och prognostiden var i den senare delen av tidsintervallet.

Tillägg:
Nu ringde de tillbaka från kundtjänst efter att jag ringt och framfört mina synpunkter i något irriterad ton. Chauffören hade tryckt fel och blandat ihop min leverans med en annan, men de har nu rättat så de ska leverera ändå... Jo, eller hur, så gick det förstås till!
soundbrigade Posted - 2021/05/17 : 09:13:40
De dj...a lusbilarna och lusvagnarna har hittat ut på vägarna.
Ryssen Posted - 2021/05/16 : 11:23:20
Tycker oxå dom har grått ljud...
Micke Y Posted - 2021/05/16 : 10:18:48
Gammal skåmat men när jag sätter på lite ball musik från Black Coun try Communion så slås man direkt av hur otroligt grått, tråkigt och menlöst ljudet är.

Väljer bort dom o tar något med lite liv i istället.

Micke
jari Posted - 2021/05/14 : 09:09:09

Tog bort årets första fästing.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000