HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Dropbox

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
more10 Posted - 2012/12/03 : 23:04:32
Dropbox är ett enkelt sätt att lägga upp till exempel bilder på internet för att sedan länka till här på forumet.

När man har installerat dropbox får man en katalog i sitt filsystem, det är bara att kopiera dit filer. När dom är synkade med dropboxserver ser man en liten grön symbol. Sen kan man i utforskaren (eller vad det nu heter på Mac) högerklicka och välja "Dropbox/copy public link". Sen är det bara att klistra in i inlägget och göra en bild.

Om man blir inbjuden får man 500 Meg extra, och den som bjuder in får också 500 Meg extra. Om du vill ha 500 meg extra från start kan du klicka på min inbjudan.

Sen kan man få extra utrymme om man gör olika saker. Det finns en tutorial som är enkel att följa.

Det funkar i linux och på smarttelefoner också. Jag har inte försökt installera på smartphonen än. Och på XP. Det är enklare att få dropbox att fungera än att få microsoft fildelning att fungera på ett hemmanätverk. Försök inte dela filmer och sånt bara, det tar liite för lång tid.

Man kan dela mappar också, men bara till andra med dropboxkonto. Det är ett utmärkt sätt att dela till exempel ritningar om man håller på med gemensamma projekt.

Mårten
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
more10 Posted - 2012/12/04 : 13:47:12
Tack CC, fixat.
CC Posted - 2012/12/04 : 13:33:06
du menar två år?
more10 Posted - 2012/12/04 : 11:54:51
quote:
Congrats on becoming a Dropbox Guru! We've awarded you 48 GB of bonus space for the next 24 months!


Fick det här meddelandet när jag anslöt min android och valde att synka bilder automatiskt. Den är lite lurig eftersom den gäller bara i 24 månader. Dom hoppas väl att man ska hinna glömma på två år och sedan vara så beroende av dessa bilder att man betalar för utrymmet om två år.
FForsman Posted - 2012/12/04 : 07:31:59
jag har av lite oklar anledning 23 G fritt. Tror man får extra space om man installerar på fler enheter och ju fler optioner man också kör.
När jag valde att köra automatisk uppladdning från mobilkameran till mitt Dropboxkonto fick jag nog 15 G extra eller något sådant. jag gissar att taktiken är att skapa en produkt som är så bra att den blir beroendeframkallande och att folk så småningom börjar betala för den när deras diskutrymme inte längre räcker till. Bra tänkt.

/mvhff
e-robban Posted - 2012/12/04 : 05:13:43
Håller med. Tycker det är skitbra. Får extra utrymme hela tiden. Är uppe i över 5 gig nu.
FForsman Posted - 2012/12/04 : 00:01:05
Jag kör drobox på alla mina datorer och telefon. Fungerar klockrent. Har inte längre behov av någon FTP server riktigt heller. Användarvänligt! Hoppas bara det förblir gratis.

/mvhff

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000