HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Rejält klipp i hemmabion?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
räven Posted - 2012/11/16 : 18:03:18
Jag står nu i valet och kvalet om jag ska göra om i biorummet eller bara köra med det möget som finns tillhanda?

Idag har jag 2 stycken Audio pro blue diamond med aktiva 10" och black vector som center, och möjlighet att köra mina 2 slutna 175 liters lådor med 15" som subbar med externt slutsteg.

Surrounderna får vänta, detta gäller frontar och sub.

Plötsligt fick jag för mig att jag kanske skulle köra aktiva monitorer (Fostex PM2) som LCR och köpa mig 2 stycken JBL Cinema 4546 för de lägre tonerna.

Kommer detta att bli bättre eller är det bara annorlunda eller kommer jag inte att märka skillnaden?

Det jag VILL ha är rejält klipp och inte så mycket muller utan snarare lite järnhandske om ni förstår vad jag menar?
12   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
räven Posted - 2012/11/19 : 20:07:59
Mycket snällt men idag har jag beslutat att inte böka så mycket med bion ytan koncentrera mig på 2-kanal.

Tack allihop för goda råd och erbjudanden!
cdc Posted - 2012/11/19 : 19:46:52
Räven, jag har ett par 4645 som jag inte använder just nu
om du vill kan du låna dom över vintern å prova

räven Posted - 2012/11/18 : 21:52:31
Jag sitter och funderar fram och tillbaka på detta och undrar om nån kan hjälpa mig lite här?

Skulle jag vinna något ljudmässigt på att köra aktiva monitorer isf Audio pro högtalarna med vanligt förstärkeri?

Jag tycker ju själv att det inte borde bli "bättre" bara för att slutstegen sitter inbyggda, bara smidigare.

Men sen kan det ju vara så att AP-högtalarna inte är så där jättebra?

Vafan!!!
Vilket @$£@¤$!¤#%¤ velande!
jonasz Posted - 2012/11/17 : 19:46:53
Kör själv med två tolvor i th till hembion och det pulserar gött tight i djupbasen...

Th lär du få bygga själv (alt anlita någon vänlig själ) men det är grym ljudkvalitet till ett vettigt pris. Har du plats över så bygg ett (helst två ) av Petters Kraken.
räven Posted - 2012/11/17 : 16:57:34
Vad jag menade var att jag inte riktigt bestämt mig för vad det får kosta.
PetterPersson Posted - 2012/11/17 : 16:09:14
Nej, snarare en fundering över vad du menade med 'skena iväg'. Vi på No Frills säljer inga tappade horn. Detta är ett th jag ritade för några år sedan som var tänkt att alla skulle ha råd med. Fast fin och högljud bas ner till 18 hz tenderar allt som oftast att bli rätt dyrt tyvärr.
räven Posted - 2012/11/17 : 15:06:46
Är det ett erbjudande?
PetterPersson Posted - 2012/11/17 : 14:49:47
Kostnadsmässigt? Tala om ett bättre sätt att få stadiga 135 db vid 18 hz för 3000 kr...
räven Posted - 2012/11/17 : 13:07:43
Tack Petter och Johannes!

Jag vet inte än om det får skena iväg kostnadsmässigt eller ej?

Först tänkte jag lägga så lite som möjligt, men det är ju kul med bio

Men i mitt rum får jag göra som JAG vill!
Circlomanen Posted - 2012/11/17 : 11:27:24
quote:
Plötsligt fick jag för mig att jag kanske skulle köra aktiva monitorer (Fostex PM2) som LCR och köpa mig 2 stycken JBL Cinema 4546 för de lägre tonerna.

Kommer detta att bli bättre eller är det bara annorlunda eller kommer jag inte att märka skillnaden?


Så fort du börjar leka med proffsgrejor av lite bättre kvalitet så kommer du märka av en stor skillnad i klipp, attack och förmåga att återge ett biospår som det är tänkt. Jag hade gärna kört med nån 218-låda och aktiva monitorer från tex Genelec. Fostexs grejor har jag ingen erfarenhet av utom bredbandarna.

Vill du ha just klipp och attack "järnhandske" så skall du kolla efter hornladdade basar. Turbosound och EAW är legendariska.
Detta är inget trendigt och stylat Ihifi, utan rena råa proffsprylar. De är gjorda för att leverera dygn efter dygn i mycket krävande applikationer.
Rätt använda kan dom ge din hemmabio all "järnhandske"/"stålnäve" du någonsin drömt om.

Mvh Johannes.
räven Posted - 2012/11/17 : 10:23:20
Vill/kan inte bygga själv.

PetterPersson Posted - 2012/11/16 : 18:30:30
Bygg ett par kraken 212. Då kommer det hända grejer i botten ska du se!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000