HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Spamattack på HiFiForum

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Pac Posted - 2012/11/25 : 08:44:25
Ja, då var ett oroligt dygn över.

Spamattack på HiFiForum


Igår på morgonen fick vår serverprovider problem med sin serverpark. Det resulterade i att vi gick ner. De har sedan dess jobbat på att få ordning på sakerna igen. Nu verkar det vara hyffsat stabilt igen.

Tyvärr va forummjukvaran inte 100% uppe när de startade databasen vilket resulterade i en spam-attack.

Jag har städat bort inläggen, men om ni hittar något jag missat så PMa mig gärna så städar jag lite till.

Jag ber om ursäkt för att sådant här kan ske. Det känns riktigt olustigt och tungt. Det stärker inte mitt förtroende för vår nuvarande serverprovider.

Mvh, Per
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
peranders Posted - 2013/01/17 : 21:13:02
Per, varför inte kontakta min kontakt igen. Hon fixar säkert rubbet åt dig utan att du behöver leda något.
AlfaGTV Posted - 2013/01/10 : 07:12:41
Var det dax igen igår?
Kan ni inte bara avsluta Mikael2's konto så borde ni ju slippa Spam-attackerna i alla fall när er leverantör hackas?
Vilket ju verkar vara helt osannolikt ofta...
Nåväl, glad att det rullar igen!

Med vänlig hälsning, Micke
Labbe Posted - 2012/11/25 : 17:27:36
Skönt att ni är uppe igen. Var lite fundersam ett tag, på vad det var som hände, med tanke på att sidan funkade men såg konstig ut. (kunde dock inte komma åt något av delforumen utan fick error 803, eller något liknande)
Pac Posted - 2012/11/25 : 16:15:29
Tomas,
vi har två problem som samverkar:

1. Vår serverprovider har svårt att få stabilitet i serverparken på grund av den kraftfulla omstruktureringen som sker i den branschen.
Ett sådant problem går inte att lösa med mer pengar. Den enda chansen att lösa det är att välja en annan struktur på hur vi skall hostas. Min dröm är att få en fiberlina in till mitt hus och där ställa två redundanta servrar som kan hosta både hififorum och bildarkivet. Tyvärr är ingen av fiberleverantörerna intresserade så den drömmen får fortsätta att vara en dröm.

2. Vår mjukvara är antik, vi behöver lyfta oss till en ny plattform.
Jag har fått goda erbjudanden om hjälp med att konvertera vår databas. Det som brister är min egen tid att projektleda och se till att vi får det som vi vill ha det. Det kan hända att det löser sig i närtid tack vare en kontakt jag fått. Men om inte det går så skulle donationer kunna göra att vi får råd att köpa in tjänsten. SÅ för att lösa det här problemet så kan donationer vara en väg.

Tack för att du tar upp frågan så att jag får en chans att snacka lite om det. Det gör det betydligt mer tydligt om vad som händer och sker.

Tack också till alla som har tålamod med alla problem vi stött på i år.
Tomas J Posted - 2012/11/25 : 10:21:01
Jag undrar, kan man inte göra som vårat grannforum gjort?
De har lagt upp ett paypalkonto där man kan görs frivilliga donationer för underhåll av servrar och kostnader runt omkring dessa.

Kanske det kan minska problem i framtiden?
Mirage Posted - 2012/11/25 : 09:48:45
Tack för allt jobb med att hålla igång forumet! Det är trots allt inte ofta det krånglar.
Revoxarn Posted - 2012/11/25 : 08:47:22
Ja, man undrar ju vad som hade hänt, men nu funkar det.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000