HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Jriver MC17 > Squeezebox

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Mattias Posted - 2012/07/29 : 14:49:35

Av ren slump fick jag se att man kan spela musik från Jriver till Squeezebox. Detta kräver senaste släppta revisionen MC17 samt att Squeezeboxen är påslagen (ej i offläge). Då dyker mina squeezeboxar upp i Jriver.

Har inte hört läst om denna funktion någonstans men det bara funkar...
En riktigt bra funktion tycker jag! Sånthär måste man dela med sig!!!
Viss risk finns att detta redan är känt för en del, men det har det inte varit för mig!

Snart skall Garaget få sin Squeezebox inkopplad

/Mattias
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Mattias Posted - 2012/07/30 : 23:00:49

Jag gillar detta med multirumslösningar! Sen tycker jag bättre om interfacet i Jriver då jag upplever det snabbare lättare scrolla över hela musiksamlingen på en gång. Med Jriver behöver man annars olika datorer i alla rum för att få detta att funka tom nu... räcker med en/flera Squeezebox/ar.
Klart tilltalande, tycker jag!

Det finns en liten nackdel mot Squeeze server (eller vad det heter idag). Man kan inte välja musik i Squeezeboxen utan man väljer detta i Jriver som skickar musiken till Squeezeboxen.

Sen måste jag tygdliggöra att jag verkligen gillar Squeezebox! Fantastisk produkt med mycket bra funktionalitet! Än idag är det ju hyperaktuell, trots sina år på nacken!

En annan faktor är att på finstereon nyttjar jag Jriver nästan uteslutande, trots attd et står en Squeezebox brevid. En annan faktor är att Jriver med usb-dacen jag nyttjar låter bättre än Squeezebox (inkl inbyggd dac) i finstereon. Sen vill jag nyttja ett och samma system i husets olika rum. Krångligt för både mig och övriga familjen om man har olka system....

/Mattias - en av de få exalterade över denna funktion :)
Björn-Ola Posted - 2012/07/30 : 21:46:18
Finns det några fördelar med detta?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000