HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 Forummjukvara och buggar
 Vad hände?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
mayday Posted - 2012/04/24 : 16:11:06
Vad hände? forumet låg nere länge denna gång. Försvann något?
16   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Ryssen Posted - 2012/04/25 : 10:04:03
+1
opethic Posted - 2012/04/25 : 08:45:36
Kan bara instämma:

Tusen tack Pac & Ztenlund för att ni håller detta underbara forum vid liv
Gubben i Kalmar Posted - 2012/04/25 : 08:31:09



Jag får nog instämma med McGyver.

Detta är "ideell verksamhet" Och om det är oss
möjligt ska vi försöka "avlasta" våra eldsjälar,
så att inte glädjen tas ifrån dom.



quote:
Finns det någon med databas och ASP erfarenhet som kan tänka sig att hjälpa oss att migrera?



Hoppas Pac kan få den hjälp han behöver, för forumet är mycket
trevligt och uppskattat.
Pac Posted - 2012/04/25 : 08:26:50
Tack för de orden McGyver, de värmer.
Vi är inte så många som roddar det här som det kan se ut. Klubbmästarna ser ju ut som moderatorer, men de har inget med driften av forumet att göra. Just nu uppfattar jag det som att det enbart är Ztenlund och jag som ser till att hjulen snurrar.

quote:
Är det en ekonomisk fråga?

Det beror på hur man ser på det. Med en rejäl slant går det säkert att köpa tjänsten att konvertera över till den andra mjukvaran och köpa in en annan ISP med högre säkerhet. Personligen tycker jag att det är fel väg att gå. Jag tycker att det hade varit bättre om vi gemensamt kan hantera forumet, därav att jag ber om hjälp här ovan.
McGyver Posted - 2012/04/25 : 07:41:53
Jag tycker det är tråkigt när sidan ligger nere och abstinensen kommer krypande, men vi får inte glömma att detta excellenta forum är helt gratis för oss användare.

Jag skulle istället vilja ge en eloge till Pac, ztenlund och alla andra som jobbar så intensivt med att få igång forumet när sådana här saker inträffar!

Av alla de tekniska prylar jag äger, så är det väldigt få som inte kraschar då och då!

/R

sladdbarn Posted - 2012/04/25 : 07:24:19
Är det en ekonomisk fråga? Jag kan tänka mig att donera en slant.
Tobbe_L Posted - 2012/04/24 : 20:09:02
Trevligt att det är på banan igen
sladdbarn Posted - 2012/04/24 : 20:00:54
quote:
Surt för såna som mig som spenderar för mkt tid på forumet...får ju abstinens!!



Ja herregud, mitt liv har varit meningslöst, tomt på något sätt
Ryssen Posted - 2012/04/24 : 19:45:39
quote:
Surt för såna som mig som spenderar för mkt tid på forumet...får ju abstinens!!

+1
mayday Posted - 2012/04/24 : 17:34:46
Ingen fara, men jag vill minnas att jag hade kommit lite längre i vissa bildtrådar med kommentarer, men mitt minne är inte att lite på.
Pac Posted - 2012/04/24 : 17:28:28
Enligt providern skulle de starta oss på den databasen som stannade. De kanske var tvungna att starta oss på natt-backupen...

Vad är det du förlorat? Går det att ersätta?
mayday Posted - 2012/04/24 : 17:18:02
Tror en del försvann denna gången med...
Pac Posted - 2012/04/24 : 16:59:52
Det var en server som agerar "router" till en server array hos vår provider som gav vika i lördagskväll. Vi var många som blev drabbade och de har jobbat dygnet runt för att få upp oss. Igår kväll var de tvungna att ta IBM till hjälp för de fick inte ordning på det.

quote:
Nu börjar det väl ändå bli dags att byta servrar och den antika forummjukvaran när man ändå håller på?

Ja det har varit dags att uppdatera mjukvaran länge, men det går betydligt trögare än vad jag först trodde. Anledningen till det är att vi få som gör jobbet inte kan lägga tiden som krävs.

Finns det någon med databas och ASP erfarenhet som kan tänka sig att hjälpa oss att migrera?

Jag tar tacksamt emot hjälp för att sätta upp nya mjukvaran och senare, att testa alla nya funktioner.
ztenlund Posted - 2012/04/24 : 16:47:45
mayday: Ingen aning, men en sänkt databasserver skulle väl inte vara förvånande. Det verkar ju liksom vara temat när saker och ting packar ihop. Se Pac:s inlägg under för vederhäftig information.

jonasz: Nej, det är ingen nyhet. Problemet är knappast att veta om det, utan att det inte gör sig självt.
Att man kan ställa sig tveksam till om de som levererar servertjänsten gör skäl för brödfödan är ju uppenbart.

En fotnot är ju att där min egen domän ligger har det hetat två-tre gånger att de ska flytta mig till det nya systemet. Senast var det förra sommaren då det skulle ske inom tre månader. Fortfarande har inte ett jota hänt på den punkten. Å andra sidan fungerar det åtminstone. Jag kan ju säga upp tjänsten och teckna den igen om jag vill för att flytta, men jag har inte orkat bry mig. De har faktiskt support på helgen också... Dock så har jag varit med om att den/de som jobbat inte kunnat fixa problemet (jag tror att det var krypterad imap eller smtp som sade upp sig), så att det fick vänta till måndag.
mayday Posted - 2012/04/24 : 16:42:40
Surt för såna som mig som spenderar för mkt tid på forumet...får ju abstinens!!
jonasz Posted - 2012/04/24 : 16:35:54
Nu börjar det väl ändå bli dags att byta servrar och den antika forummjukvaran när man ändå håller på?

Det är ju mer regel än undantag att hf ligger nere ett par dagar i sträck tre fyra gånger per år. Är ju ett i-landsproblem men ett som är oerhört störande...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000